Πέθανε ο ωραίος «άσχημος» του γαλλικού σινεμά, Ζαν Πολ Μπελμοντό

πέθανε-ο-ωραίος-άσχημος-του-γαλλικο

Πέθανε σε ηλικία 88 ετών, ο σπουδαίος Γάλλος ηθοποιός, Ζαν Πολ Μπελμοντό, ένας από τους κορυφαίους της γενιάς του.

Θεωρήθηκε ένας από τους ωραίους «άσχημους» του γαλλικού, αλλά και του παγκόσμιου σινεμά και ως ένας από τους κορυφαίους πρωταγωνιστές του Nouvelle Vague.

Είχε πάθος με το μποξ και το ποδόσφαιρο

%cf%80%ce%ad%ce%b8%ce%b1%ce%bd%ce%b5-%ce%bf-%cf%89%cf%81%ce%b1%ce%af%ce%bf%cf%82-%ce%ac%cf%83%cf%87%ce%b7%ce%bc%ce%bf%cf%82-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%b3%ce%b1%ce%bb%ce%bb%ce%b9%ce%ba%ce%bf0

Γεννήθηκε στις 9 Απριλίου 1933 στο Νεϊγί-συρ-Σεν, βορειοδυτικά του Παρισιού μέσα σε καλλιτεχνική οικογένεια. Ο πατέρας του, Πολ Μπελμοντό, ήταν γλύπτης με ιταλικές ρίζες και η μητέρα ζωγράφος. Ωστόσο, ο μικρός Μπελμοντό δεν είχε φανερώσει καμία καλλιτεχνική κλίση στα εφηβικά του χρόνια. Αντιθέτως, έδειξε από την αρχή κλίση στα αθλητικά. Δεν τα πήγαινε καλά στο σχολείο και το πάθος του σε αυτή την ηλικία ήταν το μποξ και το ποδόσφαιρο, ενώ μάλιστα έκανε και προπονήσεις μποξ.

Αποφάσισε έτσι να γίνει πυγμάχος και στη σύντομη καριέρα του στα ρινγκ ήταν μάλιστα αήττητος. Το ντεμπούτο του το έκανε το 1949 ρίχνοντας νοκάουτ τον αντίπαλό του από τον πρώτο γύρο, αν και την επόμενη κιόλας χρονιά, συνειδητοποιώντας τις θυσίες που έπρεπε να κάνει για να γίνει επαγγελματίας, τα παράτησε

Τότε στράφηκε στην υποκριτική και έγινε δεκτός στην Εθνική Σχολή Δραματικής Τέχνης του Παρισιού και αποφοιτώντας το 1956 βρήκε αμέσως δουλειά στο σινεμά.

Τα πρώτα του κινηματογραφικά βήματα

Με ένα τσιγάρο μόνιμα στο στόμα του, ο Ζαν Πολ Μπελμοντό ξεκίνησε την καριέρα του το 1957 παίζοντας μερικά μικρορολάκια σε γαλλικές ταινίες της εποχής και βρέθηκε στην αντίπερα όχθη από τον υπερβολικά όμορφο Αλέν Ντελόν, με τους κριτικούς να χαρακτηρίζουν τον Μπελμοντό «γοητευτικά άσχημο» – αν και πολλές θαυμάστριές του και μη, θα διαφωνούσαν με αυτό.

Ο πρώτος του πρωταγωνιστικός ρόλος ήρθε το 1958 με το «Les copains du Dimanche» και μετά από διάφορες συνεργασίες, όπως με τον σκηνοθέτη Μαρκ Αλεγκρέ στο Έγκλημα στην Place Pigalle (Sois belle et tais-toi, 1958) και το Τελευταίο Ραντεβού (Un drôle de Dimanche, 1958), τον Μαρσέλ Καρνέ στους Ζαβολιάρηδες (Les tricheurs, 1958), αλλά και τον ρόλο του ως Ντ’ Αρτανιάν στην τηλεοπτική ταινία Οι 3 σωματοφύλακες, ήρθε ο ρόλος που θα έκανε το όνομά του γνωστό σε μία ταινία που εκπροσωπούσε το «Νέο κύμα».

