ΛΥΣΙΣ: Η περφόρμανς της Μαίρης Ζυγούρη για το όνειρο, στον αρχαιολογικό χώρο του Αμφιαρείου

λυσισ-η-περφόρμανς-της-μαίρης-ζυγούρη

Η εικαστικός, περφόρμερ και ερευνήτρια Μαίρη Ζυγούρη συνεχίζοντας την πολύχρονη ενασχόληση και έρευνα πάνω στις εικαστικές πρακτικές της Ιδιοτοπικής Επιτέλεσης, (site specific performance), παρουσιάζει το νέο της πρότζεκτ «ΛΥΣΙΣ» στον αρχαιολογικό χώρο του Αμφιαρείου Ωρωπού, την Κυριακή Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου 2022 με την υποστήριξη του Οργανισμού Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ.

Διερευνώντας αυτή τη φορά τις διαδικασίες του ύπνου, του ονείρου και της ανάλυσής του, ως καλλιτεχνικά εργαλεία, η εικαστικός-περφόρμερ εστιάζει την πρακτική της στον αρχαιολογικό χώρο του Αμφιαρείου, ως το κατ’ εξοχήν ονειρομαντείο και θεραπευτικό ιερό της αρχαιότητας, συνδιαλεγόμενη παράλληλα με τη μοναδική γεωγραφική του θέση και γεωμορφολογία του.

Με το ερευνητικό πρότζεκτ «ΛΥΣΙΣ», επιχειρεί μέσω της καλλιτεχνικής διαδικασίας και της βιωματικής εμπειρίας στον χώρο, να επανασυσχετίσει τις ονειρό-θεραπευτικές και μαντικές πρακτικές του παρελθόντος του Αμφιαρείου, (εγκοιμήσεις, εξαγνισμοί, ονειρικός και μαντικός ενθουσιασμός, εκστατική διαύγεια, κατάνυξη, ονειρομαντεία, υδρομαντεία, κ.τ.λ), με την ποιητική της επιτελεστικής δράσης και τις μεθοδολογίες της σύγχρονης περφόρμανς, υιοθετώντας την πολυπρισματική ματιά του ονείρου, και εμπεριέχοντας στην καλλιτεχνική της δράση τη δυναμική συμβόλων, τελετουργικών, χειρονομιών, νευμάτων, ψιθύρων.

%ce%bb%cf%85%cf%83%ce%b9%cf%83-%ce%b7-%cf%80%ce%b5%cf%81%cf%86%cf%8c%cf%81%ce%bc%ce%b1%ce%bd%cf%82-%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%bc%ce%b1%ce%af%cf%81%ce%b7%cf%82-%ce%b6%cf%85%ce%b3%ce%bf%cf%8d%cf%81%ce%b70

Λίγα λόγια για το πρότζεκτ

Οι ερευνητικοί άξονες που θα αποτελέσουν πυρήνα και πυξίδα για το πρότζεκτ, βασίζονται: α. στην πολύσημη μυθική φιγούρα του Αμφιαράου (ένδοξος βασιλιάς, γενναίος πολεμιστής, τραγικός ήρωας, μάντης, θεραπευτής), β. στην τελετουργική διαδικασία της εγκοίμησης, γ. στην σχέση του νερού με τον Χρόνο (κλεψύδρα), και δ. στην διαλεκτική σχέση Τέχνης, Ονείρου και πραγματικότητας.

Το στοιχείο που θα ενοποιεί την «αφήγηση» των δράσεων και την μετακίνηση από τον έναν «σταθμό» στον άλλον, θα είναι η παρουσία των αναθημάτων (τύπια). Οι απεικονίσεις αυτές ως σημάνσεις στον χώρο από μεγένθυμένα μέλη σώματος (μάτι, αυτί, στόμα, πόδι και άλλα), θα αντιστοιχούν στα «μέλεα», πρωτότυπες υβριδικές συνθέσεις λόγου, κίνησης και μουσικής ως επιτελεστικές αποδόσεις ονειρικών και άλλων αναδυόμενων στοιχείων.

%ce%bb%cf%85%cf%83%ce%b9%cf%83-%ce%b7-%cf%80%ce%b5%cf%81%cf%86%cf%8c%cf%81%ce%bc%ce%b1%ce%bd%cf%82-%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%bc%ce%b1%ce%af%cf%81%ce%b7%cf%82-%ce%b6%cf%85%ce%b3%ce%bf%cf%8d%cf%81%ce%b72

Η βιωματική έρευνα στο σύνολό της θα πραγματοποιηθεί στον αρχαιολογικό χώρο του Αμφιαρείου περιλαμβάνοντας μια περίοδο καλλιτεχνικής και ερευνητικής προετοιμασίας, η οποία θα καταλήξει με μια ζωντανή δημόσια παρουσίαση/περφόμανς. Η καλλιτέχνις για το πρότζετ «ΛΥΣΙΣ» συνεργάζεται με την Άννα Τζάκου, περφόρμερ, σκηνοθέτιδα και practice-based ερευνήτρια: PhD με θεμα “Γεωποιητική, μια θεατρική μεθοδολογία για τον εξωτερικό χώρο στο πανεπιστήμιο του Exeter (UK), και τον σκηνοθέτη θεάτρου και ηθοποιό Δημήτρη Τσιάμης, υιοθετώντας καθείς μια διαφορετική περσόνα που συνδέεται με τον μύθο, το όνειρο, τους ανθρώπους του ιερού ,τους όνειρο-ικέτες…

Κατά την περίοδο προετοιμασίας η καλλιτέχνης συνομιλεί με μια σειρά από διαφορετικά επιστημονικά και καλλιτεχνικά πεδία (θέατρο/περφόρμανς, μουσική, χορός, ψυχολογία, αρχαιολογία) πάνω στις θεματικές που αναδεικνύονται από την ίδια την πολυδιάσταση και πολύσημη ταυτότητα του αρχαιολογικού χώρου.

