Γιατί όλα τα ζευγάρια – χωρισμένα και μη- πρέπει να δουν την «Ιστορία Γάμου»

γιατί-όλα-τα-ζευγάρια-χωρισμένα-και-μ

Mία προσεγμένη και ανθρώπινη ιστορία για τη διάλυση ενός γάμου και τη διατήρηση μιας οικογένειας. Αυτή θα μπορούσε να είναι η περιγραφή της νέας ταινίας του υποψήφιου για Όσκαρ κινηματογραφιστή Νόα Μπάουμπακ που σκηνοθετεί την «Ιστορία Γάμου».

Ο Τσάρλι, ένας θεατρικός σκηνοθέτης στην εναλλακτική σκηνή της Νέας Υόρκης και η Νικόλ, μια υποσχόμενη ηθοποιός που δεν έχει ξεδιπλώσει το ταλέντο της, περιγράφουν εναλλάξ το τι αγαπούν ο ένας στον άλλο, μετά από δέκα χρόνια γάμου. Τα λεγόμενά τους συνοδεύονται από ένα μοντάζ των προσωπικών τους στιγμών, που αποπνέουν μια αίσθηση απόλυτης φυσικότητας: σαν μια γλυκιά αδιάκριτη ματιά στη ζωή που βρίσκει πάντα τον τρόπο να διαβρώσει τα ανθρώπινα αισθήματα.

Το αποτέλεσμα είναι ένα πολυεπίπεδο «δράμα διαζυγίου» που τελικά καταδεικνύει πως ο χωρισμός είναι κάτι τόσο πιο βαθύ από το απλό τέλος μιας ιστορίας.

Γιατί όμως η ταινία αυτή μάς “στοίχειωσε” και πρέπει να αποτελέσει το εγχειρίδιο ενός χωρισμού με …παιδιά;

%ce%b3%ce%b9%ce%b1%cf%84%ce%af-%cf%8c%ce%bb%ce%b1-%cf%84%ce%b1-%ce%b6%ce%b5%cf%85%ce%b3%ce%ac%cf%81%ce%b9%ce%b1-%cf%87%cf%89%cf%81%ce%b9%cf%83%ce%bc%ce%ad%ce%bd%ce%b1-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%bc0

  • Για τις εύθραυστες ισορροπίες στην πλοκή του σεναρίου και τη ρεαλιστική ψυχογράφηση των χαρακτήρων. Η πολιτική ορθότητα, ο εξωραϊσμός και η μάχη των δύο φύλων δεν έχουν θέση στην ταινία αυτή. Οι χαρακτήρες είναι άψογα δομημένοι, σαν να έχουν αναδυθεί από την καθημερινότητα. Ο θεατής μένει μετέωρος ανάμεσα στα δύο «στρατόπεδα», δεν μπορεί να πάρει θέση ακόμη κι όταν στην υπόθεση μπλέκονται οι δικηγόροι ξεδιπλώνοντας τα επιχειρήματά τους, τα συναισθήματά του κλονίζονται μέχρι την τελική σκηνή της ταινίας, όπου επέρχεται και η κάθαρση.
  • Γιατί το δίδυμο της Σκάρλετ Γιόχανσον και του Ανταμ Ντράιβερ παίζει σπαρακτικά καλά. Η Σκάρλετ Γιόχανσον τσακίζεται μέσα στη σκληρότητα του προδομένου ερωτικά χαρακτήρα της, προσπαθεί να ξεκινήσει από το μηδέν, αλλάζει πόλη, ωστόσο λογαριάζει χωρίς τα συναισθήματά της που αφορούν όχι τον πρώην άντρα της, αλλά τον πατέρα του παιδιού της. Από την άλλη πλευρά ο Ανταμ Ντράιβερ φαίνεται πιο παθητικός, πιο ανεκτικός, πιο ψύχραιμος. Χάνει την ψυχραιμία του μία μόνο φορά και όλα όσα λέει εκείνη τη φορά αποδεικνύουν πως ό, τι κάνει το κάνει για το παιδί τους και μόνο. Για χάρη του ανοίγει ένα παράθυρο στον καλλιτεχνικό του μικρόκοσμο, κάνει πίσω τον εγωισμό του και προσπαθεί να μη χάσει ό,τι πολυτιμότερο έχει στη ζωή του.
  • Γιατί τελικά η ταινία θέτει προβληματισμούς για το τι είναι τελικά ένας χωρισμός όταν υπάρχουν στη μέση παιδιά… Και όχι δεν ανακαλύπτει την πυρίτιδα, στα ίδια πράγματα αναφέρεται, στις ανθρώπινες σχέσεις, στον έρωτα που τελειώνει, στα παιδιά που μένουν πίοσω… Ο τρόπος, ωστόσο, που μιλά και διαχειρίζεται τα διλήμματα, τις επιλογές, τις εκλογικεύσεις, τις συναισθηματικές μεταπτώσεις και την επανα-οριοθέτηση της σχέσης των ηρώων της ιστορίας είναι αυτός που μετακινεί συναισθηματικά και συνταράζει εκ των έσω τη θέαση.

Σχετικά Άρθρα
%ce%b7-%ce%b9%ce%b6%ce%b1%ce%bc%cf%80%ce%ad%ce%bb-%ce%b9%cf%80%ce%ad%cf%81-%ce%b5%cf%80%ce%b9%cf%83%cf%84%cf%81%ce%ad%cf%86%ce%b5%ce%b9-%cf%89%cf%82-%ce%bd%ce%bf%ce%bd%ce%ac-%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%bd0
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ επιστρέφει ως νονά της Νύχτας
Μετά από 10 ημέρες γεμάτες κινηκατογράφο, το 74ο Φεστιβάλ Καννών ολοκληρώθηκε και η κριτική επιτροπή της οποίας πρόεδρος είναι ο Σπάικ Λι, ανακοίνωσε τους φετινούς μεγάλους νικητές. 
Κάννες 2021: Στην πιο σοκαριστική ταινία της ιστορίας τους ο Χρυσός Φοίνικας- Όλοι οι νικητές
«Σμύρνη μου Αγαπημένη»: Η Βανέσα Ρεντγκρέιβ φεύγει, μία άλλη πολύ σπουδαία ηθοποιός έρχεται
«Σμύρνη μου Αγαπημένη»: Η Βανέσα Ρεντγκρέιβ φεύγει, μία άλλη πολύ σπουδαία ηθοποιός έρχεται
Το βιβλίο της Έλενας Ακρίτα γίνεται ταινία- Αυτές είναι οι 3 πρωταγωνίστριες
Το βιβλίο της Έλενας Ακρίτα γίνεται ταινία- Αυτές είναι οι 3 πρωταγωνίστριες
Θεσσαλονίκη: Από σήμερα μπαίνει στα γυρίσματα, πλάι στον Μπαντέρας, η Κέιτ Μπόσγουρθ
Θεσσαλονίκη: Από σήμερα μπαίνει στα γυρίσματα, πλάι στον Μπαντέρας, η Κέιτ Μπόσγουρθ
Ο κινηματογράφος ΑΒ, έπειτα από 30 χρόνια, ανοίγει ξανά στα Πατήσια
Ο κινηματογράφος ΑΒ, έπειτα από 30 χρόνια, ανοίγει ξανά στα Πατήσια

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του