«Το ζεϊμπέκικο της Τζοκόντας» του βραβευμένου συγγραφέα Γιώργου Α. Χριστοδούλου, που καθήλωσε και συγκίνησε τους θεατές, είναι ένας ύμνος στη μαγική σχέση ανθρώπου και σκύλου μέσα από τη σπαρακτική φωνή του σκύλου. Ένα έργο με ωκεάνια συγκίνηση. Μια συγκίνηση που θα αγκαλιάσει και τον πιο σκληρό θεατή.
Όσοι στη ζωή τους αγάπησαν παράφορα μπορούν να αντισταθούν στο θάνατο, να επιστρέψουν στη γη και να συναντήσουν το αγαπημένο τους πρόσωπο. Ένας απ’ αυτούς είναι και η Τζοκόντα. Μετά τριάντα χρόνια από το θάνατό της επιστρέφει στη γη. Έχει μόνο επτά μέρες προθεσμία για να δει ‘ΕΚΕΊΝΟΝ’ που αγάπησε τόσο πολύ για μια ακόμα φορά και να ζήσει και πάλι για λίγο κοντά του.
«Το ζεϊμπέκικο της Τζοκόντας» είναι μία εξαιρετική παράσταση που δεν τη συναντάμε εύκολα στο ελληνικό θέατρο, καθώς πραγματεύεται το θέμα των αδέσποτων, αλλά και δεσποζόμενων ζώων. Η Γιούλη Ζήκου ενσαρκώνει τη σκυλίτσα Τζοκόντα που επιστρέφει στη γη για να συναντήσει το αφεντικούλη της. Ένας απαιτητικός ρόλος, αλλά και σημαντικός για την πρωταγωνίστρια, μιας και πριν λίγα χρόνια έζησε μία απίστευτη εμπειρία, όταν ο σκύλος της Ρωμαίο τής έσωσε τη ζωή. Εξάλλου, το έργο είναι βασισμένο στη δική της εμπειρία.
Η Γιούλη Ζήκου μοιράζεται την προσωπική της ιστορία στο Infowoman.gr, ενώ μας μιλάει για την παράσταση την οποία σκηνοθετεί ο σπουδαίος θεατράνθρωπος Γιάννης Μόρτζος, ο οποίος είναι ο σύζυγος και δάσκαλός της, όπως μας λέει.
Ήταν 15 Μαρτίου 1:40 ξημερώματα η μέρα των γενεθλίων της μητέρας μου την οποία έχασα όταν ήταν πολύ νέα από όγκο στον εγκέφαλο. Κοιμόμουν όταν ξαφνικά ξύπνησα από δυνατό πονοκέφαλο. Σηκώθηκα να πάρω ένα παυσίπονο και μετά από δύο τρία βήματα έχασα τις αισθήσεις μου και σωριάστηκα στο πάτωμα. Ο σκύλος μου ο Ρωμαίος, άρχισε να μου γλείφει το πρόσωπο. Αυτό το έμαθα εκ των υστέρων διότι με βρήκαν μέσα σε μία λίμνη από σάλια. Όταν διαπίστωσε ότι δεν ανταποκρίνομαι έπαιρνε φόρα κι έπεφτε με το κορμί του επάνω στην πόρτα του σπιτιού να τη σπάσει .. Γρύλιζε, γαύγιζε ούρλιαζε .
Έτσι λοιπόν ο Ρωμαίος μου με αυτό τον τρόπο ειδοποίησε και μου έσωσε τη ζωή. Μετά τα υπόλοιπα είναι γνωστά . Διάγνωση: διπλό ανεύρυσμα εγκεφάλου , νοσοκομείο και χειρουργείο. Τότε ήταν που ορκίστηκα στον εαυτό μου, ότι αν δεν έχει πειραχτεί το κέντρο της μνήμης μου θα ανεβάσω ένα έργο μέσα από το οποίο θα εκφράζω την ευγνωμοσύνη μου σε όλα τα τετράποδα του πλανήτη μας και στη συγκεκριμένη περίπτωση του σκύλου. Ο. Γιώργος Α Χριστοδούλου ο βραβευμένος θεατρικός συγγραφέας έγραψε ένα θεατρικό έργο που υμνεί τη σχέση ανθρώπου και σκύλου «Το ζεϊμπέκικο της Τζοκόντας» . Αυτό το έργο .λοιπόν ανέβηκε τον Ιούνιο του 2022 στο θέατρο Τζένη Καρέζη σε σκηνοθεσία του Γιάννη Μόρτζου και έκανε μόνο μέσα σε τρεις παραστάσεις 700 εισιτήρια, Και φέτος το χειμώνα του 2023 το ανεβάσαμε και το παίζουμε μέχρι και την Κυριακή των Βαϊων στο Θέατρο της Ημέρας.
