Σεμινάριο Πολιτιστικής Επικοινωνίας με τον Άρη Ασπρούλη

σεμινάριο-πολιτιστικής-επικοινωνίας

To Σεμινάριο Πολιτιστικής Επικοινωνίας που εισηγείται στην Artens o κοινωνιολόγος, θεατρικός συγγραφέας και Διευθυντής Επικοινωνίας & Προβολής του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν, Άρης Ασπρούλης, ακολουθώντας τις οδηγίες για την αντιμετώπιση και τον περιορισμό της διασποράς του COVID-19 και τη φετινή άνοιξη θα πραγματοποιηθεί online.

Το μάθημα, πρόκειται να επικεντρωθεί σε θεωρητικές προσεγγίσεις και πρακτικά ζητήματα, εργαλεία εργασίας και τεχνικές επικοινωνίας, προσφέροντας στους ενδιαφερόμενους τα κατάλληλα εμπειρικά κλειδιά για να κατανοήσουν το πώς επικοινωνείται ένα έργο τέχνης, ένας καλλιτέχνης, μια καλλιτεχνική δράση, ένας καλλιτεχνικός θεσμός ή οργανισμός και ένα πολιτιστικό γεγονός. Στόχος είναι οι συμμετέχοντες να αποκτήσουν πλήρη εικόνα για το πώς χτίζεται από την αρχή έως το τέλος η επικοινωνία μιας καλλιτεχνικής δράσης: από την κατασκευή της είδησης και τη δημιουργία της εικόνας – ταυτότητας, στη σύνταξη του δελτίου τύπου, στο στήσιμο της φωτογράφισης και την επεξεργασία των εικόνων, στην εύρεση χορηγών επικοινωνίας και στο κλείσιμο συνεντεύξεων κ.ο.κ.

Πώς κατασκευάζουμε μια πολιτιστική είδηση; Πώς δημιουργούμε την Εικόνα μιας καλλιτεχνικής δράσης, ενός έργου τέχνης, ενός καλλιτέχνη ή ενός πολιτιστικού θεσμού – οργανισμού; Πώς συντάσσουμε ένα Δελτίο Τύπου; Πώς διαμορφώνουμε το «σώμα» ενός E-mail ώστε να είναι ελκυστικό στον παραλήπτη; Πώς «κλείνονται» οι συνεντεύξεις, τα αφιερώματα, οι παρουσιάσεις; Πώς στήνουμε μια πετυχημένη φωτογράφιση; Ποια η διαφορά μεταξύ video teaser και video trailer; Τι πρέπει να προσέξουμε στην εγγραφή ενός ραδιοφωνικού σποτ; Πότε υπάρχει και πότε πρέπει να δημιουργηθεί εκ νέου το target group μιας παράστασης; Είναι σωστός ο όρος «target group» στον Πολιτισμό ή μιλάμε για «reference groups»; Ποιοι είναι οι «σημαντικοί άλλοι» (significant others) που διαμορφώνουν τις τάσεις; Ποιες είναι οι ουσιώδεις διαφορές ανάμεσα στο marketing, το promotion, το communication και το publicity; Τι είναι το media shop; Πώς διαχειριζόμαστε την επικοινωνία ενός πολιτιστικού θεσμού, ενός καλλιτέχνη ή ενός έργου τέχνης; Ποιες στρατηγικές αναπτύσσουμε σε κάθε περίπτωση, ποια εμπόδια συναντάμε και πόσο σημαντικές είναι οι έννοιες «ταυτότητα» και «αισθητική» κατά τη μετατροπή ενός πολιτιστικού αγαθού σε προϊόν επικοινωνίας; Πώς δημιουργούμε και πώς συντηρούμε τη σχέση ενός πολιτιστικού οργανισμού ή ενός καλλιτέχνη με το κοινό του; Πώς εξηγείται, εν μέσω κρίσης, το φαινόμενο του πληθωρισμού των χώρων που διεκδικούν τον ελεύθερο χρόνο των ανθρώπων και πώς αντιμετωπίζεται επικοινωνιακά το φαινόμενο αυτό; Με ποιο τρόπο κατασκευάζουμε την ταυτότητα και με ποιο καταστρώνουμε το branding ενός πολιτιστικού οργανισμού; Ποιες είναι οι τάσεις, οι μόδες και ποια ακόμη τα συνήθη λάθη στην επικοινωνία ενός πολιτιστικού προϊόντος; Τέλος, ποια τα όπλα μας για να αντιμετωπίζουμε τις στιγμές της κρίσης (Crisis Management);

