Πώς είναι να δουλεύεις με τον Ντάνιελ Ντέι Λιούις; Συμπρωταγωνίστριά του αποδομεί τον μύθο

Για κάθε ηθοποιό, ειδικά έναν νέο, το να συνεργαστείς με μύθους του κινηματογράφου, είναι κάτι σαν ευλογία. Ειδικά, όταν αυτός ο μύθος ακούει στο όνομα… Ντάνιελ Ντέι Λιούις. Αλλά όπως φαίνεται αυτό δεν ισχύει για όλους τους ηθοποιούς και ίσως πίσω από έναν μύθο να κρύβεται ένας άλλος… μύθος.

Η Βίκι Κριπς, πάντως, μόνο ως… δώρο Θεού δεν βλέπει τη συνεργασία της με τον κορυφαίο ηθοποιό, στην εμβληματική ταινία, “Αόρατη Κλωστή”. Αντίθετα, δηλώνει πως η συνεργασία τους στα γυρίσματα ήταν για εκείνη μία “τραυματική εμπειρία”.

«Ήταν μια τραυματική εμπειρία, σκέτη καταστροφή», εξηγεί η ίδια σε συνέντευξη που παραχώρησε στην Telegraph για την κινηματογραφική συνεργασία τους το 2017.

Η πλοκή της τελευταίας ταινίας που γύρισε ο 65χρονος Άγγλος ηθοποιός πριν από τη «συνταξιοδότησή» του εκτυλίσσεται στο Λονδίνο της δεκαετίας του ’50 και καταγράφει την «αναμέτρηση ισχύος» ανάμεσα στον «Ρέινολντς» έναν τελειομανή μόδιστρο της υψηλή κοινωνίας και την «Άλμα», την τελευταία από μια σειρά «αναλώσιμων» μοντέλων-ερωμένων που καλούνταν να παίξουν προσωρινά τον ρόλο της «μούσας», για να απομακρυνθούν έπειτα κακήν κακώς από τη ζωή του.

«Δεν βλέπω ποτέ τις ταινίες των ανθρώπων με τους οποίους πρόκειται να συνεργαστώ, δεν τους γκουγκλάρω. Γι’ αυτό λοιπόν δεν ήξερα και πολλά για τη μέθοδο υποκριτικής του Ντάνιελ Ντέι Λιούις» εξήγησε η Κριπς στη βρετανική εφημερίδα, περιγράφοντάς την έκπληξή της όταν είδε τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπιζόταν ο ηθοποιός στο σετ.

To Method acting είναι ένα σύνολο τεχνικών πρόβας και προετοιμασίας που επιστρατεύουν πολλοί ηθοποιοί για να ταυτιστούν με τον εκάστοτε ρόλο κατανοώντας πλήρως τα κίνητρα και τα συναισθήματά του. Ορισμένοι από αυτούς τους ηθοποιούς «ζουν» για μεγάλα διαστήματα όπως ο χαρακτήρας που καλούνται να ερμηνεύσουν και παραμένουν «στο πετσί του ρόλου» ακόμα και όταν βρίσκονται εκτός κάμερας, περιμένοντας την επόμενη σκηνή τους.

Όλο αυτό το έβλεπα σαν τσίρκο

«Η Κριπς δεν είχε συνειδητοποιήσει ότι ο ηθοποιός περίμενε από το καστ και το συνεργείο γυρισμάτων να του απευθύνεται σαν τον χαρακτήρα που υποδυόταν», γράφει η εφημερίδα που μίλησε με την ηθοποιό. Η ίδια εξήγησε πώς έβρισκε παράλογο το κλίμα «ευλάβειας» απέναντι στον ηθοποιό και τις απαιτήσεις του από τους συμμετέχοντες στα γυρίσματα. «Θεέ μου ήρθε! Είναι εδώ!» λέει πιάνοντας τα μάγουλά της σε μια κοροϊδευτική μίμηση όσων αντιμετώπιζαν τον Ντάνιελ Ντέι Λιούις σαν κάτι ιερό, προσέχοντας πάντα μην τον ενοχλήσουν και τον ταράξουν. «Εγώ είμαι από τους ανθρώπους που πιστεύουν ότι είμαστε όλοι ίδιοι. Όλοι πάμε τουαλέτα. Όλο αυτό το έβλεπα σαν τσίρκο. Απλώς δεν φοβόμουν», λέει χαρακτηριστικά.

Η ηθοποιός αποφάσισε αρχικά να πάει με τα νερά του σταρ, αφού έτσι θα μπορούσε ίσως να μάθει κάτι από αυτόν. «Μετά όμως από τη μισή ταινία, το είχα βαρεθεί. Σκεφτόμουν, «εντάξει, το κατάλαβα. Είναι ένα παιχνίδι. Το έπαιξα. Μπορούμε όμως τώρα να μιλάμε κανονικά, σας παρακαλώ;», λέει.

Οι κριτικοί της ταινίας αποθέωσαν τον τρόπο με τον οποίο ο χαρακτήρας της Κριπς αντιμετωπίζει με θάρρος εκείνον του Ντέι Λιούις, χωρίς να κατεβάζει στιγμή ούτε το βλέμμα ούτε τις προσδοκίες της. Σύμφωνα με την ίδια, το ασυμβίβαστο και ανυποχώρητο βλέμμα της στην ταινία ήταν κάτι που πρόσθεσε η ίδια στον ρόλο και αντανακλούσε τα αισθήματά της εκείνη την περίοδο.