Η καταληκτική περφόρμανς «ΛΥΣΙΣ», που θα λάβει χώρα στις 18 Σεπτεμβρίου στον αρχαιολογικό χώρο του Αμφιαρείου στον Ωρωπό, θα αποτελέσει μια ιδιότυπη ξενάγηση, μια ιδιοτοπική (site specific) ονειρική αφήγηση, όπου το κοινό καλείται να ακολουθήσει το δρώμενο σε έξι σημεία σταθμούς μέσα στα όρια του Αρχαιολογικού Χώρου.

%ce%bb%cf%85%cf%83%ce%b9%cf%83-%ce%b7-%cf%80%ce%b5%cf%81%cf%86%cf%8c%cf%81%ce%bc%ce%b1%ce%bd%cf%82-%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%bc%ce%b1%ce%af%cf%81%ce%b7%cf%82-%ce%b6%cf%85%ce%b3%ce%bf%cf%8d%cf%81%ce%b74

Η καλλιτέχνης καλεί τον θεατή να αναστοχαστεί την έννοια της θεραπευτικής χρήσης των ονείρων στην υπηρεσία της επιτελεστικής τέχνης, προσφέροντας μια συλλογική πολυαισθητηριακή και συμμετοχική εμπειρία για το κοινό, και αναδεικνύοντας εμμέσως πιθανές όψεις και επιδράσεις ενός συλλογικού ασυνείδητου γίγνεσθαι.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σύλληψη/Ιδέα/Σκηνοθεσία: Μαίρη Ζυγούρη

Περφόρμερ: Μαίρη Ζυγούρη, Άννα Τζάκου, Δημήτρης Τσιάμης

Επιστημονικός συνεργάτης: Νένα Σαμιώτη

Βιντεοσκόπηση/ Καταγραφή: Παναγιώτης Ίσαρης

Φωτογραφίες: Ζαφείρω Βλάχου

Επικοινωνία/Γραφείο Τύπου: Χρύσα Ματσαγκάνη, Μάνος Νομικός

Διοργάνωση: Polus Collective

%ce%bb%cf%85%cf%83%ce%b9%cf%83-%ce%b7-%cf%80%ce%b5%cf%81%cf%86%cf%8c%cf%81%ce%bc%ce%b1%ce%bd%cf%82-%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%bc%ce%b1%ce%af%cf%81%ce%b7%cf%82-%ce%b6%cf%85%ce%b3%ce%bf%cf%8d%cf%81%ce%b76

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Κυριακή Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου 2022

Ώρα Έναρξης: 12:00 μ.μ.

Διάρκεια: 60 λεπτά

Είσοδος Δωρεάν (εισιτήριο μόνο για την είσοδο στον αρχαιολογικό χώρο, 3€)

Αμφιάρειο Ωρωπού: 47χλμ από το κέντρο της Αθήνας & 5 χλμ από την παραλία Καλάμου Ωρωπού

Δρομολόγια ΚΤΕΛ Ανατολικής Αττικής στο Πεδίον του Άρεως, επί της οδού Μαυροματαίων & Ιουλιανού.

Διαβάστε επίσης

«Επιτάφιος» του Γιάννη Ρίτσου: Ένα αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη με τους Πέμη Ζούνη και Ιάκωβο Κολανιάν

“Αντιγόνη, μετέωρη – μια ματιά στην Αντιγόνη του Σοφοκλή” από τη Ρηνιώ Κυριαζή

Ρωμαίος & Ιουλιέττα – Α Ρομάντσο Club Tragedy: Η διασημότερη ιστορία αγάπης σε μία παράσταση-πάρτι

Σχετικά Άρθρα
Σαν σήμερα γεννήθηκε η Φρίντα Κάλο, η πιο ασυμβίβαστη ζωγράφος στην ιστορία
Σαν σήμερα γεννήθηκε η Φρίντα Κάλο, η πιο ασυμβίβαστη ζωγράφος στην ιστορία
Plásmata: Η ψηφιακή έκθεση της Στέγης που δεν πρέπει να χάσεις στο Πεδίον του Άρεως
Plásmata: Η ψηφιακή έκθεση της Στέγης που δεν πρέπει να χάσεις στο Πεδίον του Άρεως
Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος: Ο λόγος που ανακαλεί δωρεά προς το Υπουργείο Πολιτισμού
Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος: Ο λόγος που ανακαλεί δωρεά προς το Υπουργείο Πολιτισμού
Ιστορική στιγμή: Ελλάδα και Βρετανία ξεκινούν συζητήσεις για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα
Ιστορική στιγμή: Ελλάδα και Βρετανία ξεκινούν συζητήσεις για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα
«Κυριακές στην Αθήνα»: Τα μουσεία γιορτάζουν και προσκαλούν μικρούς και μεγάλους σε δωρεάν δράσεις
«Κυριακές στην Αθήνα»: Τα μουσεία γιορτάζουν και προσκαλούν μικρούς και μεγάλους σε δωρεάν δράσεις
Η Barbie με ακουστικά βαρηκοΐας και ο Ken με λεύκη - Μια ωδή στη διαφορετικότητα και τη συμπερίληψη
Η Barbie με ακουστικά βαρηκοΐας και ο Ken με λεύκη – Μια ωδή στη διαφορετικότητα και τη συμπερίληψη

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του