Η Μαρία Κορινθίου στο Infowoman: Είχε σπάσει το πρόσωπό μου, ήμουν πρησμένη από το καθημερινό κλάμα, είχα αλλάξει τρομερά

η-μαρία-κορινθίου-στο-infowoman-είχε-σπάσει-το

Η Μαρία Κορινθίου επιστρέφει και φέτος με την παράσταση “Τζόρνταν”, σε σκηνοθεσία Γιάννη Αϊβάζη στο θέατρο ΑΛΑΜΠΡΑ (ALHAMBRA ART THEATRE) ως Σίρλεϋ Τζόουνς. Αυτή είναι η τρίτη χρονιά, και για να είμαστε ακριβείς, είναι η τρίτη χρονιά επιτυχίας, αφού η παράσταση τα δύο προηγούμενα χρόνια κατέκτησε το κοινό και τους κριτικούς.

Και αυτή είναι η καλύτερη ερμηνεία της Μαρίας Κορινθίου στη μέχρι τώρα θεατρική της πορεία. Σε ένα έργο δύσκολο, απαιτητικό υποκριτικά και συναισθηματικά – άλλωστε ο Τζόρνταν αποτελεί τον πιο δύσκολο γυναικείο μονόλογο στο παγκόσμιο θέατρο – η ηθοποιός επί τρία χρόνια δίνει στη σκηνή πρώτα την ψυχή της και μετά το υποκριτικό της ταλέντο.

Μας ακούγεται τόσο δύσκολο και ψυχοφθόρο…. Όμως, είναι;

Εμείς, λίγο πριν την πρεμιέρα της παράστασης την Κυριακή 31 Οκτωβρίου, μιλήσαμε μαζί της και μας έλυσε τις όποιες απορίες, ενώ προσωπικά με ταξίδεψε με τις απαντήσεις της στον ψυχικό κόσμο της Σίρλεϋ… Μαμά γαρ κι εγώ….

– Πόσο ψυχοφθόρο ή λυτρωτικό είναι επί τρία χρόνια να ανεβάζεις έναν τόσο σπαρακτικό μονόλογο με τόσο υψηλές υποκριτικές και συναισθηματικές απαιτήσεις;

Είναι πολύ ψυχοφθόρο. Είναι ένας ρόλος που πρέπει να μπεις μέσα σε αυτόν. Είναι η αληθινή ιστορία μίας γυναίκας που έχει περάσει πολλά. Όντως, ο τρόπος γραφής αυτού του μονολόγου είναι πολύ δύσκολος. Σαν αρχαία τραγωδία. Σε αυτό πρέπει να γίνεις η Σίρλεϋ. Δεν γίνεται να τον αγγίξεις επιφανειακά.

Όσο πιο πολύ σκάβεις γι’ αυτόν τον χαρακτήρα, ενώνεσαι, δένεσαι με αυτόν. Και τόσο πιο πολύ σε τρώει. Την πρώτη φορά, δυο μέρες πριν μπούμε στην καραντίνα, είχα αλλάξει τρομερά. Είχα γίνει σαν την Σίρλεϋ.

Είχε σπάσει το πρόσωπό μου, ήμουν πρησμένη από το καθημερινό κλάμα, τα μάτια μου ήταν θαμπά, ταλαιπωρημένα. Έβλεπες ένα κομμάτι μου ότι ήταν η Σίρλεϋ. Όποιος με ήξερε, έλεγε: Μαρία, είσαι καλά;

Δύο μέρες πριν μπούμε στην καραντίνα και τελειώσουμε με την παράσταση, ζαλιζόμουν, έτρεμα, κάνω μία με το χέρι μου στη μύτη και είδα ότι έτρεχε αίμα. Πήγα την επόμενη μέρα στον γιατρό – νόμιζα ότι ήταν εγκεφαλικό -και μου είπε ότι είναι υπερκόπωση. Μου λέει: πρέπει να ηρεμήσεις, έσκασαν κάποια αγγεία από την πίεση.

Μαρία Κορινθίου: Είχε σπάσει το πρόσωπό μου, ήμουν πρησμένη από το καθημερινό κλάμα, είχα αλλάξει τρομερά

– Όλο αυτό προκλήθηκε από το ψυχολογικό; Έπαιξε ρόλο ότι είσαι μητέρα; Η γυναίκα – ηθοποιός που είναι και μητέρα βιώνει διαφορετικά τον ρόλο της Σίρλεϋ;

Φυσικά. Η δύναμη μου αυτή είναι, ότι είμαι και μητέρα. Γιατί όλο το έργο είναι για τη μητρότητα και ο, τι έχει περάσει συναισθηματικά η Σίρλεϋ. Είναι και αυτό που με δένει μαζί της. Εκεί, που την καταλαβαίνω. Απλά, είναι πιο δύσκολο γιατί ενώνομαι υπερβολικά με την Σίρλεϋ. Πλέον, είναι κομμάτι μου, έχει μπει μέσα μου.