«Στη σκηνή που η Άλμα παραπονιέται λέγοντας “εσύ και οι άνθρωποί σου και τα τείχη σου και οι κανόνες σου…» στην πραγματικότητα είμαι εγώ που μιλάω σε έναν διάσημο ηθοποιό και τον ρωτάω “χρειάζεσαι πραγματικά όλοι γύρω σου να φέρονται τόσο παράξενα και να μιλούν ψιθυριστά;” Αποφάσισα ότι δεν θα τον κοιτούσα με διαφορετικό τρόπο επειδή ήταν ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις. Εκείνος αντέδρασε στα συναισθήματά μου και τα χρησιμοποίησε με ωραίο τρόπο. Αυτός ο “χορός” έγινε η ταινία και στο τέλος ήταν κάτι υπέροχο», λέει η Κριπς.

Η μέθοδος του Ντε Λιούις

Πάντως, ο Οσκαρικός κι ένας από τους κορυφαίους ηθοποιούς όλων των εποχών, σε όλες σχεδόν τις ταινίες τους ακολουθεί τη “μέθοδο υποκριτικής” προσπαθώντας να μπει στο “πετσί” του ρόλου. Πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα της ταινίας «Ο Τελευταίος των Μοϊκανών» (1992), ο ηθοποιός πέρασε έναν ολόκληρο μήνα ζώντας σκληρά στην άγρια φύση της Βόρειας Καρολίνας.

Στα γυρίσματα του «Λίνκολν», είχε ζητηθεί από τους βρετανούς ηθοποιούς να μη μιλούν με τη δική τους προφορά για να μην αποσπάται η προσοχή του Ντέι Λιούις, που υποδυόταν τον πρώην πρόεδρο των ΗΠΑ. Στη, δε, δραματική ταινία «Το Αριστερό μου Πόδι» που αφηγείται την ιστορία του Κρίστι Μπράουν, ενός ιρλανδού συγγραφέα και ζωγράφου με εγκεφαλική παράλυση, που μπορούσε να κινήσει μόνο το αριστερό του πόδι, ο ηθοποιός ήταν καθισμένος σε αναπηρικό καροτσάκι σε όλη τη διάρκεια των γυρισμάτων και τα μέλη του συνεργείου έπρεπε να τον ταΐζουν με το κουτάλι.

Διαβάστε επίσης

Μαρτίνα Ναβρατίλοβα: Η θρυλική τενίστρια στον πιο δύσκολο αγώνα της – Αποκάλυψε ότι πάσχει από 2 καρκίνους

Συγκινεί η Ελπίδα: “Ήθελα να ζήσω γιατί είδα τα παιδιά μου να στενοχωριούνται πολύ”

Βασίλειος Κωστέτσος: Η αλλαγή καριέρας για τον σχεδιαστή μόδας για να προσφέρει στον τόπο του

Σχετικά Άρθρα
Σάνεν Ντόχερτι: Έμαθε την απιστία του συζύγου της πριν μπει στο χειρουργείο για τον όγκο στον εγκέφαλο
Σάνεν Ντόχερτι: Έμαθε την απιστία του συζύγου της πριν μπει στο χειρουργείο για τον όγκο στον εγκέφαλο
Συγκλονίζει η Γιάννα Τερζή για τη μάχη της με τον όγκο στον νωτιαίο μυελό: «Έζησα ως ανάπηρη»
Συγκλονίζει η Γιάννα Τερζή για τη μάχη της με τον όγκο στον νωτιαίο μυελό: «Έζησα ως ανάπηρη»
%ce%bc%ce%b1%cf%81%ce%af%ce%b1-%ce%ba%ce%ac%ce%bb%ce%bb%ce%b1%cf%82-10-%ce%ac%ce%b3%ce%bd%cf%89%cf%83%cf%84%ce%b5%cf%82-%cf%80%cf%84%cf%85%cf%87%ce%ad%cf%82-%cf%84%ce%b7%cf%82-%cf%80%ce%bf%ce%bb0
Μαρία Κάλλας: 10 άγνωστες πτυχές της πολυτάραχης ζωής της ντίβας της Όπερας!
%cf%80%ce%b1%ce%b3%ce%ba%cf%8c%cf%83%ce%bc%ce%b9%ce%b1-%ce%b7%ce%bc%ce%ad%cf%81%ce%b1-%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%ac-%cf%84%ce%bf%cf%85-aids-10-%ce%b4%ce%b9%ce%ac%cf%83%ce%b7%ce%bc%ce%bf%ce%b9-%cf%80%ce%bf0
Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS: 10 διάσημοι που μίλησαν ανοιχτά για τη μάχη τους με το AIDS
Οι δίδυμες αδελφές που δόθηκαν παράνομα για υιοθεσία μετά τη γέννησή τους, βρέθηκαν ξανά χάρη στο TikTok
Οι δίδυμες αδελφές που δόθηκαν παράνομα για υιοθεσία μετά τη γέννησή τους, ενώθηκαν ξανά χάρη στο TikTok
«Με βίασε καθηγητής πανεπιστημίου, έπρεπε να το υποστώ γιατί κινδύνευα» - Η συγκλονιστική μαρτυρία της Δώρας
«Με βίασε καθηγητής πανεπιστημίου, έπρεπε να το υποστώ γιατί κινδύνευα» – Η συγκλονιστική μαρτυρία της Δώρας

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του