Χρόνης Εξαρχάκος: Μπριόζος, ατακαδόρος και σπουδαίο ταλέντο

Και ποιος δεν θυμάται την περίφημη ατάκα “Τράβα μαλλί, ανεβαίνουμε” που φώναζε ο Χρόνης Εξαρχάκος στην Ρένα Βλαχοπούλου για να μην πέσει το τετραθέσιο αεροπλανάκι στην ταινία “Μια Ελληνίδα στο χαρέμι”.

Ηθοποιός του θεάτρου και του κινηματογράφου, ο Εξαρχάκος διακρίθηκε κυρίως σε κωμικούς ρόλους. Είχε μπριόζικο στυλ, έδινε τέμπο στο ρόλο του και είχε την ικανότητα να μιλάει γρήγορα, αλλά πολύ καθαρά. Οι γκριμάτσες του και μόνο, αρκούσαν για να προκαλούν το γέλιο στους θεατές. Έφυγε νωρίς από τη ζωή και δεν πρόλαβε να ξεδιπλώσει ολοκληρωτικά την πλούσια κωμική του φλέβα.

Ο Πολυχρόνης Έξαρχος, όπως ήταν το πραγματικό του όνομα, γεννήθηκε στις 18 Ιανουαρίου 1932 στην Ερμούπολη της Σύρου και μεγάλωσε στην Πλάκα. Σπούδασε στη δραματική τέχνη στη σχολή του Πέλου Κατσέλη και πρωτοεμφανίστηκε στη σκηνή το 1963, στο έργο «Βίλα των οργίων» με το θίασο Αναλυτή – Ρηγόπουλου. Από τότε συνεργάστηκε με τα μεγαλύτερα ονόματα του ελληνικού θεάτρου.

%cf%87%cf%81%cf%8c%ce%bd%ce%b7%cf%82-%ce%b5%ce%be%ce%b1%cf%81%cf%87%ce%ac%ce%ba%ce%bf%cf%82-%ce%bc%cf%80%cf%81%ce%b9%cf%8c%ce%b6%ce%bf%cf%82-%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%ba%ce%b1%ce%b4%cf%8c%cf%81%ce%bf0

Έπαιξε με τον Μάνο Κατράκη, όταν το «Ελληνικό Λαϊκό Θέατρο» ήταν στις δόξες του, στο έργο του Σέξπιρ «Ιούλιος Καίσαρ» (1964), με την Κατερίνα στα έργα «Χαρτοπαίχτρα», «Αντροτραγανίστρα» και «Ελάτε να γελάσουμε», με τον Κώστα Βουτσά, τη Μάρω Κοντού και τον Γιώργο Κωνσταντίνου στα έργα «Μην πατάτε τη χλόη» και «Ο Καραγκιόζης στη Βουλή».

%cf%87%cf%81%cf%8c%ce%bd%ce%b7%cf%82-%ce%b5%ce%be%ce%b1%cf%81%cf%87%ce%ac%ce%ba%ce%bf%cf%82-%ce%bc%cf%80%cf%81%ce%b9%cf%8c%ce%b6%ce%bf%cf%82-%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%ba%ce%b1%ce%b4%cf%8c%cf%81%ce%bf2

Το υποκριτικό του ταλέντο και τα προσόντα του αναδείχτηκαν όταν έπαιξε στο «Γλάρο» του Τσέχωφ με τον Γιάννη Φέρτη και την Ξένια Καλογεροπούλου (1966), ενώ είχε ήδη γίνει ευρύτερα γνωστός με τη συμμετοχή του στο θεατρικό του Αλέκου Σακελλάριου «Η κόρη μου η σοσιαλίστρια», που παρουσιάστηκε από το θίασο Βουγιουκλάκη – Παπαμιχαήλ, προτού γυριστεί σε ταινία και γνωρίσει μεγαλύτερη επιτυχία. Μαζί τους έπαιξε και στο έργο του Πολ Όσμπορν «Ο κόσμος της Σούζι Βογκ».

