Αγγελική Γρηγοροπούλου, πώς σμίγει δύο ανθρώπους μία… κονσέρβα τόνου;

To «Εκτός Τόνου», το νέο έργο της ομάδας FEM TETTIX, σε σκηνοθεσία και δραματουργική επεξεργασία της Αγγελικής Γρηγοροπούλου, έρχεται για δέκα παραστάσεις στο HGW std. (Μαυρομιχάλη 138), κάθε Σάββατο & Κυριακή, από τις 2 Νοεμβρίου 2024.

Μία γυναίκα επιτίθεται σε έναν άγνωστο άντρα στο σούπερ μάρκετ με αφορμή… μια κον-σέρβα τόνο. Και μετά, εντελώς τυχαία, συναντιούνται ξανά ως ομιλητές σε μια ημερίδα για τη «θετικό-τητα». Η καθημερινή τρέλα της ζωής αλλά και οι διάφορες ψυχώσεις τους δεν τους επι-τρέπουν τελικά να βλέπουν τα πράγματα όσο θετικά «επιβάλλει» η εποχή μας. Κι έτσι αποτυγχάνουν παταγωδώς.

Παρότι έχουν δοκιμάσει τα πάντα: Από διαλογισμό, σεμινά-ρια αυτογνωσίας στη Γαύδο μέχρι και… ψυχιατρεία. Κι έπειτα, ξανά εντελώς τυχαία, εγκλωβίζονται σε ένα κοινό, πολύπτυχο όνειρο. Ξαναβιώ-νουν τα τραύματά τους, ενσαρκώνουν τα είδωλά τους με μια άγρια χαρά κι αναμετριού-νται με τους φόβους τους. Ώσπου θα βρουν ο ένας στον άλλον λίγη κατανόηση. Θα ενώ-σουν τα χέρια τους, θα σημαδέψουν την κουλτούρα της θετικότητας, τη μανία της αυτο-βελτίωσης, την προσποίηση της χαράς και θα πατήσουν μαζί τη σκανδάλη. Κι έπειτα θα αναπνεύσουν. Γιατί όταν έχεις μια συντροφιά, αυτός ο τρελός και μάταιος κόσμος γίνεται λίγο πιο υπο-φερτός.

%ce%b1%ce%b3%ce%b3%ce%b5%ce%bb%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%b3%cf%81%ce%b7%ce%b3%ce%bf%cf%81%ce%bf%cf%80%ce%bf%cf%8d%ce%bb%ce%bf%cf%85-%cf%80%cf%8e%cf%82-%cf%83%ce%bc%ce%af%ce%b3%ce%b5%ce%b9-%ce%b4%cf%8d0

Με αφορμή την παράσταση «Εκτός Τόνου» η Αγγελική Γρηγοροπούλου μίλησε στο infowoman.gr για τους ήρωες της παράστασης, τις προκλήσεις της σκηνοθεσίας, καθώς και το μυστικό της επιτυχίας της παράστασης που σκηνοθετεί.

Πώς αποφασίσατε να σκηνοθετήσετε το «Εκτός Τόνου»;

Αρχικά, με προσέγγισαν ο Δημήτρης και η Ελένη, προτείνοντας μου το «Γελώντας Άγρια» του Christopher Durang. Και με τους δύο έχουμε ξανασυνεργαστεί στο παρελθόν, το έργο το γνώριζα ήδη και το αγαπούσα πολύ οπότε ήταν ευτυχείς οι συγκυρίες για να τολμήσω την πρώτη μου σκηνοθεσία. Στην πορεία, η ανάγκη να φέρουμε το έργο στο σήμερα και στην ελληνική πραγματικότητα μας οδήγησαν σε μια γενναία διασκευή του αρχικού έργου κι έτσι προέκυψε το «Εκτός Τόνου».

Στο «Εκτός Τόνου» μια κονσέρβα τόνου γίνεται η αφορμή για να γνωριστούν οι δύο ήρωες. Πώς αυτή η μικρή αφορμή μπορεί να αλλάξει τη ζωή τους;

Δεν θα έλεγα ότι αλλάζει στην πραγματικότητα η ζωή των ηρώων. Απλά, τους δίνεται μια αφορμή για να μοιραστούν τα όσα τους βασανίζουν μέσα στην καθημερινότητά τους. Κι ίσως αργότερα να αφουγκραστούν ο ένας τα προβλήματά του άλλου και να νιώσουν ότι τελικά δεν είναι και τόσο μόνοι…

%ce%b1%ce%b3%ce%b3%ce%b5%ce%bb%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%b3%cf%81%ce%b7%ce%b3%ce%bf%cf%81%ce%bf%cf%80%ce%bf%cf%8d%ce%bb%ce%bf%cf%85-%cf%80%cf%8e%cf%82-%cf%83%ce%bc%ce%af%ce%b3%ce%b5%ce%b9-%ce%b4%cf%8d2

Ποιοι είναι οι δύο ήρωες της παράστασης; Τελικά αυτά που τους ενώνουν είναι περισσότερα από αυτά που τους χωρίζουν;

