Δεν θα χάσω τη νέα ταινία του Νίκου Περάκη, το Success Story

%ce%b4%ce%b5%ce%bd-%ce%b8%ce%b1-%cf%87%ce%ac%cf%83%cf%89-%cf%84%ce%b7-%ce%bd%ce%ad%ce%b1-%cf%84%ce%b1%ce%b9%ce%bd%ce%af%ce%b1-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%bd%ce%af%ce%ba%ce%bf%cf%85-%cf%80%ce%b5%cf%81%ce%ac0

Από φίλες που είδαν την avant premiere άκουσα τα καλύτερα. Για την ταινία, το story, που βάζει πρόσω ολοταχώς για να γίνει success, για τους ηθοποιούς, το σενάριο. Κι επειδή η ταινία βγαίνει σήμερα στους κινηματογράφους, δεν θέλω να τη χάσω. Γιατί δεν είναι το Success Story που έχουμε κατά κάποιον τρόπο συνηθίσει. Είναι ένα χρονικό προδοσίας, συνωμοσίας και ίντριγκας, μία «γκρίζα» κωμωδία στα πρώτα χρόνια της κρίσης, ένα σκοτεινό παιχνίδι με πανίσχυρους παίκτες. Και σίγουρα είναι η επιστροφή του ασυμβίβαστου Νίκου Περάκη. Ε, μετά απ’ όλα αυτά, πώς να μη θέλω να τη δω σήμερα κιόλας.

%ce%b4%ce%b5%ce%bd-%ce%b8%ce%b1-%cf%87%ce%ac%cf%83%cf%89-%cf%84%ce%b7-%ce%bd%ce%ad%ce%b1-%cf%84%ce%b1%ce%b9%ce%bd%ce%af%ce%b1-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%bd%ce%af%ce%ba%ce%bf%cf%85-%cf%80%ce%b5%cf%81%ce%ac2

Υπόθεση της ταινίας

Παναγής Πάνδωρας (Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης): εύπορος ψυχίατρος, γιος μεγαλοεκδότη, γοητευτικός κι αδίστακτος.

Τζορτζίνα Τσελέπη (Φιόνα Γεωργιάδη): άνεργη ηθοποιός, κόρη μικροαστών καλλιτεχνών, όμορφη και αποφασισμένη να πετύχει.

Οι δυο τους, παρά τις διαφορές τους, ερωτεύονται ξαφνικά, απερίσκεπτα και παράφορα και παντρεύονται. Η Τζορτζίνα, στην προσπάθειά της να ταιριάξει στο περιβάλλον του Παναγή, απαρνιέται τον εαυτό της. Το δημιουργικό της αδιέξοδο, σε συνδυασμό με μια δύσκολη εγκυμοσύνη, την μεταμορφώνουν, καθώς συνειδητοποιεί πως τίποτα δεν είναι όπως το φαντάστηκε στο γάμο της.

«Στη χώρα μας, ο όρος Success Story έγινε συνώνυμο του απραγματοποίητου, της χίμαιρας, ακόμη και της αυταπάτης ή και της απλής απάτης, χωρίς την προσωπική αντωνυμία, ή μήπως λέγονται αυτοπαθείς;» – Νίκος Περάκης

%ce%b4%ce%b5%ce%bd-%ce%b8%ce%b1-%cf%87%ce%ac%cf%83%cf%89-%cf%84%ce%b7-%ce%bd%ce%ad%ce%b1-%cf%84%ce%b1%ce%b9%ce%bd%ce%af%ce%b1-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%bd%ce%af%ce%ba%ce%bf%cf%85-%cf%80%ce%b5%cf%81%ce%ac4

Ένα σενάριο που γράφτηκε από μόνο του

Η Κατερίνα Μπέη, σεναριογράφος της ταινίας, παραδέχεται ότι το σενάριο του Success Story γράφτηκε σε χρόνο dt. «Γενικά γράφω γρήγορα. Όταν έχω αποφασίσει το θέμα μου, ασχολούμαι στην αρχή αρκετά με τους χαρακτήρες κι όταν τους «ξεκαθαρίσω» πέφτω με τα μούτρα, μέρα νύχτα και το τελειώνω. Το συγκεκριμένο, ήταν ιδιαίτερη περίπτωση αφού το έγραφα για τον Νίκο Περάκη, που έχει πολύ συγκεκριμένη θεματολόγια και στίγμα κι έπρεπε λοιπόν να τηρεί κάποιες «προδιαγραφές». Όπως είναι φυσικό το σενάριο πέρασε και μια δεύτερη φάση-κριτικής κι αυτοκριτικής- όταν το διάβασε ο Νίκος Περάκης -, που έπρεπε να «απολογηθώ» για όλα όσα έγραψα, να αλλάξω κάποια πράγματα, να προσθέσω και να αφαιρέσω. Και βέβαια να γίνουν πιο αναλυτικές οι περιγραφές, δηλαδή να «σκηνοθετηθεί» κατά κάποιο τρόπο. Αυτή η φάση πήρε κάνα δίμηνο. Περίπου δηλαδή όσο και η πρώτη φάση».

