Categories: CinemaFeatured

Είναι απίστευτο πόσο έχει επηρεάσει ο κινηματογράφος τις ζωές των Ελλήνων

Κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ Καννών, η Mastercard, επίσημος χορηγός του Φεστιβάλ, παρουσίασε τη νέα της έρευνα, αναλύοντας τον αντίκτυπο που έχει ο κινηματογράφος στις συνήθειες των θεατών, με το 42% των Ελλήνων ερωτηθέντων να δηλώνει πως οι ταινίες έχουν επηρρεάσει σημαντικά τον τρόπο που βλέπουν τον κόσμο.

Συγκεκριμένα, ο κινηματογράφος αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες δράσεων της Mastercard, καθώς είναι χορηγός σε Διεθνείς κινηματογραφικούς θεσμούς, όπως το Φεστιβάλ των Καννών, το Φεστιβάλ Βενετίας, της Berlinale, ενώ παράλληλα υποστηρίζει ενεργά τα τοπικά Φεστιβάλ, όπως το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, προσφέροντας στους κατόχους καρτών Mastercard® που αγαπούν τον κινηματογράφο, την ευκαιρία να ζήσουν ανεκτίμητες εμπειρίες.

Τα στοιχεία της έρευνας της Mastercard, αποκαλύπτουν πως το 77% των Ελλήνων δηλώνει πως οι ταινίες έχουν αλλάξει τη γνώμη τους πάνω σε πολιτιστικά ζητήματα και έχουν επηρεάσει τις απόψεις τους σε σημαντικά θέματα, συμπεριλαμβανομένης της κλιματικής αλλαγής (41% έναντι 49% των Ευρωπαίων), της φυλετικής ισότητας (39% έναντι 41% των Ευρωπαίων) και των δικαιωμάτων των γυναικών (22% έναντι 33% των Ευρωπαίων).

Στροφή στον κινηματογράφο λόγω πανδημίας

Η πανδημία μετέβαλλε σημαντικά τις συνήθειες των θεατών, καθώς, μετά την πανδημία, ο μέσος Ευρωπαίος περνά πάνω από 230 ώρες – ή 9,5 ημέρες – το χρόνο μπροστά από τη μεγάλη οθόνη ή την τηλεόραση στο σπίτι. Δύο στους πέντε (39%) δηλώνουν επίσης πως ανέπτυξαν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τον κινηματογράφο τώρα, απ΄ ό,τι πριν την πανδημία, ενώ το 61% εκτιμά πλέον το να πηγαίνει στον κινηματογράφο, περισσότερο από τα υλικά αγαθά. Παράλληλα, ο μέσος Έλληνας θεατής αφιερώνει περίπου 186 ώρες – ή 7.75 ημέρες – βλέποντας ταινίες στον κινηματογράφο ή την τηλεόραση.

Επιπλέον, η έρευνα αναλύει τους λόγους για τους οποίους οι θεατές επιλέγουν μία ταινία, με το 88% των Ελλήνων θεατών να δηλώνει πως παρακολουθεί ταινίες για καθαρή ψυχαγωγία. Παράλληλα, το 41% δηλώνει πως παρακολουθεί ταινίες για να μάθει περισσότερα για τον κόσμο και το 30% επιλέγει ταινίες ψυχολογικού περιεχομένου, ενώ το 24% διαλέγει μια ταινία για να ενημερωθεί για τις παγκόσμιες τάσεις.

Παράλληλα, το 53% των Ελλήνων ερωτηθέντων επεσήμανε πως έχει μάθει για ένα κοινωνικό ζήτημα που προηγουμένως αγνοούσε μέσω της δύναμης του κινηματογράφου, με το 26% να αποκαλύπτει ότι έχει υποστηρίξει έναν κοινωνικό σκοπό μετά την παρακολούθηση μίας ταινίας για το θέμα. Επιπρόσθετα, σχεδόν οι μισοί (45%) ισχυρίζονται ότι φεύγουν από τον κινηματογράφο νιώθοντας περισσότερη έμπνευση, ενώ το ίδιο ποσοστό υποστηρίζει ότι μία ταινία μπορεί να είναι πιο επιδραστική από τα βιβλία, για τη διάδοση σημαντικών μηνυμάτων.

