Λίντια Ταρ: Μία μουσική ιδιοφυΐα, κάτοχος της τετράδας βραβείων Emmy, Oscar, Grammy, Tony, μία μαέστρος διεθνούς φήμης, μαθητευόμενη του Λέοναρντ Μπερνστάιν και η πρώτη γυναίκα μαέστρος της Φιλαρμονικής του Βερολίνου.
Επιμένοντας να αποκαλεί τον εαυτό της «μαέστρο» και όχι «μαέστρα», η Λίντια Ταρ (Κέιτ Μπλάνσετ) σε μία συνέντευξη στον Άνταμ Γκόπνικ στο New Yorker Festival, προωθεί την επικείμενη live ηχογράφηση της 5ης Συμφωνίας του -αγαπημένου της- Μάλερ και το βιβλίο της «Η Ταρ για την Ταρ».
Στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στην βοηθό της και επίδοξη μαέστρο, Φραντσέσκα (Νοεμί Μέρλαντ), παντρεμένη με το πρώτο βιολί της ορχήστρας, Σάρον (Νίνα Χος) η Λίντια Ταρ δεν διστάζει να τα βάλει σε άπταιστα γερμανικά ακόμη και με μία μικρή μαθήτρια που κάνει bullying στην υιοθετημένη από τη Συρία κόρη τους (Μίλα Μπογκόγιεβιτς).
Το αδιαμφισβήτητο ταλέντο της την έχει φέρει στην κορυφή του κόσμου της Τέχνης. Αγέρωχη, αυτοαποκαλείται «U-Haul lesbian» αλύγιστη και σκληρή, προκαλεί έναν φοιτητή της στο Julliard School, όταν εκείνος τολμά να «αφορίσει» τον Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ, κρίνοντας όχι το αξιοσημείωτο έργο του, αλλά την προσωπική του ζωή.
Στο μεταξύ πριν από μία οντισιόν στα τυφλά για το πρώτο τσέλο, η Λίντια προσέχει στο μπάνιο την Όλγα Μέτκινα (Σόφι Κάουερ), μία Ρωσίδα σολίστ, της οποίας η νεαρή ηλικία, αλλά και ο δυναμικός της χαρακτήρας τροφοδοτούν την δημιουργική ενέργεια της μαέστρου.
Οι πρώτες ενδείξεις, ότι κάτι είναι σάπιο στο βασίλειο της μουσικής Δανιμαρκίας, είναι το γεγονός, ότι η Ταρ λαμβάνει την πρώτη έκδοση του μυθιστορήματος της Vita Sackville-West με τίτλο “Challenge” από την πρώην προστατευόμενή της, Κρίστα Τέιλορ.
Μετά από μία σειρά απεγνωσμένων email προς την Φραντσέσκα, η Κρίστα δίνει τέλος στη ζωή της. Η Ταρ ζητά από τη βοηθό της να σβήσει όλα τα mail από τον υπολογιστή της, συμπεριλαμβανομένων και της Κρίστα, και προσλαμβάνει δικηγόρο, όπως και οι γονείς της κοπέλας, που την κατηγορούν ως υπεύθυνη για την αυτοκτονία της.
Σε ένα ανελέητο παιχνίδι εξουσίας, η Ταρ θέλει να αντικαταστήσει τον βοηθό διευθυντή της ορχήστρας, Σεμπάστιαν, ο οποίος γνωρίζει για την χειριστική της συμπεριφορά και θεωρεί, ότι θα βάλει στη θέση του την Φραντσέσκα με σεξουαλικά ανταλλαγματα. Όμως, η Ταρ φαίνεται, πως έχει άλλα σχέδια…
Ένα βίντεο από το Julliard School με τον μαθητή της, η αυτοκτονία της Τέιλορ, αλλά και το γεγονός, ότι στο ταξίδι της για την παρουσίαση του βιβλίου της, τη συνοδεύει η νεαρή τσελίστρια πυροδοτούν εξελίξεις που αποδομούν το πάλαι ποτέ ισχυρό της prestige.
Στην αντίπερα όχθη του #MeToo μία γυναίκα που βρίσκεται στην κορυφή ενός καθ’ όλα ανδροκρατούμενου χώρου, είναι εκείνη που φαίνεται να παραδίνεται άνευ όρων σε αντίστοιχα ένστικτα, για τα οποία έχουν κατηγορηθεί, κυρίως, άνδρες σε θέσεις εξουσίας.
