Κι όμως ο Ρολάν Γκαρός δεν ήταν τενίστας: Η ιστορία του ανθρώπου που «βάφτισε» το πιο διάσημο τουρνουά

κι-όμως-ο-ρολάν-γκαρός-δεν-ήταν-τενίστα

Για τον κόσμο του τένις το Ρολάν Γκαρός ή αλλιώς το Γαλλικό Open είναι ένα από τα σημαντικότερα και πιο θεαματικά τουρνουά διεθνώς. Δεν είναι λίγοι που θα έχουν αναρωτηθεί τι σημαίνει «Ρολάν Γκαρός» και από πού πήρε το όνομά του το τουρνουά τένις.

Ο Ρολάν Γκαρός ήταν υπαρκτό πρόσωπο. Όμως, δεν ήταν τενίστας, όπως πολλοί θα νόμιζαν. Απλά αγαπούσε πολύ το άθλημα. Η ιστορία της ζωής του ήταν από τις πλέον ενδιαφέρουσες.

Ο Γιουζέν Αντριέν Ρολάν Ζωρζ Γκαρός ήταν Γάλλος πρωτοπόρος πιλότος μαχητικού κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Γεννήθηκε στις 6 Οκτωβρίου 1888 στο Σεν Ντενί της Ρεουνιόν.

Σε ηλικία 12 ετών αρρώστησε με πνευμονία και εστάλη στις Κάννες για ανάρρωση. Προκειμένου να ανακάμψει πλήρως η άσκησή του ήταν η ποδηλασία, την οποία αγάπησε πολύ και στα μαθητικά του χρόνια αναδείχθηκε πρωταθλητής στο σχολικό πρωτάθλημα. Έχοντας δείξει την κλίση του στα αθλήματα έπαιζε παράλληλα, ποδόσφαιρο, ράγκμπι και τένις.

Η καριέρα του ως πιλότος

%ce%ba%ce%b9-%cf%8c%ce%bc%cf%89%cf%82-%ce%bf-%cf%81%ce%bf%ce%bb%ce%ac%ce%bd-%ce%b3%ce%ba%ce%b1%cf%81%cf%8c%cf%82-%ce%b4%ce%b5%ce%bd-%ce%ae%cf%84%ce%b1%ce%bd-%cf%84%ce%b5%ce%bd%ce%af%cf%83%cf%84%ce%b10

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών του διακοπών το 1909 στο Σαπικούρ, ενώ βρισκόταν μαζί με φίλους του είδε την εβδομάδα αεροπορίας, Grande Semaine d’Aviation de la Champagne. Έτσι, αποφάσισε να γίνει πιλότος.

Ξεκίνησε την καριέρα του ως αεροπόρος το 1909, πετώντας με ένα μονοπλάνο της σειράς Ντεμουαζέλ (γνωστό και ως «αλογόμυγα») του κατασκευαστή Αλμπέρτο Σάντος-Ντυμόν, ένα αεροσκάφος το οποίο πετούσε καλά μόνον αν το κυβερνούσε ένας πολύ ελαφρύς πιλότος. Απέκτησε την αεροπορική του άδεια (Ae.C.F.) τον Ιούλιο του 1910 και το 1911 κλήθηκε να κυβερνήσει ένα αεροσκάφος της Μπλεριό (Blériot XI), με το οποίο πήρε μέρος σε διάφορους αγώνες στην Ευρώπη, ανάμεσά τους και ο αγώνας Παρίσι-Μαδρίτη του 1911 και το Circuit of Europe (Παρίσι-Μαδρίτη-Παρίσι), στο οποίο κατετάγη δεύτερος. Με το συγκεκριμένο αεροσκάφος κατάφερε να τερματίσει σε πολλούς τέτοιους αγώνες.

Τον Σεπτέμβριο του 1911 πέταξε σε ύψος 18.410 ποδιών (5.610 μέτρα), σπάζοντας το σχετικό ρεκόρ της εποχής. Μέχρι το 1913 είχε καταφέρει να επιλεγεί να αγωνίζεται με την γρήγορη σειρά μονοπλάνων Morane-Saulnier ενώ έγινε ο πρώτος πιλότος που διέσχισε την Μεσόγειο Θάλασσα, από τις ακτές της νοτιοανατολικής Γαλλίας μέχρι την Τυνησία χωρίς στάση.