Η επιρροή του κινηματογράφου έχει συνεχώς αυξανόμενη απήχηση

Η συνεργασία της Mastercard με το Φεστιβάλ των Καννών είναι μέρος μίας εστιασμένης στρατηγικής που συνδέει τους ανθρώπους με όλα όσα αγαπούν, δημιουργώντας ένα κίνημα όπου η τέχνη, οι επιχειρήσεις, η κοινωνία και οι θεατές μπορούν να ενωθούν και να εξερευνήσουν ένα καινοτόμο μέλλον χωρίς αποκλεισμούς. Αξιοποιώντας τη δημιουργικότητά της και την υπερσύγχρονη τεχνογνωσία της στον τομέα της τεχνολογίας, η Mastercard δημιουργεί νέους και καινοτόμους τρόπους για να συνδέσει τους ανθρώπους με τον κινηματογράφο και να τους βοηθήσει να δουν τη ζωή μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα.

Η Jeannette Liendo, Senior Vice President, Marketing, Europe στη Mastercard δήλωσε: «Ο κινηματογράφος, σε αντίθεση με οποιαδήποτε άλλη μορφή τέχνης, μας προσκαλεί και μας δίνει τη δυνατότητα να δούμε τη ζωή μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα. Οι ταινίες έχουν τη δύναμη να μας συγκινούν, να μας καθοδηγούν, να μας εκπαιδεύουν και να αλλάζουν τον κόσμο μας προς το καλύτερο. Η έρευνα της Mastercard ανέδειξε πως η επιρροή του κινηματογράφου έχει συνεχώς αυξανόμενη απήχηση στην ευρύτερη κοινωνία και είμαστε ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι βλέποντας το Φεστιβάλ Καννών να αναδεικνύει έργα που αφήνουν το δικό τους στίγμα.»

Διαβάστε επίσης

Η Δέσποινα Βανδή με αυτή την εμφάνιση στέλνει μήνυμα…. Η θηλυκότητα δεν έχει ηλικία!

Ελένη Καστάνη: “Ο μπαμπάς μου αυτοκτόνησε. Ήμουν το μόνο άτομο που τον αποχαιρέτησε, ξύπνιο μέσα στο σπίτι”

Δήμητρα Παπαδοπούλου: Ο λόγος που δεν παντρεύτηκε ποτέ, διαφέρει από τους συνηθισμένους

infowoman team

Recent Posts

Έξοδος, της Φένιας Παπαδόδημα στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού

Ο Γιώργος Κόρδης ζωγραφίζει ψηφιακά μία τεράστια τοιχογραφία - πομπή προσφύγων. Μιλάει για τη «μηχανή…

9 ώρες ago

Ο Γιώργος Μάγγας ζει: Η ανάρτηση του Μπιμπίλα για τον “θάνατο” του καλλιτέχνη που προκάλεσε αναστάτωση

Τον γύρο του διαδικτύου έκανε πριν λίγη ώρα η ψευδής, όπως αποδείχτηκε εκ των υστέρων,…

10 ώρες ago

10 λάθη που πρέπει να σταματήσεις να κάνεις με το πλυντήριο ρούχων

Οι γιαγιάδες μας ήξεραν πολλά κόλπα για το πλύσιμο των ρούχων. Από την εφεύρεση του…

13 ώρες ago

3 έξυπνα tips για να παραμείνει το μαύρισμά σου αναλλοίωτο!

Ας το πάρουμε απόφαση, οι καλοκαιρινές διακοπές για κάποιες τελείωσαν και γι' άλλες φτάνουν σιγά-σιγά…

13 ώρες ago

Λασκαράκη, Οικονομάκου, Συνατσάκη με το ίδιο φόρεμα – Ποια το φόρεσε καλύτερα; Ιδού, η απορία!

Είναι καλές φίλες, από τις στιλάτες της ελληνικής showbiz, κι έχουν καλό γούστο στη μόδα,…

13 ώρες ago

Αλήθεια, τα sex toys μπορούν να φτιάξουν την ψυχολογία μας;

Πολλαπλά είναι τα οφέλη του αυνανισμού και της χρήσης sex toys στους ανθρώπους που έχουν…

14 ώρες ago