Κάθε φορά που αντικρίζω το σκύλο μου σκέφτομαι πώς χωρίς αυτόν δεν θα ζουσα. Ασφαλώς και είμαι πολύ δεμένη μαζί του. Τον αγαπώ παράφορα. Αγαπώ όλα τα ζωάκια. Γεννήθηκα σε ένα χωριό έξω από τα Ιωάννινα και μεγάλωσα με άλογα, γαϊδουράκια, πρόβατα, κατσικάκια, σκυλιά, γάτες και κοτούλες. Όταν φύγαμε από το χωριό και πήγαμε στη Θεσσαλονίκη με μάτωσε περισσότερο ο αποχωρισμός μου από τα ζώα παρά από τους ανθρώπους Χρόνια τώρα προτεραιότητά μου είναι τα αδέσποτα ζωάκια. Παλεύω μόνη μου χωρίς τη βοήθεια των φιλοζωϊκών.
Η παράσταση όπως σας είπα είναι ένας ύμνος στη μαγική σχέση ανθρώπου και σκύλου μέσα από την σπαρακτική φωνή του σκύλου. Το κείμενο είναι συγκλονιστικό, χαρισματικό, τρυφερό, συγκινητικό και συνάμα σκληρό. Ειδικά οι σκηνές που η σκυλίτσα έρχεται αντιμέτωπη με την σκληρότητα των ανθρώπων είναι σοκαριστικές.. Η Τζοκόντα είναι μια σκυλίτσα η οποία έχει πεθάνει και επειδή όποιος πεθαίνει αλλά έχει αγαπήσει πολύ κάποιον εδώ στη γη κάθε 30 χρόνια ο άγγελος του δίνει χάρη να επιστρέψει για επτά μόνο μέρες να τον συναντήσει και να ζήσει και λίγο ακόμα κοντά του κατεβαίνει από τον ουρανό και κατασκηνώνει κάτω από το διαμέρισμα του αφεντικούλη της όπως τον αποκαλεί και ξεκινάει να αφηγείται τη ζωή της από την ώρα που γεννήθηκε μέχρι την ώρα που πεθαίνει . Όλα τα γεγονότα της ζωής της ο θεατής τα παρακολουθεί δραματοποιημένα επί σκηνής μέσα από την ευφάνταστη σκηνοθεσία του Γιάννη Μόρτζου.
Πράγματι πολύ δύσκολος και απαιτητικός ρόλος. Έπρεπε να κινηθώ όπως μου ζήτησε ο σκηνοθέτης μου ανάμεσα σε άνθρωπο και σκύλο. Πολύ δύσκολο και επίπονο και το ερμηνευτικό κομμάτι αλλά και το κινησιολογικό. Γυμνάζομαι καθημερινά πολύ σκληρά για να μπορέσω να ανταπεξέλθω στις απαιτήσεις του ρόλου. Χαλάλι όμως ο κόπος γιατί η παράσταση αρέσει και συγκινεί πάρα πολύ τους θεατές. Πραγματικά μου κάνει εντύπωση που έρχονται και τη βλέπουν δυο και τρεις και τέσσερις φορές.
Ο δάσκαλός μου και σύζυγός μου Γιάννης Μόρτζος, είναι ένας σπουδαίος θεατράνθρωπος . Τον θαυμάζω για την προσφορά του μέσα από την τέχνη του στον πολιτισμό της χώρας μας αλλά και για τον χαρακτήρα του. Δεν έχω συναντήσει πιο ταπεινό και πιο καλό άνθρωπο στο χώρο μας. Πολύ έμπειρος σκηνοθέτης. Άλλωστε θήτευσε 21 χρόνια δίπλα στον Κάρολο Κουν και πρωταγωνίστησε σε όλο το κλασικό και σύγχρονο ρεπερτόριο. Από την αρχή είχε ένα συγκεκριμένο όραμα κι εκεί πάνω με καθοδήγησε μέσα από πολύ σκληρή δουλειά και ώρες ατελείωτες. Το αποτέλεσμα μάς δικαίωσε και τους δύο
Ναι πράγματι ο αριθμός 7 δε επιλέχθηκε τυχαία θεωρείται ιερός και είναι συμβολικός Οι 7 σοφοί της αρχαίας Ελλάδας. Οι 7 ημέρες της εβδομάδας. Τα 7 χρώματα του ουράνιου τόξου. Τα 7 θαύματα του κόσμου. Τα ιερά μυστήρια είναι 7 . Το Πάτερ ημών περιέχει 7 ευχές .(Τρεις για τον άνθρωπο και τέσσερις για τον Θεό). Οι 7 τέχνες που υπήρχαν στην αρχαιότητα. Τα 7 θανάσιμα αμαρτήματα. Και άλλα πολλά.
