Η Pavlina Styl μιλά στο Infowoman για την τζαζ μουσική στην Ελλάδα – “Συχνά μένει στο περιθώριο”

Η Pavlina Styl με σπουδές στη μουσική και έχοντας παρακολουθήσει μαθήματα κλασικού και σύγχρονου τραγουδιού, μουσικού θεάτρου, υποκριτικής και κινησιολογίας, και με πλήθος σπουδαίων συνεργασιών στο ενεργητικό της, ετοιμάζεται να μας «μαγνητίσει» και να μας παρασύρει με την ιδιαίτερη χροιά της φωνής της και την αισθαντικότητά της.

Η περφόρμερ Pavlina Styl μετά την επιτυχία της μουσικής της παράστασης ‘Retour de la Lumière’ θα εμφανιστεί με την ορχήστρα της για μια μόνο βραδιά στο Red Jasper Cabaret Theater την Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου με ανανεωμένο πρόγραμμα ‘Paris-Athènes-Berlin’ και νέες πρωτότυπες διασκευές βασισμένο πάντα στο μουσικό θέατρο, το καμπαρέ και τον κινηματογράφο.

Εμείς, λίγες ημέρες πριν τη μουσική παράσταση είχαμε μαζί της μια όμορφη κουβέντα…

Πείτε μας λίγο για το τι πρόκειται να ακούσουμε στο Red Jasper Cabaret Theater την Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου για τη μία και μοναδική μουσική παράσταση ‘Paris-Athènes-Berlin’;

Στη μουσική μας παράσταση θ’ ακούσετε διαχρονικά κομμάτια του διεθνούς και ελληνικού ρεπερτορίου βασισμένα κυρίως στο μουσικό θέατρο, το καμπαρέ και τον κινηματογράφο, με πρωτότυπες διασκευές, jazz, swing, tango και valse μέσα από τους ρυθμούς των J. Brel, Ε. Piaf, Κ. Weill, ΝinoRota, J. Kander, Σ. Κραουνάκη κ.ά. Είναι μια μουσική πρόταση με συναισθηματικές εναλλαγές όπου θέλουμε μεταφέρουμε νοερά το κοινό στους δρόμους του Βερολίνου με κομμάτια από την δεκαετία του 1930 μέχρι το Dark Cabaret του σήμερα, αλλά και στον ρομαντικό κόσμο του Παρισιού της Belle Époque και να επιστρέψουμε στην παλιά Αθήνα με μοναδικά κομμάτια από αγαπημένους Έλληνες συνθέτες. Να παρασύρουμε τους θεατές στα σκοτεινά μονοπάτια του έρωτα, της διαφορετικότητας, του πάθους, της αναρχίας και του απαγορευμένου.

Σημαίνουν κάτι συγκεκριμένο για εσάς οι τρεις αυτοί σταθμοί, “Παρίσι- Αθήνα-Βερολίνο;”

Βασική πηγή έμπνευσης αποτελούν για μένα πάντα οι δρόμοι του Παρισιού και του Βερολίνου. Είναι πόλεις – σύμβολα στην ιστορία του μουσικού θεάτρου και του καμπαρέ, πόλεις – χώρες της ουτοπίας που προκαλούν το νου να φανταστεί το ανέφικτο. Κάθε φορά που βρίσκομαι εκεί νιώθω να ταξιδεύω πίσω στο χρόνο, σε μια άλλη εποχή που με μαγεύει και σε ένα μουσικό παρόν που έχει πάντα να με μάθει κάτι νέο για κάθε μου πρότζεκτ. Με την Αθήνα είμαι ακόμα ερωτευμένη…, εδώ ξεκίνησα να κάνω τα πρώτα μου βήματα και να χτίζω τα όνειρά μου.

%ce%b7-pavlina-styl-%ce%bc%ce%b9%ce%bb%ce%ac-%cf%83%cf%84%ce%bf-infowoman-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%cf%84%ce%b6%ce%b1%ce%b6-%ce%bc%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%cf%83%cf%84%ce%b70

Pavlina Styl: Μάλλον δεν μου αρέσει η εποχή που ζω και ίσως να μην μου άρεσε και ποτέ

Τι ήταν εκείνο που σας έκανε να ασχοληθείτε με αυτό το είδος μουσικής;

Οι επιρροές μου προέρχονται κυρίως από το θέατρο, την κλασσική μουσική και τον Μάνο Χατζιδάκι. Τα τελευταία χρόνια με κέρδισε ολοκληρωτικά η Μπελ Επόκ με την μουσική του καμπαρέ, το σήμα κατατεθέν της εποχής. Σταθερά σημεία αναφοράς παραμένουν πάντα η ανατριχιαστική χροιά της Edith Piaf, η γυναίκα – σύμβολο Marlene Dietrich, η συναρπαστική φωνή της Milva, η μαγεία του Brel, η κινηματογραφική μουσική του Badalamenti, του Philip Glass και του Shigeru Umebayash. Επίσης αγάπησα το θεατρικό λόγο του Μπρεχτ και τη μουσική του Weill, τροφοδοτώντας με τα τραγούδια τους το ρεπερτόριό μoυ όπου είναι και ένα είδος που δεν το συναντάς εύκολα στην ελληνική σκηνή.