%cf%87%cf%81%cf%8c%ce%bd%ce%b7%cf%82-%ce%b5%ce%be%ce%b1%cf%81%cf%87%ce%ac%ce%ba%ce%bf%cf%82-%ce%bc%cf%80%cf%81%ce%b9%cf%8c%ce%b6%ce%bf%cf%82-%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%ba%ce%b1%ce%b4%cf%8c%cf%81%ce%bf4

Εμφανίστηκε σε 20 ταινίες και έπαιξε σε 60 επιθεωρήσεις. Μερικές από τις πιο γνωστές ταινίες του είναι: Η κόρη μου η σοσιαλίστρια (1966), Γοργόνες και μάγκες (1968), Η Παριζιάνα (1969), Μαριχουάνα στοπ (1971), Μια Ελληνίδα στο χαρέμι (1971) κ.ά. Η τελευταία του εμφάνιση στο θέατρο ήταν στο “Ακροπόλ” στο έργο “Το παραμύθι πάει σύννεφο” (1982).

%cf%87%cf%81%cf%8c%ce%bd%ce%b7%cf%82-%ce%b5%ce%be%ce%b1%cf%81%cf%87%ce%ac%ce%ba%ce%bf%cf%82-%ce%bc%cf%80%cf%81%ce%b9%cf%8c%ce%b6%ce%bf%cf%82-%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%ba%ce%b1%ce%b4%cf%8c%cf%81%ce%bf6

Το 1965 συμμετείχε στην ανολοκλήρωτη ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου «Forminx Story». Στην τηλεόραση, πρωταγωνίστησε στη σειρά του Αλέξη Τριανταφύλλου «Ένας απίθανος ντετέκτιβ», που προβλήθηκε το 1973 από την ΥΕΝΕΔ. Ενσάρκωνε τον ιδιωτικό ντετέκτιβ Τίτο Χαρίτο, που έμπλεκε σε απίθανες καταστάσεις, στην προσπάθειά του να εξιχνιάσει διάφορες υποθέσεις.

Δεν παντρεύτηκε ποτέ του. Μοναδική γυναίκα στην ζωή του ήταν η μητέρα του, Άννα, μία γυναίκα με πολλά προβλήματα υγείας, η οποία του έτρεφε μεγάλη αδυναμία και για αυτό δεν έκανε γάμο.

%cf%87%cf%81%cf%8c%ce%bd%ce%b7%cf%82-%ce%b5%ce%be%ce%b1%cf%81%cf%87%ce%ac%ce%ba%ce%bf%cf%82-%ce%bc%cf%80%cf%81%ce%b9%cf%8c%ce%b6%ce%bf%cf%82-%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%ba%ce%b1%ce%b4%cf%8c%cf%81%ce%bf8

Ασθένησε σοβαρά στις αρχές της δεκαετίας του 1980 και υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση στο Λονδίνο, χωρίς όμως επιτυχία. Πέθανε μόνος σε νοσοκομείο στις 27 Σεπτεμβρίου 1984 από καρκίνο και κηδεύτηκε στο Α΄ Νεκροταφείο. Ένα χρόνο μετά το θάνατό του, απεβίωσε και η μητέρα του από κατάθλιψη (1985).

Φιλμογραφία

Έκλεψα τη γυναίκα μου (1964)

Διαζύγιο αλά ελληνικά (1964)

Ο καταφερτζής (1964)

Ενώνει ο πόνος δυο καρδιές (1965)

Forminx Story (1965)

Διπλοπεννιές (1966)

Η κόρη μου η σοσιαλίστρια (1966)

Σύντομο διάλειμμα (1966)

Κάτι κουρασμένα παλληκάρια (1967)

Ο Λαμπίρης εναντίον των παρανόμων (1967)

Ένας ιππότης για τη Βασούλα (1968)

Γοργόνες και μάγκες (1968)