Φαινομενικά μια ιστορία τρελού πάθους και πόθου ανάμεσα στον Παναγή Πάνδωρα και την Τζορτζίνα Τσελέπη, το Success Story ξεδιπλώνει πολλές παράλληλες ιστορίες ίντριγκας και μισαλλοδοξίας. «Ήθελα να δείξω μέσα από μια ερωτική ιστορία, πώς αντιδρούν οι άνθρωποι όταν τους προδίδουν οι φιλοδοξίες τους, τους πιέζει το περιβάλλον κι απειλούνται τα κεκτημένα τους. Πώς βγάζουν τον χειρότερό τους εαυτό και γίνονται αδίστακτοι και ακραίοι. Πώς ο έρωτας αλλοιώνει τη κρίση και πως η εξουσία τον χαρακτήρα», σχολιάζει η Κατερίνα Μπέη.

Ο Νίκος Περάκης προσθέτει: «Ήταν ιδέα της Κατερίνας Μπέη να γράψει το σενάριο για ένα διαταξικό ερωτικό θρίλερ, με όλα τα κοινωνικά στερεότυπα, που στην Ελλάδα μας, ίσως λόγω στασιμότητας, επαναλαμβάνονται κι έχουν γίνει σχεδόν κώδικες συμπεριφοράς κι επικοινωνίας. Κατά τα άλλα, της υποσχέθηκα να γυρίσω την ταινία, αν το σενάριο είναι κι αστείο. Μετά την απόφαση του ΕΚΚ και της ΕΡΤ να συμπράξουν, δεν μ΄ έπαιρνε να κάνω τον δύσκολο».

%ce%b4%ce%b5%ce%bd-%ce%b8%ce%b1-%cf%87%ce%ac%cf%83%cf%89-%cf%84%ce%b7-%ce%bd%ce%ad%ce%b1-%cf%84%ce%b1%ce%b9%ce%bd%ce%af%ce%b1-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%bd%ce%af%ce%ba%ce%bf%cf%85-%cf%80%ce%b5%cf%81%ce%ac6

Ο σκηνοθέτης της τελειότητας και ένα dream team cast

Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Φιόνα Γεωργιάδη, Πάνος Μουζουράκης, Τόνια Σωτηροπούλου, Τζένη Θεωνά, Ανδρέας Κωνσταντίνου, Βάσω Καβαλιεράτου, Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Μαρία Αλιφέρη. Πως μπορεί να φέρει κανείς κοντά τόσο ετερόκλητα, φαινομενικά, ταλέντα;

«Η Κατερίνα Μπέη γράφοντας, έκανε και την διανομή των ρόλων, το casting που λέμε. Τον Κωνσταντίνο τον σκέφτηκε πριν αρχίσει το γράψιμο, γι αυτό ίσως έβαλε και τα δυνατά της, μήπως και δεν του αρέσει ο ρόλος. Τον δε Πάνο, όταν άρχισε να σκέπτεται ποιος ηθοποιός θα μπορούσε να ενσαρκώσει έναν hipster –μούσι, τατουάζ, σκουλαρίκι- γόνο αστικής οικογένειας. Εγώ απλά ενθουσιάστηκα, όταν μου είπε ότι «τους έχουμε», λέει ο Νίκος Περάκης.

«Υπήρχε ένα στοίχημα στον συγκεκριμένο ρόλο, γιατί είναι ένας άνθρωπος που έχει μία σειρά από αρετές και μία σειρά από μεγάλα ελαττώματα. Δεν έχει καθόλου ηθικό βάθος. Το δύσκολο στον συγκεκριμένο ρόλο είναι να τον κάνεις ανθρώπινο και να μπορεί ο θεατής, βλέποντας την ταινία, να αναγνωρίζει τα λάθη του και τα πάθη του και τα όσα καθρεπτίζονται στον ήρωα από τη ζωή σε αυτή τη χώρα», σχολιάζει ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης για τον χαρακτήρα που υποδύεται.

%ce%b4%ce%b5%ce%bd-%ce%b8%ce%b1-%cf%87%ce%ac%cf%83%cf%89-%cf%84%ce%b7-%ce%bd%ce%ad%ce%b1-%cf%84%ce%b1%ce%b9%ce%bd%ce%af%ce%b1-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%bd%ce%af%ce%ba%ce%bf%cf%85-%cf%80%ce%b5%cf%81%ce%ac8

Ο ρόλος της Τζορτζίνας Τσελέπη σηματοδοτεί το κινηματογραφικό ντεμπούτο της Φιόνας Γεωργιάδη, η οποία σπεύδει να σχολιάσει τη συνεργασία της με τον Νίκο Περάκη: «Συνηθίζω να λέω ότι αν δεν ήξερα ότι ο Νίκος είναι σκηνοθέτης, θα θεωρούσα ότι είναι Γερμανός μαθηματικός. Έχει τέτοια μεθοδικότητα, διαύγεια και οργάνωση που φυσικά και είναι απαιτητικός, αλλά έχει ξεχωριστή τρυφερότητα και ευγενικό τρόπο προς τους ηθοποιούς του για να τους μεταδώσει ό,τι επιθυμεί. Ένας ιδιαίτερα ευφυής άνθρωπος με ήθος και διακριτικότητα. Ο Νίκος είναι για μένα πρότυπο εργατικότητας και αντοχών, είναι από τους πρώτους που φτάνει στο σετ και ακούραστος εγκαταλείπει τελευταίος, είναι πραγματικός καπετάνιος, γι’ αυτό αποτελεί έμπνευση».