Διακρίνουμε θα λέγαμε μία νοσταλγική διάθεση στην επιλογή του ρεπερτορίου. Θα θέλατε να ζούσατε στην εποχή του Μεσοπολέμου, για παράδειγμα;

Μάλλον δεν μου αρέσει η εποχή που ζω και ίσως να μην μου άρεσε και ποτέ. Η αλήθεια είναι ότι πάντα είχα νοσταλγική διάθεση και με ενέπνεαν παλιές μελωδίες από άλλες εποχές που με έκαναν να ταξιδεύω, να ονειρεύομαι πιο ελεύθερα και να μην συμβιβάζομαι…

Ποιες είναι οι δυσκολίες της τζαζ μουσικής ως προς το τεχνικό κομμάτι και αν εμπορικά αυτό το είδος είναι εύκολο ή δύσκολο να ανθίσει στην Ελλάδα.

Ζούμε σε μια από τις δυσκολότερες φάσεις της χώρας, σε συνθήκες που καταλύουν κάθε έννοια στήριξης και προβολής και ειδικά αυτής της μουσικής η οποία συχνά μένει στο περιθώριο. Από την άλλη, βλέπουμε νέους καλλιτέχνες, όπου προσπαθούν να επιβάλλουν τη δική τους δυναμική. Η τζαζ και ειδικά το καμπαρέ είναι ένα δύσκολο είδος για την Ελλάδα, αφενός ερμηνευτικά, καθώς απαιτεί ένα συνδυασμό από τον περφόρμερ, αφετέρου και για το κοινό, γιατί έχει εντελώς ξένες καταβολές ως προς την ελληνική γλώσσα και δεν το στηρίζει ιδιαίτερα, όπως ούτε και το σύστημα στην χώρα μας. Υπάρχει μικρό αλλά εκλεκτό κοινό στην τζαζ-καμπαρέ σκηνή. Είναι ένα είδος διαχρονικό που έχει πολύ ενδιαφέρουσες δυνατότητες εξέλιξης και υπάρχουν ακόμα κάποιοι αξιόλογοι χώροι που μπορούν να υποστηρίξουν νέες προτάσεις και ευχόμαστε να «εκπαιδεύσουν» την αισθητική του κοινού περισσότερο και ν’ ανθίσει παρόλες τις δυσκολίες που ζούμε.

%ce%b7-pavlina-styl-%ce%bc%ce%b9%ce%bb%ce%ac-%cf%83%cf%84%ce%bf-infowoman-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%cf%84%ce%b6%ce%b1%ce%b6-%ce%bc%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%cf%83%cf%84%ce%b72

“Η τέχνη και οι καλλιτέχνες χρειάζονται θεωρώ πολύ μεγαλύτερη στήριξη σε αυτή την δύσκολη εποχή”

Τι είναι για εσάς η μουσική;

Μουσική για μένα είναι: Απελευθέρωση, ένταση, έκσταση, μοίρασμα, ρυθμός, ταξίδι στον χρόνο και στο όνειρο δίχως όρια.

Σε αυτή τη δύσκολη και περίεργη εποχή που διανύουμε, η Τέχνη πώς θα πρέπει να λειτουργεί, κατά τη γνώμη σας;

Η τέχνη και οι καλλιτέχνες χρειάζονται θεωρώ πολύ μεγαλύτερη στήριξη σε αυτή την δύσκολη εποχή. Ζούμε σε μια κατάσταση αβέβαιη με πενιχρά εισοδήματα και σε πολλές περιπτώσεις το ίδιο το κράτος δεν μας παρέχει τα βασικά προς το ζην. Σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες οι καλλιτέχνες αμείβονται με μηνιαίο εισόδημα έτσι ώστε να έχουν τον απαραίτητο χρόνο να δημιουργούν και να παράγουν πολιτισμό. Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν είμαστε σ’ αυτό το σημείο και το κράτος οφείλει να πάρει μέτρα έτσι ώστε η χώρα μας, που ήταν φάρος πολιτισμού, να επανέλθει στα παγκόσμια πολιτισμικά δρώμενα με το καλλιτεχνικό ανθρώπινο δυναμικό.

