Αρχική > Featured > Από μπύρα μέχρι κεχριμπάρι: Τι δείχνει το χρώμα των ούρων για την υγεία μας

Από μπύρα μέχρι κεχριμπάρι: Τι δείχνει το χρώμα των ούρων για την υγεία μας

Δεδομένου ότι η ενυδάτωση του οργανισμού υποστηρίζει πολλές σωματικές λειτουργίες – επηρεάζοντας τα πάντα, από τη διανοητική γνώση έως τη σεξουαλική απόδοση – αξίζει να δώσετε προσοχή στο χρώμα των ούρων σας.

Τα καλά νέα είναι ότι μπορείτε να αξιολογήσετε το χρώμα τους απλά και μόνο κοιτάζοντας τη λεκάνη σας αφού ουρήσετε. Μην ανησυχείτε εάν το χρώμα αραιωθεί από το νερό της τουαλέτας – εξακολουθεί να είναι κατάλληλο για αξιολόγηση.

Ίσως έχετε παρατηρήσει ότι το χρώμα των ούρων αλλάζει καθημερινά, συχνά ανά ώρα. Λοιπόν, πότε τα ούρα μας είναι υγιή και πότε μαρτυρούν μια κατάσταση που πρέπει να αντιμετωπιστεί; Παραθέτουμε αυτό το χρήσιμο γράφημα έτσι ώστε να σταματήσετε να αναρωτιέστε.

100% διάφανο χρώμα (transparent)

Είναι σημαντικό να πίνετε αρκετό νερό κάθε μέρα, αλλά προσέξτε μην το παρακάνετε. Αν τα ούρα σας είναι εντελώς διάφανα και τους λείπει μια κίτρινη απόχρωση, πιθανότατα πίνετε περισσότερη από τη συνιστώμενη ποσότητα νερού. Επίσης, εάν πηγαίνετε συνεχώς στην τουαλέτα, αυτό είναι ένα άλλο σημάδι ότι το παρακάνετε. Για τον μέσο ενήλικα, 4 έως 10 επισκέψεις στην τουαλέτα σε 24 ώρες θεωρούνται φυσιολογικές.

Ο λόγος που θέλετε να αποφύγετε την υπερβολική ενυδάτωση είναι επειδή η υπερβολική ποσότητα νερού αραιώνει την περιεκτικότητα σε ηλεκτρολύτες στο σώμα. Αν και σπάνια, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε δηλητηρίαση από το νερό. Ωστόσο, η συντριπτική πλειοψηφία από εμάς δεν χρειάζεται να ανησυχεί γι’ αυτό. Σε γενικές γραμμές, όταν είστε υπερβολικά ενυδατωμένοι, περιοριστείτε σε μικρές γουλιές νερού έως ότου τα ούρα σας ανακτήσουν μια κίτρινη απόχρωση.

Λεμονάδα – ξανθιά μπύρα (lemonade – light beer)

Τα ούρα που έχουν χρώμα που κυμαίνεται από αυτό της λεμονάδα μέχρι εκείνο της ξανθιάς μπύρας, σημαίνουν ότι είστε ενυδατωμένοι. Το πόσιμο νερό είναι ο πιο προφανής τρόπος να παραμείνετε ενυδατωμένοι. Αλλά ξέρατε ότι η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών είναι επίσης εξαιρετική πηγή νερού;

Φρούτα και λαχανικά για ενυδάτωση

ντομάτες

αγγούρια

φράουλες

λάχανο

κολοκύθια

μαρούλι

πεπόνια

Κεχριμπάρι (amber)

Όταν το χρώμα των ούρων μοιάζει με κεχριμπάρι ή μια πιο σκούρα απόχρωση του ξανθού, ίσως είναι καιρός να πιείτε λίγο παραπάνω νερό. Αν και αυτό το χρώμα δεν είναι επικίνδυνο για αφυδάτωση, θα μπορούσατε να οδηγηθείτε προς αυτή την κατεύθυνση.

Όταν το σώμα σας χάνει περισσότερο νερό από ό,τι παίρνει, αρχίζει να στηρίζεται στο ήδη υπάρχον στον οργανισμό. Με λιγότερο νερό για να τα αραιώσει, τα μεταλλικά στοιχεία και οι χημικές ουσίες στα ούρα γίνονται πιο συμπυκνωμένα και πιο σκούρα στο χρώμα.

Σκούρο πορτοκαλί (burnt orange)

Εάν τα ούρα σας έχουν οποιαδήποτε απόχρωση του καφέ ή σκούρα πορτοκαλί, ήρθε η ώρα να δώσετε προσοχή, επειδή πιθανότατα είστε σοβαρά αφυδατωμένοι. Έμετος, διάρροια και πυρετός κάνουν το σώμα να χάνει νερό γρήγορα και αποτελούν κοινές αιτίες αφυδάτωσης. Ευτυχώς, οι περισσότεροι υγιείς ενήλικες μπορούν εύκολα να ενυδατωθούν πίνοντας συνεχώς πολύ νερό και υγρά με υψηλή περιεκτικότητα σε ηλεκτρολύτες.