Το αδιαμφισβήτητο ταλέντο και η χαλαρή κινηματογραφική παρουσία του Ζαν Πολ Μπελμοντό έτυχαν της προσοχής του Ζαν-Λυκ Γκοντάρ, σε μια ευτυχή συγκυρία που θα απέδιδε σύντομα αριστουργήματα. Ο Ζαν-Λυκ Γκοντάρ, που μέχρι τότε είχε σκηνοθετήσει τρεις μικρού μήκους ταινίες, σκηνοθέτησε το 1960 το πασίγνωστο Με κομμένη την ανάσα (À bout de soufflé), όπου ο Μπελμοντό πρωταγωνιστεί ως κακοποιός που προσπαθεί να ξεφύγει από την αστυνομία και βρίσκει καταφύγιο σε μία εφήμερη ερωτική σχέση με μία Αμερικανίδα. Ο Μπελμοντό ενσάρκωσε τον χαρακτήρα του με μία ποιητική ελαφρότητα που κανείς Γάλλος ηθοποιός δεν είχε επιδείξει μέχρι τότε.

Ο ρόλος του Μπελμοντό ως Μισέλ τον καθιέρωσε ως style-icon και παρ’ όλο που οι ρόλοι που προηγήθηκαν ήταν λιγοστοί και ο Μπελμοντό βρισκόταν μόλις στην αρχή της καριέρας του, η ταινία αυτή τον καθιέρωσε ως «κλασικό».

Το «Με κομμένη την ανάσα» εκτόξευσε τη φήμη του Γκοντάρ και του Μπελμοντό στα ύψη και εγκαινίασε με αριστουργηματικό τρόπο τη νέα σχολή κινηματογραφικής σκέψης που θα έμενε γνωστή ως Nouvelle Vague (Νέο Κύμα). Το γαλλικό σινεμά είχε βρει την απάντησή του στον Αμερικανό Τζέιμς Ντιν. Δεν είναι τυχαίο πως κάθε κείμενο που έχει γραφτεί για τον Ζαν Πολ Μπελμοντό ξεκινάει και τελειώνει με μία αναφορά στο Με κομμένη την ανάσα. Το ντεμπούτο του Γκοντάρ δεν ήταν o καλύτερος ρόλος που έπαιξε ποτέ ο Μπελμοντό, αλλά ήταν με διαφορά η ταινία που αποφάσισε πως στο πρόσωπο του 27χρονου τότε ηθοποιού το νέο γαλλικό σινεμά είχε μόλις ανακαλύψει τον πρώτο του μεγάλο ήρωα.

Την ίδια χρονιά, ο Μπελμοντό έπαιξε στο φιλμ του Βιττόριο ντε Σίκα Η Ατιμασμένη (La ciociara, 1960), η οποία επέκτεινε τη φήμη του σε παγκόσμιο βεληνεκές.

Το 1961 ο Γκοντάρ τον επιστράτευσε και πάλι για το Η Κυρία θέλει έρωτα (Une femme est une femme) και την ίδια χρονιά έγινε ο Εφημέριος (Léon Morin, Prêtre) του Ζαν Πιερ Μελβίλ, αποσπώντας την πρώτη του υποψηφιότητα για βραβείο BAFTA καλύτερου ξένου ηθοποιού. Την επόμενη χρονιά ξανασυνεργάστηκε με τον Μελβίλ όταν υποδύθηκε τον Σιλιάν, έναν πληροφοριοδότη της αστυνομίας, στην ταινία «Ο Χαφιές» (Le Doulos), ένα διαμάντι του σινεμά που κατατάχθηκε από το περιοδικό Empire στις 500 καλύτερες όλων των εποχών. Την ίδια χρονιά βρέθηκε στο πλευρό της Κλαούντια Καρντινάλε στη θρυλική κομεντί του Φιλίπ Ντε Μπροκά Καρτούς (Cartouche).

Το 1963 έπαιξε στο «Καυτό πεζοδρόμιο (Peau de banane)» με τη Ζαν Μορώ και λίγο αργότερα βρέθηκε και πάλι στα χέρια του Μελβίλ για την ταινία Ο μεγάλος τυχοδιώκτης (L’ aîné des Ferchaux, 1963), όπου υποδύθηκε έναν νεαρό μποξέρ σε ρόλο σωματοφύλακα.