Μια κυρία στα μπουζούκια (1968)

Γυμνοί στο δρόμο (1969)

Η παριζιάνα (1969)

Η ωραία του κουρέα (1969)

Ο γόης (1969)

Αυτοί που μίλησαν με το θάνατο (1970)

Μαριχουάνα στοπ (1971)

Μια ελληνίδα στο χαρέμι (1971)

Ο κατεργάρης (1971)

Το κοροϊδάκι της πριγκηπέσας (1972)

Γκαρσονιέρα για δέκα (1981)

Είσαι στην ΕΟΚ πάθε για την ΕΟΚ (1981)

Εδώ και τώρα αγγούρια (1982)

Με πληροφορίες από το SanSimera.gr

Σχετικά Άρθρα
%cf%80%ce%ac%ce%bc%ce%b5-%cf%83%ce%b9%ce%bd%ce%b5%ce%bc%ce%ac-%ce%b7-%ce%b6%cf%89%ce%ae-%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%ba%ce%ac%ce%bb%ce%bb%ce%b1%cf%82-%ce%bc%ce%b5-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%b1%cf%84%ce%b60
Πάμε σινεμά: Η ζωή της Κάλλας με την Ατζελίνα Τζολί και το μιούζικαλ από το Μπρόντγουεϊ
%cf%81%ce%b1%ce%b3%ce%b9%cf%83%ce%bc%ce%ad%ce%bd%ce%b5%cf%82-%ce%ba%ce%b1%cf%81%ce%b4%ce%b9%ce%ad%cf%82-%ce%b1%cf%80%cf%8c-2-%ce%b9%ce%b1%ce%bd%ce%bf%cf%85%ce%b1%cf%81%ce%af%ce%bf%cf%85-%cf%83%cf%840
Ραγισμένες καρδιές: Από 2 Ιανουαρίου στους κινηματογράφους
%ce%bf%ce%b9-%ce%bc%ce%ad%cf%81%ce%b5%cf%82-%ce%b5%ce%bb%ce%bb%ce%b7%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%bf%cf%8d-%ce%ba%ce%b9%ce%bd%ce%b7%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%bf%ce%b3%cf%81%ce%ac%cf%86%ce%bf%cf%850
Οι «Μέρες Ελληνικού Κινηματογράφου» για 3η χρονιά στην Κωνσταντινούπολη
%ce%bf%ce%b9-%ce%bc%ce%ad%cf%81%ce%b5%cf%82-%ce%b5%ce%bb%ce%bb%ce%b7%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%bf%cf%8d-%ce%ba%ce%b9%ce%bd%ce%b7%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%bf%ce%b3%cf%81%ce%ac%cf%86%ce%bf%cf%850
Οι «Μέρες Ελληνικού Κινηματογράφου» επιστρέφουν στην Κωνσταντινούπολη
%cf%80%ce%ac%ce%bc%ce%b5-%cf%83%ce%b9%ce%bd%ce%b5%ce%bc%ce%ac-%ce%bf-%ce%bc%cf%8d%ce%b8%ce%bf%cf%82-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%ba%cf%8c%cf%80%ce%bf%ce%bb%ce%b1-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%b7-%cf%80%ce%bf0
Πάμε σινεμά: Ο μύθος του Κόπολα και η πολυαναμενόμενη Επιστροφή με Φάινς-Μπινός
%cf%8c%cf%83%ce%ba%ce%b1%cf%81-%ce%b3%ce%b9%ce%b1%cf%84%ce%af-%ce%b5%cf%85%ce%bd%ce%bf%ce%bf%cf%8d%ce%bd%cf%84%ce%b1%ce%b9-%cf%80%ce%b5%cf%81%ce%b9%cf%83%cf%83%cf%8c%cf%84%ce%b5%cf%81%ce%bf-%ce%bf0
Όσκαρ: Γιατί ευνοούνται περισσότερο οι μεγαλύτερες σε διάρκεια ταινίες

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του