Η Ειρήνη Δερμιτζάκη στο Infowoman: Το αντίδοτο στη μοναξιά δεν είναι η φήμη και το χρήμα, αλλά οι διαπροσωπικές σχέσεις

Η Ειρήνη Δερμιτζάκη, είναι η “Ρεμπέκα”, στην παράσταση “Φονικό στα σκοτεινά”, που ανεβαίνει στο Αγγέλων Βήμα και μιλά στο Infowoman.gr, για τον ρόλο της και την παράσταση.

Η συνέντευξή της στο Infowoman:

Τι σας γοήτευσε μόλις διαβάσατε το έργο; Καθώς και η ίδια γράφετε και διδάσκετε δημιουργική γραφή;

Τα υπαινικτικά στοιχεία. Είναι πολλά που λέγονται από όλους τους χαρακτήρες, και μόνο αν διαβάσεις ολόκληρο το έργο, ξανά και ξανά, καταλαβαίνεις ότι άλλα λένε οι ήρωες και άλλα εννοούν. Τα δικά μου θεατρικά έργα και μυθιστορήματα είναι κατά βάση ρεαλιστικά. Οπότε ένα μεταφυσικό έργο όπως το “Φονικό στα Σκοτεινά” είναι για μένα μεγάλη πρόκληση. Έχω οργανώσει σεμινάρια συγγραφής σε συνεργασία με πάρα πολλούς φορείς. Φέτος μάλιστα συνεργάζομαι με το Εθνικό Θέατρο. Οι Έλληνες συγγραφείς πολλές φορές σνομπάρουν την τεχνική, για αυτό και τα περισσότερα αγγλικά θεατρικά έργα έχουν καλύτερη δομή και πιο συγκροτημένους χαρακτήρες.

Ποιος είναι ο ρόλος της Ρεμπέκα;

Η Ρεμπέκα είναι μια γυναίκα που προσπαθεί επιτέλους να βάλει τα όρια της. Δεν εκτιμούσε τον εαυτό της και συνεπώς δεν είχε μάθει να την αγαπούν. Είναι ο συνδετικός κρίκος μιας οικογένειας που παραπαίει. Προσπαθεί να φτιάξει τη σχέση του πρώην συντρόφου της με τον γιο τους. Προσπαθεί να παραμείνει ψύχραιμη σε ό,τι κι αν συμβαίνει. Αγάπησε πολύ τον Ντάνι, τον οποίο ερμηνεύει ο Αλέξιος Κοτσώρης, αλλά ξέρει πια πως οι παράφοροι έρωτες της νιότης δεν εμπεριέχουν την αγάπη.

Ποιοι πιστεύετε ότι είναι οι προβληματισμοί που μας δημιουργεί η παράσταση;

Το έργο του Torben Betts θέτει υπαρξιακά ερωτήματα. Το βασικότερο από αυτά είναι πώς πρέπει να ζούμε τη ζωή μας. Ποιες δηλαδή είναι οι προτεραιότητες μας. Ο συγγραφέας δίνει την απάντηση. Λέει πως το αντίδοτο στη μοναξιά, δεν είναι η φήμη και το χρήμα, αλλά οι διαπροσωπικές σχέσεις. Από εκεί και έπειτα, οι θεατές αποφασίζουν τι θα τους προβληματίσει και τι όχι.

%ce%b7-%ce%b5%ce%b9%cf%81%ce%ae%ce%bd%ce%b7-%ce%b4%ce%b5%cf%81%ce%bc%ce%b9%cf%84%ce%b6%ce%ac%ce%ba%ce%b7-%cf%83%cf%84%ce%bf-infowoman-%cf%84%ce%bf-%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%af%ce%b4%ce%bf%cf%84%ce%bf0

Έχετε αποκτήσει την εμπειρία του θεάτρου και εκτός Αθηνών, στο Λονδίνο όπου και έχετε παρουσιάσει δυο έργα σας. Συμπέρασμα;