– Την έχεις μέσα σου συγχωρέσει για την αποτρόπαια πράξη της; Την έχεις καταλάβει γιατί έφτασε στο σημείο να σκοτώσει το ίδιο της το παιδί;

Δεν μπορείς να συγχωρήσεις μία τέτοια πράξη. Αλλά μπορείς να την κατανοήσεις. Με ποια έννοια: για ποιο λόγο οδηγήθηκε σε αυτή την πράξη. Για ποιο λόγο τρελάθηκε, γατί η Σίρλεϋ τρελάθηκε που θα της έπαιρναν το παιδί της. Σαν μητέρα την κατανοείς. Όλος ο συναισθηματισμός της είναι απόλυτα δικαιολογημένος, μέχρι το σημείο που θόλωσε και δεν ήξερε τι έκανε.

Μαρία Κορινθίου: Με τον Γιάννη ενωνόμαστε απόλυτα επαγγελματικά

– Σου έχει τύχει με ρόλο να τον μισείς και να προσπαθείς να βρεις κοινά στοιχεία για να τον αποδώσεις;

Ναι, αλλά αυτή είναι η δουλειά του ηθοποιού. Να παίρνει τον εκάστοτε χαρακτήρα και να τον μελετάει. Μπορεί ο χαρακτήρας να είναι ο χειρότερος των χειροτέρων, φυσικά και να μην τον συμπαθείς, όμως, ο ηθοποιός καλείται να τον ενσαρκώσει. Άρα πρέπει να σκάψει τον χαρακτήρα, να βρει κοινά σημεία και να τα ενώσει.

Όλοι έχουμε απ’ όλα. Κάτι θα σε ενώνει με τον άλλον χαρακτήρα. Οπότε, εκεί έρχεται ο ηθοποιός να σκαλίσει τον χαρακτήρα του και τον χαρακτήρα που θα υποδυθεί για να ενωθεί μαζί του. Αλλιώς, αυτό που θα δει ο θεατής δεν θα είναι κάτι αληθινό.

%ce%b7-%ce%bc%ce%b1%cf%81%ce%af%ce%b1-%ce%ba%ce%bf%cf%81%ce%b9%ce%bd%ce%b8%ce%af%ce%bf%cf%85-%cf%83%cf%84%ce%bf-infowoman-%ce%b5%ce%af%cf%87%ce%b5-%cf%83%cf%80%ce%ac%cf%83%ce%b5%ce%b9-%cf%84%ce%bf0

– Πώς είναι να σε σκηνοθετεί ο σύζυγός σου; Οι όποιες εντάσεις ή διαφορές της δουλειάς μπορεί να μεταφέρονται και στο σπίτι;

Με τον Γιάννη δουλεύουμε μαζί, έχουμε μία εταιρεία παραγωγής. Με τον Γιάννη ενωνόμαστε απόλυτα επαγγελματικά. Στο θέατρο ο Γιάννης είναι ο σκηνοθέτης μου, δεν είναι ο σύζυγός μου. Είμαι και μία ηθοποιός που αγαπάει τον σκηνοθέτη της. Κρατάμε πάντα τις ισορροπίες.

Στο Τζόρνταν δεν υπήρχε περίπτωση να μην ήταν ο Γιάννης, από την άποψη ότι μαζί πήραμε την απόφαση, μαζί είπαμε “πάμε να το κάνουμε”. Ο Γιάννης είχε ξαναπιάσει το έργο πριν από 7 χρόνια στο ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης και τότε εγώ γύρισα και του είπα: “Γιάννη, αυτό εμείς μια μέρα θα το κάνουμε μαζί”. Όλα αυτά τα χρόνια του έλεγα “Τζόρνταν, Τζόρνταν”.

– Ένας μονόλογος – και τόσο δύσκολος – για να πάει για τρίτη χρονιά, είναι μια μεγάλη επιτυχία από μόνη της. Σκεφτήκατε ότι μπορεί και να μην είχε αυτή την ανταπόκριση;

Είναι ένα τόσο σπουδαίο έργο και κείμενο. Όντως, είναι ο πιο δύσκολος μονόλογος που υπάρχει αυτή τη στιγμή. Είναι 1,5 ώρα χωρίς διάλειμμα. Είναι ένας πολύ μεγάλος μονόλογος. Δεν θα μπορούσα να κάνω διάλειμμα, θα με έβγαζε έξω από τις συνθήκες.

