Το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών υπολόγισε τo κόστος του φετινού χριστουγεννιάτικου τραπεζιού, με βάση τις τιμές των βασικών προϊόντων που το συνθέτουν, όπως διαμορφώνονται στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.



Συγκεκριμένα, η μέση τιμή του εορταστικού τραπεζιού φέτος ανέρχεται στα 82,45 ευρώ στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ σε σχέση με 82,33 ευρώ που ήταν αντίστοιχα την περσινή χρονιά. Η έρευνα αφορά 22 τυπικές κατηγορίες προϊόντων που περιλαμβάνονται στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι, όπως κουραμπιέδες, μελομακάρονα, βασιλόπιτα, γαλοπούλα, αρνί, κάστανα, αυγά, πατάτες κ.ά.

Τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με την έρευνα, υπάρχουν σημαντικές προσφορές στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ δίνοντας στον καταναλωτή τη δυνατότητα να επιλέξει και να εξοικονομήσει περίπου 12% της αξίας των αγορών του.

Από τις 22 κατηγορίες προϊόντων που εξετάζονται στην έρευνα, οι τιμές στις 10 παρουσιάζουν μείωση, οι τιμές σε 2 είναι αμετάβλητες και σε 10 παρουσιάζουν αύξηση. Οι τιμές των κρεάτων που αναμένεται να διαμορφωθούν ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς τις επόμενες εβδομάδες, εκτιμάται ότι θα παρουσιάσουν μικρές διακυμάνσεις σε συνέχεια του έντονου ανταγωνισμού των προηγούμενων ετών.


Είδη όπως η νωπή γαλοπούλα που παρουσιάζουν μείωση ζήτησης, θα έχουν μικρή αύξηση στην τιμή, ενώ είδη με αύξηση στη ζήτηση, όπως το χοιρινό, θα παρουσιάσουν μείωση. Μεγαλύτερες διακυμάνσεις καταγράφονται στα οπωροκηπευτικά και ειδικά στην πατάτα, η οποία παρουσιάζει αύξηση κατά 70% στην τιμή της και επηρεάζει συνολικά αυξητικά την τιμή του φετινού χριτουγεννιάτικου καλαθιού.

Σε προσφορά ένα στα δύο προϊόντα

Συνολικά εκτιμάται ότι τα φετινά Χριστούγεννα πάνω από 1 στα 2 προϊόντα που θα αγοραστεί, θα σχετίζεται με κάποια προωθητική ενέργεια. Συγκεκριμένα, εκπτώσεις σε συγκεκριμένα προϊόντα, εκπτώσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες, προσφορά επιπλέον προϊόντος (π.χ. 2+1 δώρο), εκπτωτικά κουπόνια, δωροεπιταγές για επόμενες αγορές και επιστροφή χρημάτων με τη χρήση πιστωτικών καρτών.

από Μαρία Ιωαννάτου