Με τη σειρά της, η Τόνια Σωτηροπούλου, έρχεται να επιβεβαιώσει τα λόγια της συναδέλφου της: «Αυτά που ξεχωρίζω ειναι η αγάπη με την οποία ο Νίκος Περάκης δουλεύει με τους ηθοποιούς και το ocd του, όλα είναι σε τάξη. Ασχολείται με κάθε λεπτομέρεια και είναι τόσο αστείο αυτό!».

Για την Τζένη Θεωνά η συνεργασία με τον Νίκο Περάκη είναι πλέον… θεσμός: «Ο Νίκος είναι ένας πάρα πολύ σημαντικός σκηνοθέτης, που συμβαίνει να είναι και σπουδαίος άνθρωπος. Έχουμε συνεργαστεί πολλές φορές και κάθε μία από αυτές τον αγαπώ και τον θαυμάζω περισσότερο. Αυτό δεν σημαίνει ότι, ενίοτε, δεν είναι καυστικός και αυστηρός, ίσως λόγω της οικειότητας που έχουμε ή επειδή απλά χρειάζεται. Εν κατακλείδι, κάναμε αρκετές συζητήσεις για τον ρόλο και μου έδωσε μεγάλη ελευθερία, σχεδόν όση διεκδίκησα. Κιαυτό είναι υπέροχο».

Ο Πάνος Μουζουράκης σχολιάζει: «Ήταν τρομερή εμπειρία, ο Νίκος Περάκης είναι εκπληκτικός και σαν άνθρωπος και σαν σκηνοθέτης, με το χαμόγελο στο στόμα, ακόμα κι αν ήθελε να μας σπάσει το κεφάλι. Διατηρεί την ψυχραιμία του πάντα, ποντάρει στο φιλότιμο, την αγάπη και τον σεβασμό μας, που φυσικά τα έχει, γιατί έχει ένα μεγάλο έργο κινηματογραφικά και είναι καταπληκτικός άνθρωπος».

Η Κατερίνα Μπέη δεν φαίνεται να διαφωνεί: «Ο Νίκος, επειδή ο ίδιος δεν αφήνει τίποτα στην τύχη, έχει ανάγκη να κατανοήσει ακριβώς το τι, το πως και το γιατί […]. Ο Περάκης είναι ο ορισμός του τελειομανούς. Θέλει να ελέγχει τα πάντα, από το αν είναι σιδερωμένο το πουκάμισο του τελευταίου κομπάρσου, μέχρι αν είναι «σωστό» ένα τασάκι που παίζει στο πλάνο και λόγω ιδιότητας, αφού έχει υπάρξει σκηνογράφος ενδυματολόγος. Πόσω δε μάλλον όταν αποφασίζει να σκηνοθετήσει κάτι που δεν ήταν δικό του. Αυτό είναι η «ευκολία» κι η «δυσκολία» του ταυτόχρονα».

Σχετικά Άρθρα
Ανούκ Εμέ: Πέθανε η θρυλική Γαλλίδα της "Dolce Vita" του Φελίνι
Ανούκ Εμέ: Η θρυλική μούσα του Φελίνι πέρασε στην αιωνιότητα
"Τι Ψυχή θα Παραδώσεις Μωρή;": Δείτε το cast
“Τι Ψυχή θα Παραδώσεις Μωρή;”: Ποιες θα είναι οι 4 πρωταγωνίστριες της πολυαναμενόμενης ταινίας
6o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Κιμώλου: Φέτος θα είναι καλύτερο από ποτέ!
Η καρδιά του διεθνούς σινεμά χτυπά στην Κίμωλο
%cf%84%ce%bf-%cf%80%cf%84%ce%b9-%cf%80%ce%b1%ce%bb%ce%b1%ce%af-%ce%bf-%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%bf%cf%81%ce%b9%ce%ba%cf%8c%cf%82-%ce%ba%ce%b9%ce%bd%ce%b7%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%bf%ce%b3%cf%81%ce%ac%cf%860
Το Πτι Παλαί, ο ιστορικός κινηματογράφος, ανοίγει ξανά και γίνεται θεατρικός χώρος
Περιοδεία "Πλούτος" του Αριστοφάνη: Γνωριμία με Αρχαία Θέατρα της Ελλάδας
Περιοδεία “Πλούτος” του Αριστοφάνη: Γνωριμία με Αρχαία Θέατρα της Ελλάδας
«Οι παριζιάνικες ιστορίες», ο «Κακός ηθοποιός» και άλλες επτά ταινίες στα σινεμά
«Οι παριζιάνικες ιστορίες», ο «Κακός ηθοποιός» και άλλες επτά ταινίες στα σινεμά

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του