Οι ήρωες είναι ένας άντρας και μια γυναίκα. Ανώνυμοι. Για πολλούς λόγους. Αφενός γιατί θα μπορούσαν να είναι ο οποιοσδήποτε από εμάς κι αφετέρου γιατί κι οι ίδιοι βρίσκονται σε μια διαρκή αναζήτηση του εαυτού τους και της ταυτότητάς τους. Η γυναίκα είναι χειμαρρώδης, πυροβολεί τις σκέψεις τις αφιλτράριστα κι όποιον πάρει ο Χάρος, γεμάτη νευρώσεις, βιώνει τα πάντα πάρα πολύ έντονα. Το όνειρό της ήταν να γίνει τηλεπαρουσιάστρια. Ο άντρας μοιάζει ήρεμη δύναμη, φιλτράρει πολύ καλά το τι λέει, προσπαθεί να είναι σωστός και κοινωνικά αποδεκτός, «ψάχνεται» διαρκώς με τα διάφορα ψυχολογικά trends. Το όνειρό του ήταν να γίνει καθηγητής πανεπιστημίου στο ΑΠΘ. Παρά τις φαινομενικές διαφορές τους και οι δύο βρίσκονται σε μια διαρκή κατάσταση «βρασμού» , κρίνουν τους πάντες και τα πάντα, είδαν τα όνειρά τους να γκρεμίζονται και ζητούν απεγνωσμένα αποδοχή και νόημα.

Πώς αποφασίσατε να κάνετε τη μετάβαση κι από ηθοποιός να γίνετε και σκηνοθέτις; Το συγκεκριμένο έργο σας οδήγησε σε αυτό ή ήταν πάντοτε στόχος σας να σκηνοθετήσετε;

Ανέκαθεν με ενδιέφερε η σκηνοθεσία και η ομάδα παρείχε το καλύτερο δυνατό πλαίσιο για να γίνει η αρχή. Ένα πλαίσιο με ανθρώπους που γνωρίζεσαι και υπάρχει ήδη ένας κώδικας επικοινωνίας, με σχετικά μικρό ρίσκο και κυρίως κοινούς στόχους κι αισθητική. Το πρώτο έργο της ομάδας μας το είχαμε συνσκηνοθετήσει με την Ίριδα Κατσούλα και την Κατερίνα Αγγελίτσα, οπότε είχα ήδη μια μικρή εμπειρία στο κομμάτι αυτό. Σίγουρα με ενδιαφέρουν εξίσου και οι δύο ιδιότητες, λειτουργούν συμπληρωματικά η μία με την άλλη και πιστεύω ότι με εξελίσσουν ως καλλιτέχνη.

%ce%b1%ce%b3%ce%b3%ce%b5%ce%bb%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%b3%cf%81%ce%b7%ce%b3%ce%bf%cf%81%ce%bf%cf%80%ce%bf%cf%8d%ce%bb%ce%bf%cf%85-%cf%80%cf%8e%cf%82-%cf%83%ce%bc%ce%af%ce%b3%ce%b5%ce%b9-%ce%b4%cf%8d4

Είστε ιδρυτικό μέλος της ομάδας Fem Tettix. Ποιοι είναι οι στόχοι της ομάδας;

Στόχοι της ομάδας μας είναι να δημιουργούμε και να παρουσιάζουμε νέα, πρωτότυπα έργα, που συνομιλούν με το σήμερα, με ιδιαίτερη έμφαση στην κωμωδία. Ο πυρήνας της ομάδας είμαστε εγώ και η Ίριδα Κατσούλα, έχουμε κάποιους σταθερούς συνεργάτες κι από εκεί και πέρα θέλουμε ανάλογα με τις ανάγκες των έργων να συνεργαζόμαστε με νέους ανθρώπους.

Παράλληλα με τη σκηνοθεσία του «Εκτός Τόνου» παίζετε και στο πολύ επιτυχημένο «170 τετραγωνικά», που συνεχίζεται για 6η χρονιά.  Πώς εξηγείτε τη μεγάλη επιτυχία της παράστασης αυτής;

Θα απαντήσω ως θεατής που είδε το έργο πριν δύο χρόνια, χωρίς να έχω κάποια εμπλοκή, για να είμαι όσο πιο αντικειμενική γίνεται. Αρχικά, είναι ένα νέο σύγχρονο έργο, που το κοινό δεν γνωρίζει την πλοκή του κι άρα δεν ξέρει τι να περιμένει. Μία νέα ιστορία πο , όμως, όλοι την έχουν βιώσει είτε έμμεσα είτε άμεσα, άρα είναι πολύ εύκολο να ταυτιστείς και να εμπλακείς συναισθηματικά με τις συνθήκες και τους ήρωες. Υπάρχει ένα αίσθημα αρρωστημένης οικειότητας. Από ένα σημείο και μετά ξεχνάς ότι βλέπεις θέατρο και νιώθεις σαν να κοιτάς μέσα από την κλειδαρότρυπα το σπίτι του γείτονά σου.

