«Η Ευνοούμενη» του Λάνθιμου, το απόλυτο οσκαρικό φαβορί, νωρίτερα στους κινηματογράφους

Η πολυαναμενόμενη ταινία του Γιώργου Λάνθιμου «Η Ευνοούμενη» που έχει σαρώσει τα βραβεία και είναι το απόλυτο οσκαρικό φαβορί θα κυκλοφορήσει στις 31 Ιανουαρίου σε επιλεγμένες κινηματογραφικές αίθουσες (ODEON ΟΠΕΡΑ και ΑΒΑΝΑ) λίγο πριν την επίσημη πρεμιέρα στους κινηματογράφους στις 7 Φεβρουαρίου.

Όπως στα BAFTA έτσι και στα βραβεία της Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου του Λονδίνου, η ταινία απέσπασε βραβεία στις 4 από τις 10 κατηγορίες όπου ήταν υποψήφια. Η Ολίβια Κόλμαν και η Ρέιτσελ Βάις κυριάρχησαν στις γυναικείες κατηγορίες, αποσπώντας το βραβείο του Α’ και Β’ γυναικείου ρόλου αντίστοιχα. Το «The Favourite» απέσπασε επίσης το βραβείο καλύτερης βρετανικής/ιρλανδικής ταινίας, ενώ κέρδισε και το βραβείο σεναρίου.

Λίγα λόγια για την ταινία

Αρχές του 18ου αιώνα. Η Αγγλία βρίσκεται σε πόλεμο με τους Γάλλους. Παρόλα αυτά, οι αγώνες πάπιας και η κατανάλωση ανανά βρίσκονται στο απόγειό τους. Η φιλάσθενη Βασίλισσα Άννα (Ολίβια Κόλμαν) βρίσκεται στον θρόνο και η στενή της φίλη Λαίδη Σάρα (Ρέιτσελ Βάις) κυβερνά τη χώρα στη θέση της, ενώ ταυτόχρονα φροντίζει για την υγεία και το απρόβλεπτο ταπεραμέντο της. Όταν η νέα υπηρέτρια Άμπιγκεϊλ (Έμμα Στόουν) καταφθάνει, η γοητεία της την κάνει αμέσως αγαπητή στη Σάρα. Η Σάρα την παίρνει υπό την προστασία της και η Άμπιγκεϊλ βρίσκει μια ευκαιρία να επιστρέψει στις αριστοκρατικές της ρίζες. Καθώς οι τακτικές του πολέμου καταναλώνουν όλο τον χρόνο της Σάρα, η Άμπιγκεϊλ παίρνει τη θέση της ως η συντροφιά της Βασίλισσας. Η φιλία τους της δίνει την ευκαιρία να κάνει πραγματικότητα τις φιλοδοξίες της και δεν θα αφήσει καμία γυναίκα, καμία πολιτική και κανένα κουνέλι να σταθούν εμπόδιο στον δρόμο της.

%ce%b7-%ce%b5%cf%85%ce%bd%ce%bf%ce%bf%cf%8d%ce%bc%ce%b5%ce%bd%ce%b7-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%bb%ce%ac%ce%bd%ce%b8%ce%b9%ce%bc%ce%bf%cf%85-%cf%84%ce%bf-%ce%b1%cf%80%cf%8c%ce%bb%cf%85%cf%840

Το ιστορικό πλαίσιο

Η πρώτη ταινία εποχής του καταξιωμένου σκηνοθέτη Γιώργου Λάνθιμου βασίζεται στην αληθινή ιστορία της Βασίλισσας Άννα (Ολίβια Κόλμαν), την τελευταία της δυναστείας των Στιούαρτ που, αν και ασθενής, ντροπαλή και υποτιμημένη, στέφθηκε Βασίλισσα τον καιρό που η Μεγάλη Βρετανία έγινε μια παγκόσμια δύναμη. Ως Βασίλισσα θα επέβλεπε έναν πόλεμο με την Γαλλία, τον θεωρητικά πρώτο παγκόσμιο πόλεμο της σύγχρονης εποχής και την ένωση της Αγγλίας με τη Σκωτία που οδήγησε στη δημιουργία του Ηνωμένου Βασιλείου. Θα ερχόταν επίσης αντιμέτωπη με την εποχή του εθνικού διχασμού, με τα δύο πολιτικά κόμματα των Γουίγκς και Τόρις να ανταγωνίζονται μεταξύ τους έχοντας ως αποτέλεσμα τη γέννηση του δικομματισμού. Οι άνθρωποι που την πλαισίωναν ήθελαν να τραφούν από την εξουσία της και να κερδίσουν την εμπιστοσύνη της και ίσως την καρδιά της.