Έχετε σπουδάσει, μεταξύ άλλων και κινησιολογία. Πόσο σημαντική είναι για έναν καλλιτέχνη;

Η κινησιολογία είναι βασική προϋπόθεση για να μπορέσεις να είσαι ευέλικτος και να ανταπεξέλθεις στις συναισθηματικές εναλλαγές που απαιτούνται στο χώρο της τέχνης. Δεν το έχω σπουδάσει, αλλά έχω κάνει μαθήματα κινησιολογίας. Είναι σπουδαίο όπλο για ένα καλλιτέχνη να γνωρίζει το σώμα του και να μπορεί να “ξεκλειδώσει” και να ελευθερωθεί πάνω στη σκηνή. Η κάθε κίνηση σου είναι μια καινούργια λέξη που σε ολοκληρώνει κι όταν καταφέρεις να αφεθείς είναι συγκινητικό.

Διαβάστε επίσης

Η Όλγα Βενέτη στο Infowoman: “Η πανδημία αυτή είναι κατάρα. Όλοι πρέπει να την αντιμετωπίζουμε με περίσσεια σοβαρότητα”

Η Στέλλα Κρούσκα στο Infowoman: “Αφού το θέμα της υγείας δεν κατάφερε να μας ενώσει, δεν ξέρω τι άλλο μπορούμε να ελπίσουμε”

Η Σοφία Καζαντζιάν στο Infowoman για τον Μάριο Ιορδάνου: “Με ξεκλειδώνει και με βοηθάει να εξελίσσομαι”

Σχετικά Άρθρα
%ce%b7-%ce%bc%ce%ac%ce%b3%ce%b4%ce%b1-%ce%bc%ce%b1%cf%85%cf%81%cf%8c%ce%b3%ce%b9%ce%b1%ce%bd%ce%bd%ce%b7-%ce%bc%ce%b9%ce%bb%ce%ac-%cf%83%cf%84%ce%bf-infowoman-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%bf%ce%bd-bee0
Η Μάγδα Μαυρόγιαννη μιλά στο Infowoman για τον Beethoven και την Αθάνατη Αγαπημένη
%cf%81%cf%89%ce%b3%ce%bc%ce%b5%cf%83-%ce%bc%ce%af%ce%b1-%cf%87%ce%bf%cf%81%ce%bf%ce%b8%ce%b5%ce%b1%cf%84%cf%81%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%cf%83%ce%ba%ce%b7%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%cf%83%cf%8d%ce%bd%ce%b80
[ΡΩΓΜΕΣ]: Μία χοροθεατρική σκηνική σύνθεση – Η δημιουργός Χριστίνα Κυριαζίδη μιλά στο Infowoman
%ce%bf-%cf%80%cf%8c%ce%bb%ce%b5%ce%bc%ce%bf%cf%82-%ce%b4%ce%b5%ce%bd-%ce%ad%cf%87%ce%b5%ce%b9-%cf%80%cf%81%cf%8c%cf%83%cf%89%cf%80%ce%bf-%ce%b3%cf%85%ce%bd%ce%b1%ce%af%ce%ba%ce%b1%cf%820
«Ο πόλεμος δεν έχει πρόσωπο γυναίκας»: Οι πρωταγωνίστριες της παράστασης μιλούν στο Infowoman
%cf%87%cf%81%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%af%ce%bd%ce%b1-%cf%80%ce%b5%cf%84%cf%81%ce%bf%ce%bb%ce%ad%ce%ba%ce%b1-%cf%83%cf%84%ce%bf-infowoman-%ce%b5%ce%bc%cf%80%ce%bd%ce%b5%cf%8d%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%ba0
Χριστίνα Πετρολέκα στο Infowoman: «Εμπνεύστηκα την Νέλλη από τη γιαγιά μου – Έβρισκε πάντα τη χαρά μέσα στην μοναξιά της»
Η Ελένη Αλιφραγκή στο Infowoman: «Στο έργο του Θεοτόκη εντόπισα, ότι στο σκοτάδι κρύβονται τα περισσότερα χρώματα»
Η Ελένη Αληφραγκή στο Infowoman: «Στο έργο του Θεοτόκη εντόπισα, ότι στο σκοτάδι κρύβονται τα περισσότερα χρώματα»
%ce%b7-%ce%b5%ce%b9%cf%81%ce%ae%ce%bd%ce%b7-%ce%b4%ce%b5%cf%81%ce%bc%ce%b9%cf%84%ce%b6%ce%ac%ce%ba%ce%b7-%cf%83%cf%84%ce%bf-infowoman-%cf%84%ce%bf-%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%af%ce%b4%ce%bf%cf%84%ce%bf0
Η Ειρήνη Δερμιτζάκη στο Infowoman: Το αντίδοτο στη μοναξιά δεν είναι η φήμη και το χρήμα, αλλά οι διαπροσωπικές σχέσεις

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του