Οι δύο γάμοι του

%cf%80%ce%ad%ce%b8%ce%b1%ce%bd%ce%b5-%ce%bf-%cf%89%cf%81%ce%b1%ce%af%ce%bf%cf%82-%ce%ac%cf%83%cf%87%ce%b7%ce%bc%ce%bf%cf%82-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%b3%ce%b1%ce%bb%ce%bb%ce%b9%ce%ba%ce%bf2

Ο «αέρας» και το αρρενωπό στυλ του Μπελμοντό αποδείχθηκαν ακαταμάχητα για τις γυναίκες της εποχής του. Στην προσωπική του ζωή, έχει δύο γάμους στο ενεργητικό του: με την Ελοντί Κονσταντάν (1953-1965), με την οποία χώρισε όταν αποκαλύφθηκε ο παράνομος δεσμός του με την Ούρσουλα Άντρες, και τη Ναταλί Ταρντιβέλ, την οποία γνώρισε το 1989 ως 24χρονη κοπέλα και έμεινε στο πλευρό της επισήμως από το 2002 έως το 2008. Έχει αποκτήσει επίσης τέσσερα παιδιά, αν και η μεγαλύτερή του κόρη έχασε τη ζωή της σε πυρκαγιά το 1994.

Σύντροφος του Ζαν Πολ Μπελμοντό υπήρξε για οκτώ χρόνια (1972-1980) η ηθοποιός Λάουρα Αντονέλι. Στο φεστιβάλ των Καννών, το 2011, εμφανίστηκε με τη νέα του σύντροφο, την κατά 45 χρόνια νεότερή του και πρώην Playmate, Μπάρμπαρα Γκαντόλφι από το Βέλγιο.

Οι ταινίες που είχε πρωταγωνιστήσει

  • À pied, à cheval et en voiture (1957)
  • Les copains du Dimanche (1958)
  • Έγκλημα στην Place Pigalle (Sois belle et tais-toi, 1958)
  • À pied, à cheval et en spoutnik! (1958)
  • Οι ζαβολιάρηδες (Les tricheurs, 1958)
  • Τελευταίο Ραντεβού (Un drôle de Dimanche, 1958)
  • Ένας άγγελος στη Γη (Ein Engel auf Erden, 1959)
  • Το τρίγωνο της αμαρτίας (À double tour, 1959)
  • Με κομμένη την ανάσα (À bout de soufflé, 1960)
  • Προσοχή! Δημόσιος κίνδυνος!, (Classe tous risques, 1960)
  • Moderato cantabile (1960)
  • Μυστηριώδης επισκέπτης (Les distractions, 1960)
  • Η Γαλλίδα και ο έρωτας (La Française et l’amour, 1960)
  • Το γράμμα μιας δόκιμης μοναχής (Lettere di una novizia, 1960)
  • Η Ατιμασμένη (La ciociara, 1960)
  • Ο δρόμος των κακόφημων σπιτιών (La viaccia, 1961)
  • Η Κυρία θέλει έρωτα (Une femme est une femme, 1961)
  • Ο εφημέριος (Léon Morin, Prêtre, 1961)
  • Διάσημοι εραστές (Amours célèbres, 1961)
  • Προθεσμία ως την αυγή (Un nommé La Rocca, 1961)
  • Riviera-Story (1961)
  • Καρτούς (Cartouche, 1962)
  • Οι δυο αλήτες (Un singe en hiver, 1962)
  • Ο Χαφιές (Le Doulos, 1962)
  • Η πιο αστεία μέρα του πολέμου (Il giorno più cortο, 1963)
  • Οι εραστές της πανσιόν Μαρίνα (Mare matto, 1963)
  • Καυτό πεζοδρόμιο (Peau de banane, 1963)
  • Ο μεγάλος τυχοδιώκτης (L’aîné des Ferchaux, 1963)
  • Το αλατοπίπερο της ζωής (Dragées au poivre, 1963)
  • Ο Άνθρωπος από το Ρίο (L’Homme de Rio, 1964)
  • 100.000 Δολάρια στον Ήλιο (Cent mille dollars au soleil, 1964)
  • Το μυστικό της χρυσής λιμουζίνας (Échappement libre, 1964)
  • Επιχείρηση: Το κυνήγι του άνδρα (La chasse à l’homme, 1964)
  • Δουνκέρκη – 2 Ιουνίου, (Week-end à Zuydcoote, 1964)
  • Βιασμός στον ήλιο (Par un beau matin d’été, 1965)
  • Ο τρελός Πιερό (Pierrot le fou, 1965)
  • Ο τυχοδιώκτης τον δύο ηπείρων (Les tribulations d’un Chinois en Chine, 1965)
  • Ο τρυφερός αλήτης (Tendre voyou, 1966)
  • Το Παρίσι φλέγεται (Paris brûle-t-il?, 1966)
  • Ο κλέφτης (Le voleur, 1967)
  • James Bond 007 – Casino Royale (1967)
  • Ho! (1968)
  • Ο εγκέφαλος (Le cerveau, 1969)
  • Η Σειρήνα του Μισσισσιπή (La sirène du Mississipi, 1969)
  • Ο άνδρας που μ’ αρέσει (Un homme qui me plait, 1969)
  • Μπορσαλίνο (Borsalino) (1970)
  • Παντρεμένοι αλά… γαλλικά (Les mariés de l’an II, 1971)
  • Οι διαρρήκτες (Le casse, 1971)
  • Απίθανος, σατανικός και… ωραίος (Docteur Popaul, 1972)
  • Ο Σημαδεμένος (La scoumoune, 1972)
  • Ο κληρονόμος (L’héritier, 1973)
  • Αχτύπητος εραστής, τρελλός καταδιώκτης (Le magnifique, 1973)