%ce%ba%ce%b9-%cf%8c%ce%bc%cf%89%cf%82-%ce%bf-%cf%81%ce%bf%ce%bb%ce%ac%ce%bd-%ce%b3%ce%ba%ce%b1%cf%81%cf%8c%cf%82-%ce%b4%ce%b5%ce%bd-%ce%ae%cf%84%ce%b1%ce%bd-%cf%84%ce%b5%ce%bd%ce%af%cf%83%cf%84%ce%b12

Στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο

Με το ξέσπασμα του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου ο Ρολάν Γκαρός κατατάχθηκε στην Γαλλική Αεροπορία. Αρχικά υπηρέτησε στην μοίρα των αεροπλάνων Morane-Saulnier MS23, καθώς ήταν έμπειρος πιλότος στα αεροπλάνα τύπου Escadrille MS26. Έλαβε μέρος σε πολλές αποστολές παρατήρησης και αναγνώρισης,

Το πιο σημαντικό πρόβλημα και για τις δύο πλευρές στις πρώτες πολεμικές αεροπορικές αποστολές την περίοδο του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου αφορούσε την σταθερότητα του μπροστινού πολυβόλου και τον συγχρονισμό της κίνησης του έλικα και της ρίψης βολών. Το πρόβλημα λύθηκε τελικά με τη δημιουργία του γραναζιού συγχρονισμού, από τον Γερμανό Άντονι Φόκκερ. Με το νέο εξάρτημα ο πιλότος μπορούσε να πυροβολεί από ένα πολυβόλο που βρισκόταν στο μπροστινό μέρος του αεροπλάνου, χωρίς πια να υπάρχει κίνδυνος οι σφαίρες να χτυπούν τα πτερύγια της προπέλας του έλικα.

Με την ανάπτυξη ενός παρόμοιου μηχανισμού ασχολήθηκε και ο Ρολάν Γκαρός από την πλευρά των Γάλλων, μέσω σχετικών τροποποιήσεων στο αεροπλάνο που χρησιμοποιούσε, ένα Type L της Morane-Saulnier. Ο Γκαρός έγινε ο πρώτος πιλότος που κατάφερε να καταρρίψει ένα αεροπλάνο χρησιμοποιώντας μια παρόμοια τεχνική, την 1η Απριλίου 1915, ενώ επανέλαβε το κατόρθωμα στις 15 και 18 Απριλίου. Στις 18 Απριλίου το αεροπλάνο του Γκαρός καταρρίφθηκε, είτε από πυρά εδάφους είτε από άλλες αιτίες. Το αεροπλάνο του έπεσε στην Γερμανική πλευρά και ο Γκαρός συνελήφθη. Σύμφωνα με τον θρύλο, ο Φόκκερ μελέτησε τις τροποποιήσεις του Γκαρός στον έλικα του αεροπλάνου, το οποίο δεν είχε προλάβει να καταστραφεί ολοκληρωτικά. Στην πραγματικότητα, ο Φόκκερ είχε ήδη αναπτύξει τον δικό του μηχανισμό αρκετούς μήνες νωρίτερα.

Ο Γκαρός κατάφερε να αποδράσει από το στρατόπεδο αιχμαλώτων στις 14 Φεβρουαρίου του 1918. Επανεντάχθηκε στη Γαλλική Αεροπορία, στα αεροπλάνα Escadrille 26, σημειώνοντας τουλάχιστον μια (καταγεγραμμένη) κατάρριψη στις 2 Οκτωβρίου 1918.

%ce%ba%ce%b9-%cf%8c%ce%bc%cf%89%cf%82-%ce%bf-%cf%81%ce%bf%ce%bb%ce%ac%ce%bd-%ce%b3%ce%ba%ce%b1%cf%81%cf%8c%cf%82-%ce%b4%ce%b5%ce%bd-%ce%ae%cf%84%ce%b1%ce%bd-%cf%84%ce%b5%ce%bd%ce%af%cf%83%cf%84%ce%b14

Οι Γερμανοί κατέρριψαν το αεροπλάνο του

Ο Γκαρός έχασε τη ζωή του σαν σήμερα, στις 5 Οκτωβρίου, ενώ πετούσε πάνω από το χωριό Βουζιέ των Αρδεννών στη βόρεια Γαλλία, όταν οι Γερμανοί κατέρριψαν το αεροπλάνο του.

Πιθανόν, ο πιλότος που κατέρριψε το αεροσκάφος του Γκαρός να ήταν ο Γερμανός άσος Hermann Habich.