Οι θεατές, σε όποια χώρα κι αν ζουν, αποζητούν έργα με τα οποία μπορούν να συνδεθούν. Θέλουν να αναγνωρίσουν κάτι από τα δικά τους βιώματα πάνω στη σκηνή. Όσον αφορά στα καλλιτεχνικά. Το Λονδίνο είχε αρκετούς τρόπους να στηρίξει τους ηθοποιούς. Εγώ τα πρώτα μου χρήματα από το θέατρο τα κέρδισα στο Λονδίνο. Εκεί ασχολήθηκα και με τον κινηματογράφο σε επιδοτούμενα προγράμματα που εκπαίδευαν άνεργους καλλιτέχνες. Στην Ελλάδα δυστυχώς η κρατική μέριμνα είναι ανεπαρκής. Όπως και να έχει, εμένα σαν δημιουργό με αφορά περισσότερο να δημιουργώ στη χώρα μου. Με το ελληνικό κοινό έχω αγωνία να επικοινωνήσω. Το να παίζω σε ένα αγγλικό έργο, με βοήθησε πολύ, μιας και έζησα σχεδόν δέκα χρόνια στο Λονδίνο και μου είναι αρκετά πράγματα οικεία.

Ποια είναι η γνώμη σας για τις πολλές παραστάσεις στην Αθήνα;

Συμπονώ όλους τους καλλιτέχνες που κοπιάζουν για να ανέβει μια παράσταση. Αρκεί να το κάνουν με ειλικρίνεια και να μην εξαπατούν τους εαυτούς τους και συνεπώς το κοινό.

Θα ήθελα να μου αναφέρετε δυο λόγους για τους οποίους θα πρέπει κάθε θεατρόφιλος να δει την παράσταση “Φονικό στα σκοτεινά”;

Την αγαπώ πολύ αυτήν την παράσταση και δε μπορώ να είμαι αντικειμενική. Είναι η πρώτη μου συνεργασία με τον σκηνοθέτη Αλέξη Κοτσώρη ο οποίος είναι πολύ ευγενικός και σέβεται τους ηθοποιούς του (δεν είναι πάντα αυτονόητο αυτό). Τον γνώρισα πέρσι σε μια άλλη ακρόαση, και είμαι πολύ χαρούμενη που με θυμόταν και μου πρότεινε αυτόν τον ρόλο. Έχω τη χαρά να παίζω μαζί με την Αθηνά τη Μαυρομάτη που την εκτιμώ αφάνταστα σαν άνθρωπο και σαν ηθοποιό. Ο βασικότερος όμως λόγος, είναι ότι για μας η παράσταση είναι ένα ζωντανό κύτταρο, προσπαθούμε μέρα με τη μέρα να κάνουμε κάτι καλύτερο κι ελπίζω πως αυτή η προσπάθεια, θα συγκινήσει το θεατρικό κοινό.

“Φονικό στα σκοτεινά”

Η υπόθεση του έργου:

Παραμονή Πρωτοχρονιάς. Ένα τροχαίο ατύχημα σε έναν έρημο δρόμο φέρνει τον διάσημο αλλά προβληματικό τραγουδιστή Danny Sierra και την δυσλειτουργική οικογένειά του σε ένα απομονωμένο εξοχικό σπίτι. Όλοι φιλοξενούνται από την ιδιόρρυθμη ιδιοκτήτρια. Από τη στιγμή που φτάνουν, μια σειρά περίεργων γεγονότων τούς αναστατώνει… τα φώτα σβήνουν, η ένταση ανεβαίνει και κρυμμένα μυστικά έρχονται στο φως. Τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται… Με τα φώτα σβηστά, μόνο αν είσαι γενναίος θα μπορέσεις να αντιμετωπίσεις την αλήθεια.

Διανομή:

ΝΤΑΝΝΥ / Αλέξιος Κοτσώρης, ΚΥΡΙΑ ΜΠΕΪΤΜΑΝ / Αθηνά Μαυρομάτη,

ΣΑΡΑ / Θέμις Γκέκου, ΓΟΥΙΛΙΑΜ / Νίκος Παντελίδης,

ΤΖΕΪΚ / Γιάννης Ζερβός, ΡΕΜΠΕΚΑ / Ειρήνη Δερµιτζάκη

Θεματική Ενότητα: Περί Μυστηρίων και Πνευμάτων

Επιλογή δραματολογίου – Μετάφραση:

Μαργαρίτα Δαλαμάγκα-Καλογήρου

Σκηνοθεσία: Αλέξιος Κοτσώρης

Σκηνικά: Νόνα Σούντη

Κοστούμια: Nora Ponti

Σχεδιασμός Φωτισμού: Γιώργος Αγιαννίτης

Πρωτότυπη μουσική sound design: Φάνης Κακοσαίος

Επιμέλεια κίνησης: Χρήστος Νικολάου

Βοηθός σκηνοθέτη: Γιάννης Ζερβός

Φωτογραφίες – Βίντεο τρέιλερ: Μιχαήλ Μαυρομούστακος

Γραφιστικά βίντεο παράστασης: Alkot

Επικοινωνία: Μαρίκα Αρβανιτοπούλου | Art Ensemble

Παραστάσεις: Δευτέρα & Τρίτη στις 20:00

Διάρκεια: 100 λεπτά.