Το ερώτημά μας στην αρχή ήταν ο κόσμος: θα κουραστεί τόση ώρα; Θα βαρεθεί; Κι, όμως, τελειώνει η παράσταση και ο κόσμος δεν καταλαβαίνει πώς πέρασε η ώρα. Κι αυτό είναι ένα μεγάλο στοίχημα, να καθηλώνεις το κοινό. Να κάνεις τον κόσμο να μη θέλει να φύγει.

%ce%b7-%ce%bc%ce%b1%cf%81%ce%af%ce%b1-%ce%ba%ce%bf%cf%81%ce%b9%ce%bd%ce%b8%ce%af%ce%bf%cf%85-%cf%83%cf%84%ce%bf-infowoman-%ce%b5%ce%af%cf%87%ce%b5-%cf%83%cf%80%ce%ac%cf%83%ce%b5%ce%b9-%cf%84%ce%bf2

– Η επιλογή έχει να κάνει και με την ηλικία; Όσο μεγαλώνεις δηλαδή αισθάνεσαι και πιο ώριμη επαγγελματικά για να κάνεις ένα τέτοιο βήμα;

Φυσικά. Αν και τον Τζόρνταν τον είχα αποφασίσει 7 χρόνια πριν. Αυτό το έργο έχει να κάνει και με την τεχνική του ηθοποιού και την ωριμότητα.

Αλλά ταυτόχρονα, μην ξεχνάμε πως έχουμε να κάνουμε με γυναίκα 19 χρόνων, τόσο ήταν η Σίρλεϋ. Δεν θα μπορούσα να παίξω αυτό το έργο στα 60 και στα 70 μου. Ήταν μία μητέρα 19 χρόνων που μόλις είχε γεννήσει. Αλλά ο ηθοποιός είναι και η ωριμότητα και η τεχνική.

Αλλά όπως είπα, η δύναμή μου σε αυτό το έργο είναι η μητρότητα. Γιατί και σε αυτή την ηλικία που είμαι, αν δεν ήμουν μάνα, δεν θα είχε αποδοθεί το έργο.

Μαρία Κορινθίου: Όσο μεγαλώνεις, είσαι όλο και πιο σίγουρη

– Πώς αισθάνεσαι που ανοίγουν και πάλι τα θέατρα; Κάποιοι καλλιτέχνες αντιδρούν στα μέτρα με τον διαχωρισμό του κοινού σε εμβολιασμένους και μη. Η δική σου άποψη ποια είναι;

Υπάρχουν άνθρωποι που δεν μπορούν να εμβολιαστούν. Υπάρχουν άνθρωποι που δεν θέλουν να εμβολιαστούν, που φοβούνται. Κατανοώ όλους τους ανθρώπους. Δεν συμφωνώ με το “πλήρως εμβολιασμένοι”, παρόλο που είμαι εμβολιασμένη. Είναι δική μου επιλογή να εμβολιαστώ.

Με αυτόν τον τρόπο, νομίζω ότι αναγκάζουμαι κάποιους ανθρώπους να εμβολιαστούν παρά τη θέλησή τους. Νομίζω δεν είναι αυτός ο τρόπος για να πείσουμε τον κόσμο να εμβολιαστεί.

Υπήρχε κόσμος στη Θεσσαλονίκη που ερχόταν με rapid test στο ταμείο κι έφευγαν. Και μιλάμε για 30 με 40 εισιτήρια την ημέρα. Φυσικά και πρέπει να εμβολιαστούμε, αλλά ας κοιτάμε και την άλλη πλευρά. Υπάρχουν πράγματι άνθρωποι που δε μπορούν να εμβολιαστούν και θέλουν να πηγαίνουν στο θέατρο. Να βγουν έξω να φάνε. Γιατί να τους το στερήσουμε αυτό; Είναι λίγο στενάχωρο.

%ce%b7-%ce%bc%ce%b1%cf%81%ce%af%ce%b1-%ce%ba%ce%bf%cf%81%ce%b9%ce%bd%ce%b8%ce%af%ce%bf%cf%85-%cf%83%cf%84%ce%bf-infowoman-%ce%b5%ce%af%cf%87%ce%b5-%cf%83%cf%80%ce%ac%cf%83%ce%b5%ce%b9-%cf%84%ce%bf4

– Στην τηλεόραση έχουμε πολύ καιρό να σε δούμε. Είναι επιλογή σου;

Σε κάποια πράγματα είναι κι επιλογή μου. Έχω πει πολλά όχι. Όταν πρωτοήρθα Ελλάδα, έβγαλα έναν δίσκο με φίλους και τους είπα να το βγάλετε με ψευδώνυμο γιατί τώρα ξεκινάω και δεν θέλω να με μάθουν ως τραγουδίστρια (σ.σ Πρόκειται για το τραγούδι Ready for Love και το ψευδώνυμό της ήταν Este, πληροφορία που δεν τη γνώριζα, αλλά το βρήκα, το άκουσα κι εντυπωσιάστηκα με τη φωνή της). Δεν συνέχισα με το τραγούδι γιατί είμαι ηθοποιός… μία ηθοποιός που ξέρει να τραγουδά…

Μου έκαναν αξιόλογες προτάσεις στην τηλεόραση για παρουσίαση κι έλεγα “όχι” γιατί δεν είμαι παρουσιάστρια.