Μέχρι τον θάνατό του ο Γκαρός είχε καταφέρει να πραγματοποιήσει 4 καταγεγραμμένες νίκες σε αερομαχίες. Αν και υποστηρίζεται πως στις 2 Οκτωβρίου κατέρριψε και δεύτερο αεροπλάνο, η κατάρριψη αυτή δεν είναι επίσημα καταγεγραμμένη.

Καθώς ο τίτλος του ιπτάμενου άσου δίνεται σε πιλότους που καταφέρουν 5 καταρρίψεις, ο Γκαρός εσφαλμένα θεωρείται από κάποιους ως ο πρώτος ιπτάμενος άσος του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, καθώς ο τίτλος αυτός ανήκει στον Γάλλο Αντόλφ Πεγκού.

Πώς τον τίμησαν οι Γάλλοι

Το 1920 ένα στάδιο στο κέντρο του Παρισιού, το οποίο φιλοξενεί το Διεθνές Τουρνουά Τένις της Γαλλίας, ονομάστηκε Στάδιο Ρολάν Γκαρός, όνομα το οποίο πέντε χρόνια αργότερα, δόθηκε και στο Τουρνουά το οποίο φιλοξενείται στο εν λόγω γήπεδο.

Σχετικά Άρθρα
%ce%ad%ce%be%ce%b9-%ce%bc%ce%b1%ce%bd%ce%b9%ce%b1%ce%ba%ce%bf%ce%af-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%b1%ce%b4%ce%af%cf%83%cf%84%ce%b1%ce%ba%cf%84%ce%bf%ce%b9-%ce%b4%cf%81%ce%ac%ce%ba%ce%bf%ce%b90
Έξι μανιακοί και αδίστακτοι «δράκοι» που ανατρίχιασαν το πανελλήνιο
%ce%bc%ce%af%ce%bd%cf%89%cf%82-%ce%bc%ce%ac%cf%84%cf%83%ce%b1%cf%82-10-%cf%80%cf%81%ce%ac%ce%b3%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b1-%cf%80%ce%bf%cf%85-%ce%b4%ce%b5-%ce%b3%ce%bd%cf%89%cf%81%ce%af%ce%b6%ce%b10
Μίνως Μάτσας: 10 πράγματα που δε γνωρίζατε για τον γνωστό μουσικοσυνθέτη
%ce%b3%ce%b9%cf%8e%cf%81%ce%b3%ce%bf%cf%82-%ce%b3%ce%bb%ce%ac%cf%83%cf%84%cf%81%ce%b1%cf%82-%cf%84%ce%bf-%ce%b8%ce%ad%ce%b1%cf%84%cf%81%ce%bf-%cf%83%cf%84%ce%bf-%cf%81%ce%b1%ce%b4%ce%b9%cf%8c%cf%860
Γιώργος Γλάστρας: Το θέατρο στο ραδιόφωνο είναι μία ιαματική επιστροφή
%ce%b2%ce%b5%cf%81%cf%8c%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%b1-%ce%b4%ce%b1%ce%b2%ce%ac%ce%ba%ce%b7-%ce%b5%ce%af%ce%bd%ce%b1%ce%b9-%ce%bc%ce%b9%ce%b1-%ce%b1%ce%ba%cf%8c%ce%bc%ce%b7-%ce%bf%ce%bb%ce%bf%ce%ba0
Βερόνικα Δαβάκη: «Είναι μια ακόμη ολοκλήρωση να συνεργάζομαι με τον Δημήτρη Παπαδημητρίου»
%ce%b1%ce%b3%ce%b3%ce%b5%ce%bb%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%cf%84%ce%bf%cf%85%ce%bc%cf%80%ce%b1%ce%bd%ce%ac%ce%ba%ce%b7-%ce%bd%ce%b1-%ce%ba%ce%bf%cf%85%cf%81%ce%b4%ce%af%cf%83%ce%bf%cf%85%ce%bc%ce%b50
Αγγελική Τουμπανάκη: «Να κουρδίσουμε ξανά στην εσωτερική οργανική μας ταχύτητα»
21-%ce%b1%cf%80%cf%81%ce%b9%ce%bb%ce%af%ce%bf%cf%85-1967-%ce%b7-%ce%b5%ce%bb%ce%bb%ce%ac%ce%b4%ce%b1-%ce%bc%cf%80%ce%ae%ce%ba%ce%b5-%cf%83%cf%84%ce%bf%ce%bd-%ce%b3%cf%8d%cf%88%ce%bf0
21 Απριλίου 1967: Η Ελλάδα μπήκε στον “γύψο” για 7 χρόνια – Το χρονικό

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του