Τιμές εισιτηρίων: 16.- Ευρώ (Κανονικό), 12.- Ευρώ (Μειωμένο), 5.- Ευρώ (Ατέλεια)

Αγορά εισιτηρίων:

www.more.com/theater/foniko-sta-skoteina/      www.aggelonvima.gr

Διαβάστε επίσης:

Η Χριστίνα Μπουριώτη στο Infowoman: «Οι προβληματισμοί της Ελένης και της Σούλας είναι οι προβληματισμοί οποιασδήποτε γυναίκας»

Νίκο Ιωαννίδη, πώς είναι να είσαι… ο Έλληνας που σκότωσε τον νταή του Απαρτχάιντ;

Σχετικά Άρθρα
%ce%b7-%ce%bf%ce%bc%ce%ac%ce%b4%ce%b1-nefelopetra-%ce%b5%cf%80%ce%b9%cf%83%cf%84%cf%81%ce%ad%cf%86%ce%b5%ce%b9-%ce%bc%ce%b5-%cf%84%ce%b7%ce%bd-maskarata-%ce%b5%ce%bc%cf%80%ce%bd0
Η ομάδα Nefelopetra επιστρέφει με την “Maskaráta” – Εμπνευσμένη από το μαγικό καρναβάλι της Βενετίας
%ce%bc%cf%80%ce%bb%ce%b5-%cf%84%ce%bf%cf%80%ce%af%ce%b1-%ce%bc%ce%af%ce%b1-%ce%b4%cf%85%ce%b1%ce%b4%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%ad%ce%ba%ce%b8%ce%b5%cf%83%ce%b7-%ce%b1%cf%80%cf%8c-%ce%b40
“Μπλε Τοπία”: Μία δυαδική έκθεση από δύο Ελληνίδες ζωγράφους
straight-white-men-%cf%84%ce%b5%ce%bb%ce%b5%cf%85%cf%84%ce%b1%ce%af%ce%b5%cf%82-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%b1%cf%83%cf%84%ce%ac%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%82-%cf%83%cf%84%ce%bf-%ce%bc%ce%b9%ce%ba0
“Straight White Men”: Τελευταίες παραστάσεις στο Μικρό Χορν
%ce%b7-%ce%ba%ce%b1%cf%81%cf%85%ce%ac%cf%84%ce%b9%ce%b4%ce%b1-%cf%84%ce%bf-%ce%bd%ce%ad%ce%bf-%cf%83%cf%80%ce%b1%cf%81%cf%84%ce%b1%cf%81%ce%b9%cf%83%cf%84%cf%8c-%ce%ad%cf%81%ce%b3%ce%bf0
“Η Καρυάτιδα”: Το νέο σπαρταριστό έργο του Γιώργου Καπουτζίδη, στο Εθνικό Θέατρο
%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%b1%ce%b4%ce%b5%ce%af%cf%83%ce%b9%ce%b1-%cf%80%ce%bf%cf%85%ce%bb%ce%b9%ce%ac-%ce%ba%cf%85%ce%ba%ce%bb%ce%bf%cf%86%cf%8c%cf%81%ce%b7%cf%83%ce%b5-%cf%84%ce%bf-%ce%bd0
“Παραδείσια πουλιά”: Κυκλοφόρησε το νέο μυθιστόρημα του Γιάννη Πάσχου
%ce%ba%ce%bd%ce%bf%ce%ba-%ce%b7-%ce%bd%ce%ad%ce%b1-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%ac%cf%83%cf%84%ce%b1%cf%83%ce%b7-%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%b1%cf%81%ce%b3%cf%85%cf%81%cf%8e%cf%82-%cf%87%ce%b9%cf%8e%cf%84%ce%b70
ΚΝΟΚ: Η νέα παράσταση της Αργυρώς Χιώτη έρχεται στο Θέατρο Τέχνης

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του