Μέσα από τη σχέση της Άννα με δύο άλλες γυναίκες – την σύμβουλο και επιστήθια φίλη της Λαίδη Σάρα (Ρέιτσελ Βάις) και την απένταρη ξαδέρφη της Σάρα που μετατρέπεται σε κοινωνικά ανερχόμενη καμαριέρα Άμπιγκεϊλ (Έμμα Στόουν) – ο Γιώργος Λάνθιμος θίγει διαχρονικά θέματα όπως η αγάπη, ο ανταγωνισμός, η εξουσία και τα συναισθήματα και δημιουργεί ένα ξεχωριστό σύμπαν για την ιστορία του. Το εσωστρεφές περιβάλλον περικλείει τα παιχνίδια εξουσίας, τον πειρασμό και την αποπλάνηση, αφήνοντας έξω την πραγματικότητα του αληθινού κόσμου. «Η ιστορία είναι για την περιπλοκότητα της αγάπης και το πώς αυτές οι δυσκολίες μπορούν να αλλάξουν εσένα σαν άνθρωπο. Το αποκαλούμε μια κωμική τραγωδία και αυτό είναι», σχολιάζει ο σεναριογράφος Τόνι ΜακΝαμάρα. «Με ενδιέφεραν κυρίως οι τρεις κεντρικοί χαρακτήρες, η εξουσία τους, οι εύθραυστες σχέσεις τους και το πώς οι συμπεριφορές τόσο λίγων ανθρώπων μπορούν να αλλάξουν τον ρου ενός πολέμου και τη μοίρα μιας χώρας. Για εμένα είναι επίσης μια ερωτική ιστορία με κωμικά, δραματικά και σκοτεινά σημεία», αναφέρει ο Γιώργος Λάνθιμος.

%ce%b7-%ce%b5%cf%85%ce%bd%ce%bf%ce%bf%cf%8d%ce%bc%ce%b5%ce%bd%ce%b7-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%bb%ce%ac%ce%bd%ce%b8%ce%b9%ce%bc%ce%bf%cf%85-%cf%84%ce%bf-%ce%b1%cf%80%cf%8c%ce%bb%cf%85%cf%842

Σκηνοθεσία και σενάριο

Η επιλογή του Γιώργου Λάνθιμου ήταν ξεκάθαρη για την παραγωγή της ταινίας. Μετά τα δείγματα που είχε δώσει στον «Κυνόδοντα», στην πρώτη του αγγλόφωνη ταινία «Ο Αστακός» και στη δεύτερη «Ο Θάνατος του Ιερού Ελαφιού», η ομάδα της παραγωγής ήταν σίγουρη ότι θα δώσει μια καινούρια οπτική στο είδος «ταινίες εποχής». «Το στυλ του Λάνθιμου είναι κομψό, απλό και πολύπλοκο ταυτόχρονα. Είναι ένας αινιγματικός άνθρωπος που έχει το μοναδικό ταλέντο να επικοινωνεί μέσα από τις ταινίες του. Έχει μια υποβόσκουσα μαγεία που όταν βλέπεις κάποια από τις ταινίες του, λίγες μέρες αργότερα προκύπτουν καινούρια ερωτήματα. Μπορεί να γίνει φοβερά προκλητικός με τον καλύτερο τρόπο», σχολιάζει η παραγωγός Σέσι Ντέμπσεϊ.

Ο σεναριογράφος Τόνι ΜακΝαμάρα γοητεύτηκε από την επιθυμία του Λάνθιμου να κάνει κάτι που δεν θα θυμίζει ταινία εποχής. «Ως Αυστραλός εγώ και ως Έλληνας ο Γιώργος δεν μας ενδιέφερε ιδιαίτερα η αγγλική ιστορία αλλά κυρίως αυτές οι τρεις γυναίκες. Νιώσαμε πιο ελεύθεροι να πειραματιστούμε», δηλώνει ο ΜακΝαμάρα ο οποίος, όπως συμπληρώνει, πέρασε πολύ χρόνο με τον Λάνθιμο κάνοντας βόλτες στην Ιταλία τελειοποιώντας το σενάριο και τους διαλόγους. «Μου αρέσει να μου δίνεται η ελευθερία να αναρωτηθώ πόσες ελευθερίες μπορώ να πάρω. Ήταν μια σπουδαία ευκαιρία να κάνω κάτι που δεν έχω ξανακάνει ποτέ μέχρι τώρα», δηλώνει ο Λάνθιμος με τη σειρά του, ενώ η Ντέμπσεϊ αναφέρει για τους δύο: «Ο Τόνι μοιάζει με τον Γιώργο στη γοητεία, στο γεγονός ότι είναι απρόβλεπτος, αγαπάει το σκοτεινό και το παράδοξο, το μαύρο χιούμορ και μοιράζονται την ίδια καλλιτεχνική πειθαρχία».