Η αποκαθήλωση μίας ιδιοφυΐας
Μην την αναζητήσετε στο Google, γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει. Η Λίντια Ταρ είναι ένας fictional χαρακτήρας, κομμένος και ραμμένος στα οσκαρικά μέτρα της ανυπέρβλητης, Κέιτ Μπλάνσετ, η οποία μάς χαρίζει μία ακόμη ερμηνεία ζωής.
Ο Τοντ Φλιντ («Κρυφές Επιθυμίες», «Μυστικά της Κρεβατοκάμαρας») επιστρέφει 16 χρόνια μετά με μία ταινία που βαδίζει ανάμεσα στο δράμα και το θρίλερ. Ο σκηνοθέτης μάς διηγείται τη ζωή της υπερταλαντούχας Ταρ, που όμως ο χειριστικός της χαρακτήρας αποκαλύπτεται μετά την αυτοκτονία της Κρίστα.
Ιnsomniac και ψυχωτική, η Λίντια βασανίζεται από ψευδαισθήσεις γυναικών που ουρλιάζουν, τρομακτικά όνειρα, ήχους που την στοιχειώνουν (ακόμη και ο ήχος του μετρονόμου) παρασέρνοντάς τη σε μία δίνη.
Με αριστοτεχνικές εμβόλιμες εικόνες, ο σκηνοθέτης με παύσεις σε καίρια σημεία της ταινίας αφήνει ελεύθερη την αφήγηση -που δεν είναι λίγοι αυτοί που θα χαρακτηρίσουν ως “κοιλιά”, κι έτσι αποδομεί σταδιακά την πανίσχυρη εικόνα της Ταρ, δίνοντας ταυτόχρονα στον θεατή να αθωώσει ή να «σταυρώσει» την ηρωίδα.
Το τέλος της ταινίας την βρίσκει σε μία θέση, που ίσως κανείς δεν περιμένει να τη δει… Αλλά δεν θα δώσουμε άλλο spoiler. Η συνέχεια επί της μεγάλης οθόνης.
Μία ανατριχιαστική Κέιτ Μπλάνσετ που βάζει πλώρη για το τρίτο της Όσκαρ, και θα λέγαμε, ότι δικαιωματικά της αξίζει, καθώς πέρα από την ερμηνεία της, έμαθε γερμανικά -με εξαιρετική προφορά- και πιάνο για τις ανάγκες της ταινίας, ενώ νυχθημερόν έψαχνε τα πάντα γύρω από το θέμα της ταινίας.
«Ενώ προετοιμαζόταν για το TAR έκανε άλλες δύο ταινίες. Τελείωνε τα γυρίσματα της ημέρας και το βράδυ μου τηλεφωνούσε , στην συνέχεια πρόσθεσε πολλές ώρες δουλειάς ακόμα. Έμαθε να μιλάει γερμανικά, να παίζει πιάνο – ναι η ίδια η Κέιτ παίζει κάθε νότα στην ταινία- και έκανε εξαντλητική έρευνα. Έγινε αυτοδίδακτη στην πραγματικότητα και κατάφερε μέσα σε έναν χρόνο περισσότερα από όσα θα είχε καταφέρει η ίδια η Λύντια Ταρ σε 25. Κατά τη διάρκεια της παραγωγής, δεν κοιμόταν. Έβαλε τον πήχη ψηλά για όλους και έπρεπε να κάνουμε τα αδύνατα – δυνατά για να συμβαδίσουμε μαζί της», ήταν τα λόγια του σκηνοθέτη για την πρωταγωνίστριά του
Το αριστούργημα του Φλιντ που διεκδικεί 6 Όσκαρ ( Καλύτερης Ταινίας, Ά Γυναικείου Ρόλου, Καλύτερης Σκηνοθεσίας, Καλύτερης Φωτογραφίας, Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου και Καλύτερου Μοντάζ) προβάλλεται στις κινηματογραφικές αίθουσες από τις 9 Φεβρουαρίου.
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας
Διαβάστε επίσης:
Άγιος Βαλεντίνος: Στο Aromagic βρήκαμε το δωρό που ξυπνά τις αισθήσεις…
Άγιος Βαλεντίνος: Στο Aromagic βρήκαμε το δωρό που ξυπνά τις αισθήσεις…
Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του
Google News