Για να απαντηθούν σε βάθος τα παραπάνω ερωτήματα, θα δοθούν απτά παραδείγματα μέσα από τη βιβλιογραφία, ελληνική και διεθνή, αλλά και από μια μεγάλη ιδιωτική συλλογή από βίντεο και εικόνες που θα μελετηθούν κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. Ο τρόπος με τον οποίο εξετάζονται οι έννοιες που λαμβάνουν χώρα στο σεμινάριο διέπεται από τις αρχές της Κριτικής Προσέγγισης σχετικά με τη βιομηχανία του θεάματος και το πώς αυτή συνδέεται με μια ευρύτερη χάραξη πολιτιστικής πολιτικής. Βασικές παράμετροι ανάλυσης είναι: το αισθητικό ζήτημα σε σχέση με το αστικό τοπίο και την ψυχολογία των ανθρώπων, η ιδιαιτερότητα του πολιτιστικού αγαθού ως προϊόν προς πώληση, η αλληλεπίδραση της επικοινωνίας με τα άλλα μέρη που διαμορφώνουν ένα πολιτιστικό προϊόν (όπως η Διεύθυνση Παραγωγής, η Καλλιτεχνική Διεύθυνση κ.ο.κ.), η δύναμη της εικόνας των Μέσων -και δη των Νέων Μέσων (όπως τα Social media)- και η παραδοχή ότι η σχέση μεταξύ κοινού και τέχνης δημιουργεί μια κατεξοχήν ανορθολογική αγορά στον χώρο του πολιτισμού, την οποία οφείλουμε να λαμβάνουμε υπ’ όψιν μας σε κάθε ενέργεια και ανάλυση που αφορά στην Πολιτιστική Επικοινωνία.

Την τελευταία ώρα του μαθήματος φιλοξενείται -σε ζωντανή σύνδεση- ένας ειδικός καλεσμένος από τον χώρο του πολιτισμού, ο οποίος με την εμπειρία του φωτίζει πτυχές της Πολιτιστικής Επικοινωνίας οι οποίες κρίνονται ως χρήσιμες για την πλήρη κατανόηση των εννοιών και των πρακτικών που αναπτύσσονται στο μάθημα.

Καλεσμένοι με αλφαβητική σειρά είναι οι:

Μαριάννα Κάλμπαρη – Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν

Γιώργος Λυκιαρδόπουλος – Θεατρικός Παραγωγός / Ιδρυτής του πολιτιστικού οργανισμού “Λυκόφως”

Κατερίνα Μπερδέκα – Υπεύθυνη Παραγωγής & Σκηνοθέτις

Γεωργία Οικονόμου – Δημοσιογράφος / Αρχισυντάκτρια Πολιτισμού “INFOWOMAN”

Ορέστης Τάτσης – Σκηνοθέτης

Σταύρος Χαμπακης – Φωτογράφος

Ποιος είναι ο Άρης Ασπρούλης

Ο Άρης Ασπρούλης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1984. Είναι Αριστούχος Κοινωνιολογίας, με μεταπτυχιακή ειδίκευση στην Εφαρμοσμένη Κοινωνική Πολιτική, την Εργασία και τις Πολιτικές Απασχόλησης στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Σήμερα είναι υποψήφιος Διδάκτωρ Κοινωνιολογίας στο Τμήμα Κοινωνικής Πολιτικής του Παντείου Πανεπιστήμιου με επιστημονικό αντικείμενο την Κοινωνιολογία της Εργασίας. Η μελέτη του για τις Σιωπηρές Συμβάσεις Εργασίας την εποχή της Κρίσης στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκε στους λιγνιτωρύχους εργάτες της Μεγαλόπολης. Ως κοινωνιολόγος, τα τελευταία 20 χρόνια, έχει συμμετάσχει σε ερευνητικά προγράμματα του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών (ΕΚΚΕ) και του Κέντρου Κοινωνικής Μορφολογίας & Κοινωνικής Πολιτικής του Παντείου Πανεπιστημίου (ΚΕΚΜΟΚΟΠ), έχει πραγματοποιήσει διαλέξεις σε ακαδημαϊκά συνέδρια στην Ελλάδα και την Αγγλία (Πανεπιστήμια Νιούκαστλ, Ντάραμ και Ροέχαμπτον), έχει διδάξει Κοινωνιολογία της Εργασίας στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας ως επισκέπτης διδάσκων και έχει δημοσιεύσει στα επιστημονικά περιοδικά «Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών», «Επιστημονική Θεώρηση: Κοινωνική Συνοχή & Ανάπτυξη», όπως και στις εκδόσεις «Σοκόλη». Επαγγελματικά, τα τελευταία 15 χρόνια, έχει συνεργαστεί με τους σημαντικότερους θεατρικούς οργανισμούς της χώρας ως επικεφαλής στον τομέα της Επικοινωνίας. Τα τελευταί 7 χρόνια διατελεί Διευθυντής Επικοινωνίας & Προβολής του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν. Από το 2018 έως σήμερα εισηγείται στην ιδιωτική σχολή ‘Artens – Σεμινάρια για τις Τέχνες και τον Πολιτισμό’ το μάθημα ‘Επικοινωνία του Πολιτισμού’ και διδάσκει ‘Επικοινωνία του Πολιτισμού’ ως επισκέπτης διδάσκων (Professional associate-instructor) στο ‘Εργαστήριο Πολιτισμού VΙ: Θέατρο/Σύγχρονη Παραστασιολογία’ που πραγματοποιεί η Επίκουρη Καθηγήτρια Πατρίσια Κόκκορη στο Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου. Τέλος, έχει γράψει μαζί με τη σκηνοθέτιδα Ιόλη Ανδρεάδη 12 θεατρικά έργα, τα οποία έχουν παρουσιαστεί σε Ελλάδα, Αγγλία και Αμερική σε σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη και έχουν εκδοθεί από την Κάπα Εκδοτική.