Τώρα, στην τηλεόραση μπορώ να κάνω πράγματα που με αντιπροσωπεύουν και με ευχαριστούν. Δεν θα κάνω μια παρουσίαση για να πω ότι είμαι στο γυαλί. Δεν με ενδιαφέρει, ποτέ δεν με ενδιέφερε όλο αυτό. Γι’ αυτό κι έχω πει τόσα “όχι”. Πάντα, με ενδιέφερε να κάνω συγκεκριμένα πράγματα πάνω στη δουλειά μου.

– Βλέπω μία γυναίκα συνειδητοποιημένη για τις απόψεις της και σε αυτά που λέει. Σε αυτό, πιστεύεις ότι έπαιξε ρόλο και ότι έγινες μαμά νέα; Η μητρότητα σε ωρίμασε πιο γρήγορα;

Άπαξ και γίνεις μητέρα, αλλάζεις αυτόματα. Αλλά αλλοίμονό μας αν ήμασταν οι ίδιοι στα 20 μας, στα 30 στα 40. Είναι, όμως και θέμα υπόβαθρου. Κοιτώντας πίσω τα ίδια έλεγα και πίστευα και στα 20 μου. Από μικρή ήμουν έτσι. Κι εγώ δεν το ήξερα. Το συνειδητοποίησα πρόσφατα, όταν είδα μία συνέντευξη μου όταν ήμουν 24 χρόνων. Απλά, όσο μεγαλώνεις, είσαι όλο και πιο σίγουρη.

Διαβάστε επίσης

Μαρία Κορινθίου: “Όσο με χτυπάνε, τόσο πιο πολύ πεισμώνω – Είμαι το… δημιούργημά τους”

Τζόρνταν: Ο σπαρακτικός μονόλογος με τη Μαρία Κορινθίου έρχεται για τρίτη χρονιά!

Φάνια Νταλιάνη: “Είναι πραγματικά πολύ απλό να καταλάβεις αν θέλει ο άλλος ή όχι. Όλα τα άλλα είναι δικαιολογίες”

Σχετικά Άρθρα
Η Ηλέκτρα Νικολούζου στο Infowoman: "Ο Μιχαήλ Μαρμαρινός είναι το σπίτι μου!"
Η Ηλέκτρα Νικολούζου στο Infowoman: “Ο Μιχαήλ Μαρμαρινός είναι το σπίτι μου!”
Ο Πάνος Βλάχος στο Infowoman: "Δεν είμαι αναρχικός - Πολλές φορές κρύβομαι κι εγώ μέσα στην ευκολία μου"
Ο Πάνος Βλάχος στο Infowoman: “Δεν είμαι αναρχικός – Πολλές φορές κρύβομαι κι εγώ μέσα στην ευκολία μου”
Η Εύα Σιμάτου στο Infowoman: Πώς γνώρισε τον σύζυγό της Αλέξη Σταμάτη και ποια είναι η σχέση της με την πεθερά της, Μπέτυ Αρβανίτη
Η Εύα Σιμάτου στο Infowoman: Πώς γνώρισε τον σύζυγό της Αλέξη Σταμάτη και ποια είναι η σχέση της με την πεθερά της, Μπέτυ Αρβανίτη
Η Κίττυ Παϊταζόγλου στο Infowoman: "Υπάρχει θυμός. Δε ζούμε σε ιδανική κοινωνία"
Η Κίττυ Παϊταζόγλου στο Infowoman: “Υπάρχει θυμός. Δε ζούμε σε ιδανική κοινωνία”
Η Δάφνη Σκρουμπέλου στο Infowoman: "Δεν πρέπει να ωραιοποιούμε τις γυναικοκτονίες"!
Η Δάφνη Σκρουμπέλου στο Infowoman: “Δεν πρέπει να ωραιοποιούμε τις γυναικοκτονίες”!
H Αθηνά Αναγνωστοπούλου πλέκει δημιουργίες βγαλμένες από τα παιδικά μας όνειρα
H Αθηνά Αναγνωστοπούλου πλέκει δημιουργίες βγαλμένες από τα παιδικά μας όνειρα

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του