«Εκτός Τόνου»

%ce%b1%ce%b3%ce%b3%ce%b5%ce%bb%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%b3%cf%81%ce%b7%ce%b3%ce%bf%cf%81%ce%bf%cf%80%ce%bf%cf%8d%ce%bb%ce%bf%cf%85-%cf%80%cf%8e%cf%82-%cf%83%ce%bc%ce%af%ce%b3%ce%b5%ce%b9-%ce%b4%cf%8d6

Σκηνοθεσία:Αγγελική Γρηγοροπούλου

Σκηνικά:Γιώργος Λυντζέρης

Μουσική:Αγγελική Γρηγοροπούλου

Φωτισμοί:Στέβη Κουτσοθανάση

Παίζουν:Ελένη Κουταλώνη, Δημήτρης Μαγκλάρας

Διάρκεια:90′

Info

Τιμές Εισιτηρίων:Κανονικό εισιτήριο: 14€, Μειωμένο (ΑΜΕΑ, ανέργων, φοιτητικό, άνω των 65): 12€

Διάρκεια Παραστάσεων: Από 2 Νοεμβρίου έως 15 Δεκεμβρίου

Πληροφορίες: Προπώληση στο more.com

Παραστάσεις: Κάθε Σάββατο στις 21:00 και κάθε Κυριακή στις 21:00

Διασκευή:Αγγελική Γρηγοροπούλου

Βοηθός Σκηνοθετη:Ίρις Κατσούλα

Πληροφορίες Χώρου:Μαυρομιχάλη 138, 2111194905, 6982387394

Φωτογραφίες:Ίρις Κατσούλα

Σχετικά Άρθρα
41-%ce%bd%ce%ad%ce%b5%cf%82-%ce%b7%ce%b8%ce%bf%cf%80%ce%bf%ce%b9%ce%bf%ce%af-%cf%80%ce%bf%cf%85-%ce%be%ce%b5%cf%87%cf%89%cf%81%ce%af%cf%83%ce%b1%ce%bc%ce%b5-%ce%bc%ce%b5%cf%82-%cf%83%cf%84%ce%bf-20240
4+1 νέες ηθοποιοί που ξεχωρίσαμε μες στο 2024
%ce%b7-%ce%bc%ce%ac%ce%b3%ce%b4%ce%b1-%ce%bc%ce%b1%cf%85%cf%81%cf%8c%ce%b3%ce%b9%ce%b1%ce%bd%ce%bd%ce%b7-%ce%bc%ce%b9%ce%bb%ce%ac-%cf%83%cf%84%ce%bf-infowoman-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%bf%ce%bd-bee0
Η Μάγδα Μαυρόγιαννη μιλά στο Infowoman για τον Beethoven και την Αθάνατη Αγαπημένη
%cf%8c%ce%bd%cf%84%cf%81%ce%b5%cf%8a-%cf%87%ce%ad%cf%80%ce%bc%cf%80%ce%bf%cf%81%ce%bd-%cf%84%ce%b1-4-%ce%bc%cf%85%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ac-%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%ce%bc%ce%b90
Όντρεϊ Χέπμπορν: Τα 4 μυστικά της για μια καλύτερη ζωή
%cf%83%ce%b5-%ce%bc%ce%b9%ce%b1-performance-45-%cf%89%cf%81%cf%8e%ce%bd-%ce%b7-%ce%b2%ce%b9%cf%81%ce%b3%ce%b9%ce%bd%ce%af%ce%b1-%ce%bc%ce%b1%cf%83%cf%84%cf%81%ce%bf%ce%b3%ce%b9%ce%b1%ce%bd%ce%bd0
Σε μια performance 4,5 ωρών η Βιργινία Μαστρογιαννάκη θα διαβάσει απνευστί το Σύνταγμα της Ελλάδας 
%cf%81%cf%89%ce%b3%ce%bc%ce%b5%cf%83-%ce%bc%ce%af%ce%b1-%cf%87%ce%bf%cf%81%ce%bf%ce%b8%ce%b5%ce%b1%cf%84%cf%81%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%cf%83%ce%ba%ce%b7%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%cf%83%cf%8d%ce%bd%ce%b80
[ΡΩΓΜΕΣ]: Μία χοροθεατρική σκηνική σύνθεση – Η δημιουργός Χριστίνα Κυριαζίδη μιλά στο Infowoman
%ce%bf-%cf%80%cf%8c%ce%bb%ce%b5%ce%bc%ce%bf%cf%82-%ce%b4%ce%b5%ce%bd-%ce%ad%cf%87%ce%b5%ce%b9-%cf%80%cf%81%cf%8c%cf%83%cf%89%cf%80%ce%bf-%ce%b3%cf%85%ce%bd%ce%b1%ce%af%ce%ba%ce%b1%cf%820
«Ο πόλεμος δεν έχει πρόσωπο γυναίκας»: Οι πρωταγωνίστριες της παράστασης μιλούν στο Infowoman

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του