Δείτε το τρέιλερ

Οι Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Γιώργος Λάνθιμος

Σενάριο: Ντέμπορα Ντέιβις, Τόνι ΜακΝαμάρα

Παραγωγή: Σέσι Ντέμπσεϊ, Εντ Γκίνεϊ, Λι Μάγκιντεϊ, Γιώργος Λάνθιμος

Ηθοποιοί: Ρέιτσελ Βάις, Ολίβια Κόλμαν, Έμμα Στόουν, Νίκολας Χουλτ, Τζο Άλγουιν, Μαρκ Γκάτις, Τζέιμς Σμιθ

Φωτογραφία: Ρόμπι Ράιαν

Μοντάζ: Γιώργος Μαυροψαρίδης

Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Φιόνα Κρόμπι

Μουσική: Τζόνι Μπερν

Διάρκεια: 120’

Διανομή: ΟDEON

Σχετικά Άρθρα
%ce%bf%ce%b9-%ce%bc%ce%ad%cf%81%ce%b5%cf%82-%ce%b5%ce%bb%ce%bb%ce%b7%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%bf%cf%8d-%ce%ba%ce%b9%ce%bd%ce%b7%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%bf%ce%b3%cf%81%ce%ac%cf%86%ce%bf%cf%850
Οι «Μέρες Ελληνικού Κινηματογράφου» για 3η χρονιά στην Κωνσταντινούπολη
%ce%bf%ce%b9-%ce%bc%ce%ad%cf%81%ce%b5%cf%82-%ce%b5%ce%bb%ce%bb%ce%b7%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%bf%cf%8d-%ce%ba%ce%b9%ce%bd%ce%b7%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%bf%ce%b3%cf%81%ce%ac%cf%86%ce%bf%cf%850
Οι «Μέρες Ελληνικού Κινηματογράφου» επιστρέφουν στην Κωνσταντινούπολη
%cf%80%ce%ac%ce%bc%ce%b5-%cf%83%ce%b9%ce%bd%ce%b5%ce%bc%ce%ac-%ce%bf-%ce%bc%cf%8d%ce%b8%ce%bf%cf%82-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%ba%cf%8c%cf%80%ce%bf%ce%bb%ce%b1-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%b7-%cf%80%ce%bf0
Πάμε σινεμά: Ο μύθος του Κόπολα και η πολυαναμενόμενη Επιστροφή με Φάινς-Μπινός
%cf%8c%cf%83%ce%ba%ce%b1%cf%81-%ce%b3%ce%b9%ce%b1%cf%84%ce%af-%ce%b5%cf%85%ce%bd%ce%bf%ce%bf%cf%8d%ce%bd%cf%84%ce%b1%ce%b9-%cf%80%ce%b5%cf%81%ce%b9%cf%83%cf%83%cf%8c%cf%84%ce%b5%cf%81%ce%bf-%ce%bf0
Όσκαρ: Γιατί ευνοούνται περισσότερο οι μεγαλύτερες σε διάρκεια ταινίες
%cf%80%ce%ac%ce%bc%ce%b5-%cf%83%ce%b9%ce%bd%ce%b5%ce%bc%ce%ac-%ce%bf-%ce%ba%ce%af%ce%bb%ce%b9%ce%b1%ce%bd-%ce%bc%ce%ad%cf%81%cf%86%ce%b9-%ce%bf-%ce%bd%cf%8c%ce%bc%ce%bf%cf%82-%cf%84%ce%bf0
Πάμε σινεμά: Ο Κίλιαν Μέρφι, «Ο Νόμος του Μέρφυ» και η Μάριον Κοτιγιάρ
tack-%ce%b7-%cf%84%ce%b1%ce%b9%ce%bd%ce%af%ce%b1-%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%b2%ce%ac%ce%bd%ce%b9%ce%b1%cf%82-%cf%84%ce%ad%cf%81%ce%bd%ce%b5%cf%81-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b7-%ce%b4%ce%af%ce%ba%ce%b70
TACK: Η ταινία της Βάνιας Τέρνερ για τη δίκη-ορόσημο του ελληνικού #MeToo

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του