    Stavisky… (1974)

  • Τρόμος πάνω απ’ την πόλη (Peur sur la ville, 1975)
  • Ένας αξιολάτρευτος παλιάνθρωπος (L’incorrigible, 1975)
  • Εν Ονόματι της Βίας (L’alpagueur, 1976)
  • Το Αφεντικό του Club Number 1 (Le corps de mon ennemi, 1976)
  • Το θερίο (L’ animal, 1977)
  • Μπάτσος ή αλήτης (Flic ou voyou, 1979)
  • Ο μάγκας με τα 1000 πρόσωπα (Le guignolo, 1980),
  • Ο Επαγγελματίας (Le professionnel, 1981)
  • Ο άσσος των άσσων (L’as des as, 1982)
  • Ο Περιθωριακός (Le marginal, 1983)
  • Το αρπαχτικό (Les morfalous, 1984)
  • Ο πολυγαμικός (Joyeuses Pâques, 1984)
  • Επικίνδυνος διαρρήκτης (Hold-up, 1985)
  • Ο Κυρίαρχος (Le solitaire, 1987)
  • Ο κυνηγός της περιπέτειας (Itinéraire d’un enfant gate, 1988)
  • L’inconnu dans la maison (1992)
  • Εκατό και μια νύχτες (Les cent et une nuits de Simon Cinéma, 1995)
  • Οι άθλιοι (Les misérables, 1995)
  • Désiré (1996)
  • Ανάμεσα σε δυο μπαμπάδες (1 chance sur 2, 1998)

    Peut-être (1999)

  • Amazone (2000)
  • Ένας άνθρωπος και ο σκύλος του (Un homme et son chien, 2008)

Σχετικά Άρθρα
Το λευκό μπικίνι της Κατερίνας Παπουτσάκη ανέβασε... θερμοκρασία
Το λευκό μπικίνι της Κατερίνας Παπουτσάκη ανέβασε… θερμοκρασία
Πού χάθηκε η Κέιτ Μίντλετον; Δεν έχει κάνει δημόσια εμφάνιση εδώ και δύο μήνες
Πού χάθηκε η Κέιτ Μίντλετον; Δεν έχει κάνει δημόσια εμφάνιση εδώ και δύο μήνες
Εγκεφαλικό έπαθε η γνωστή ηθοποιός, Τζέιν Μπίρκιν
Εγκεφαλικό έπαθε η σπουδαία ηθοποιός, Τζέιν Μπίρκιν
Οι Μπέκαμ ξέφυγαν - Η Βικτόρια ανεβάζει τα γυμνά οπίσθια του Μπέκαμ ως δώρο στις θαυμάστριες
Οι Μπέκαμ ξέφυγαν – Η Βικτόρια ανεβάζει τα γυμνά οπίσθια του Μπέκαμ ως δώρο στις θαυμάστριες
Έχασε τη ζωή του σε τροχαίο ο τράπερ Mad Clip τα ξημερώματα
Έχασε τη ζωή του σε τροχαίο ο τράπερ Mad Clip τα ξημερώματα
%ce%ad%cf%86%cf%85%ce%b3%ce%b5-%ce%b1%cf%80%cf%8c-%cf%84%ce%b7-%ce%b6%cf%89%ce%ae-%ce%bf-%ce%b1%ce%b3%ce%b1%cf%80%ce%b7%ce%bc%ce%ad%ce%bd%ce%bf%cf%82-%ce%ba%ce%b1%ce%ba%cf%8c%cf%82-%cf%840
Έφυγε από τη ζωή ο αγαπημένος «κακός» του ελληνικού σινεμά, Ανέστης Βλάχος

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του