Ιnfo

Έναρξη Μαθημάτων: 18 Μαρτίου 2021

Μαθήματα κάθε Πέμπτη 18.00 – 20.00 | Διάρκεια 11 Μαθήματα

Εγγραφές http://artens.gr/portfolio-items/politistiki-epikinonia

Artens: Σεμινάρια για τις Τέχνες & τον Πολιτισμό

Βουκουρεστίου 40, Κολωνάκι | 210 33 17 312

Σχετικά Άρθρα
%ce%bf-%ce%b4%cf%81-peter-frankopan-%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%bd-%cf%80%cf%81%cf%8e%cf%84%ce%b7-%ce%bf%ce%bc%ce%b9%ce%bb%ce%af%ce%b1-%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%b3%ce%b5%ce%bd%ce%bd%ce%b1%ce%b4%ce%b5%ce%af0
Ο Δρ. Peter Frankopan στην πρώτη ομιλία της Γενναδείου Βιβλιοθήκης
%cf%80%cf%81%cf%8c%ce%b3%cf%81%ce%b1%ce%bc%ce%bc%ce%b1-670-%cf%85%cf%80%ce%bf%cf%84%cf%81%ce%bf%cf%86%ce%b9%cf%8e%ce%bd-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%ce%b3%cf%85%ce%bd%ce%b1%ce%af%ce%ba%ce%b5%cf%82-%ce%b1%cf%800
Πρόγραμμα 670 υποτροφιών για γυναίκες από τη MExoxo και την INCO Academy
%ce%b5%cf%81%ce%b3%ce%b1%cf%83%cf%84%ce%ae%cf%81%ce%b9%ce%bf-%ce%b4%ce%b9%cf%8c%cf%81%ce%b8%cf%89%cf%83%ce%b7%cf%82-%ce%b5%cf%80%ce%b9%ce%bc%ce%ad%ce%bb%ce%b5%ce%b9%ce%b1%cf%82-%ce%ba%ce%b5%ce%b90
Εργαστήριο Διόρθωσης-Επιμέλειας κειμένων – Ένα Σεμινάριο υψηλής επαγγελματικής κατάρτισης
%cf%85%cf%80%ce%ac%cf%81%cf%87%ce%bf%cf%85%ce%bd-%ce%b1%ce%bb%ce%b7%ce%b8%ce%b9%ce%bd%ce%ad%cf%82-%cf%83%cf%87%ce%ad%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%82-%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%b5%cf%80%ce%bf%cf%87%ce%ae0
Υπάρχουν αληθινές σχέσεις στην εποχή των εφαρμογών γνωριμίας;
%ce%ad%ce%bd%ce%b1-%ce%be%ce%b5%cf%87%cf%89%cf%81%ce%b9%cf%83%cf%84%cf%8c-webinar-%cf%86%ce%b9%ce%bb%ce%bf%cf%83%ce%bf%cf%86%ce%af%ce%b1%cf%82-%cf%83%cf%84%ce%bf-%ce%bc%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%b5%ce%af0
Ένα ξεχωριστό Webinar Φιλοσοφίας στο Μουσείο Κυκλαδικης Τέχνης
%ce%bc%ce%b5-%ce%ad%ce%bc%cf%80%ce%bd%ce%b5%cf%85%cf%83%ce%b7-%ce%b1%cf%80%cf%8c-%cf%84%ce%b9%cf%82-%ce%b5%ce%bd%ce%b4%cf%85%ce%bc%ce%b1%cf%83%ce%af%ce%b5%cf%82-%cf%84%ce%bf%cf%85-1821-4-%ce%be%ce%b50
Με έμπνευση από τις ενδυμασίες του 1821: 4 ξεχωριστά εργαστήρια δημιουργικής απασχόλησης

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του