Πράγματι είναι η πρώτη παράσταση στο θέατρο που ανεβαίνει και βλέπουμε τα πράγματα μέσα από την οπτική του σκύλου και όχι του ανθρώπου. Η συγκίνηση των θεατών είναι ωκεάνια.!!! Όπως σας είπα έρχονται και βλέπουν την παράσταση τρεις και τέσσερις φορές. Οι θεατές που έχουν κάποιο ζωάκι στο σπίτι μου λένε φεύγοντας. «Πάω στο σπίτι να αγκαλιάσω το ζωάκι μου και να του δώσω περισσότερη αγάπη από όση του έδινα μέχρι τώρα» Όσοι δεν έχουν μου λένε ότι θα απευθυνθούν σε κάποια φιλοζωική ώστε να υιοθετήσουν ένα ζωάκι. Στόχος μας ήταν να ευαισθητοποιήσουμε τις φιλοζωϊκές συνειδήσεις και να μαλακώσουμε τις ψυχές των ανθρώπων σε σχέση με τα ζώα. Οπότε ο στόχος μας επιτεύχθηκε.!
Θα τον συμβούλευα να μην αγοράζει σκύλο ράτσας αλλά να υιοθετεί από φιλοζωικές. Να μην είναι ρατσιστής όσο αφορά το χρώμα του ζώου αν είναι άσπρο ή μαύρο. Το ζώο δεν είναι αντικείμενο για να ταιριάζει με το χρώμα της κουρτίνας στο σπιτιών τους. Τα ζώα έχουν ψυχή και όση αγάπη κι αν τους δώσει ο άνθρωπος το μόνο σίγουρο είναι ότι εκείνος θα εισπράξει περισσότερη από το ζωάκι. Τα τετράποδα είναι οι πιο πιστοί φίλοι των ανθρώπων. Καταλαβαίνουν όλα όσα λέμε εμείς οι άνθρωποι. Εμείς όμως δεν καταλάβαμε ποτέ την δική τους γλώσσα.
ΕΡΜΗΝΕΥΟΥΝ: Γιούλη Ζήκου και Μάριος Τζανακάκης
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΈΣ:
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Γιώργος Α. Χριστοδούλου
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γιάννης Μόρτζος
ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ: Γεωργία Ελένη Ζήκου
ΣΚΗΝΙΚΑ ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Λαμπρινή Καρδαρά
ΜΟΥΣΙΚΗ: Τάκης Μπινιάρης
ΦΩΤΙΣΜΟΙ: Μελίνα Μάσχα
VIDEO ART: Βαγγέλης Καλαϊτζής
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ: Ζώης Τριανταφύλλου Σφακιανάκης
ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ: Αλέξανδρος Τζανακάκης
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: Εκδόσεις Αιγόκερως
ΣΤΙΧΟΙ – ΕΡΜΗΝΕΙΑ στο τραγούδι του ζεϊμπέκικου: Μάριος Τζανακάκης
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: Αντώνης Κοκολάκης
Παραστάσεις:
Κάθε Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 18:00
Εισιτήρια :
Γενική είσοδος: 15 ευρώ
Μαθητικό, Φοιτητικό, ΑΜΕΑ και Άνεργοι: 10 ευρώ
Διάρκεια παράστασης: 1 ώρα και 30 λεπτά
Γεννηματά 20, Αμπελόκηποι
T: 210 69 29 090 | 210 69 95 777
Η Αθηνά Μαυρομάτη στο Infowoman.gr: “Δεν έχω μετανιώσει ποτέ που έγινα ηθοποιός”
Τα αμπελόφυλλα είναι στενά συνδεδεμένα με το υπέροχο και γευστικό αυτό ελληνικό πιάτο. Όμως τα…
Η πρόωρη εκσπερμάτιση είναι το συχνότερο σεξουαλικό πρόβλημα στους άνδρες και όχι μόνο στους πιο…
Με αφορμή την απονομή του Νόμπελ Λογοτεχνίας, όπου το όνομά της "έπαιζε" πολύ ψηλά στις…
Η Όλγα Κεφαλογιάννη πραγματοποίησε μία εμφάνιση στα εγκαίνια του "4ου Olympic Yacht Show" στην Olympic…
Παιδιά vs γονείς. Είναι δεδομένο ποιος κάνει κουμάντο. Όταν όμως τα πράγματα δυσκολεύουν για τους…
Δεκαοκτώ θεατές στην κρατική όπερα της Στουτγάρδης χρειάστηκαν ιατρική περίθαλψη λόγω σοβαρών συμπτωμάτων ναυτίας το…