«Το ’21 των Συλλεκτών»: Νέα έκθεση για την επέτειο της Ελληνικής Επανάστασης από το Μουσείο Μπενάκη

Με μία νέα εντυπωσιακή έκθεση, το Μουσείο Μπενάκη συνεχίζει το αφιέρωμα στην επέτειο των 200 ετών από την Επανάσταση, το οποίο εγκαινιάστηκε με την έκθεση «1821 Πριν και Μετά». Έτσι, από την Παρασκευή 25 Ιουνίου 2021 και μέχρι τις 12 Σεπτεμβρίου 2021 θα παρουσιάσει την έκθεση «Το ᾽21 των Συλλεκτών» με έργα από τέσσερις σημαντικές ιδιωτικές συλλογές: Νικήτα Σταυρινάκη και Ευαγγελίας Σταυρινάκη, Πέτρου Βέργου, Απόστολου Αργυριάδη και Stéphan Adler.

Διαβάστε επίσης: Η εμπνευσμένη από το 1821 συλλογή του Zeus + Δione στο Μουσείο Μπενάκη

Οι μνήμες του Στρατηγού Μακρυγιάννη γίνονται… εικόνες

Η έκθεση περιλαμβάνει περισσότερα από 300 αντικείμενα συνδεόμενα με την Επανάσταση του 1821 και με το κίνημα του Φιλελληνισμού στην Ευρώπη και την Αμερική. Η, δε, ποικιλία τους είναι εντυπωσιακή: όπλα και αρχειακό υλικό από την επαναστατημένη Ελλάδα αλλά και χρηστικά αντικείμενα (ρολόγια, βεντάλιες, βάζα κ.ά.), έργα τέχνης (πίνακες, χαρακτικά, κ.ά.) και αντικείμενα πολυτελείας με παραστάσεις ηρώων και σκηνών του Αγώνα από τα ευρωπαϊκά και αμερικανικά σαλόνια του 19ου αιώνα.

%cf%84%ce%bf-21-%cf%84%cf%89%ce%bd-%cf%83%cf%85%ce%bb%ce%bb%ce%b5%ce%ba%cf%84%cf%8e%ce%bd-%ce%bd%ce%ad%ce%b1-%ce%ad%ce%ba%ce%b8%ce%b5%cf%83%ce%b7-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b70
Ρόζα Μπότσαρη, Βερολίνο, μέσα 19ου αιώνα Πορσελάνη Königliche Porzellan – Manufaktur

Η Ελληνική Επανάσταση έγινε μόδα στα ευρωπαϊκά σαλόνια, μια μόδα που ενίσχυσε το κίνημα του φιλελληνισμού και μεταγενέστερα εξελίχθηκε σε ειδικό συλλεκτικό ενδιαφέρον. Τα αντικείμενα που παρουσιάζονται στην έκθεση αυτή είναι αντικείμενα διακοσμητικά ή προορισμένα για καθημερινή χρήση που παράγονταν μαζικά μεταφέροντας στο ευρύτερο ευρωπαϊκό κοινό εικονογραφικά θέματα που δημιούργησαν σε ακριβοθώρητα έργα τους κορυφαίοι καλλιτέχνες της εποχής. Και είναι ακριβώς αυτή η χρηστικότητα που τα καθιστά τόσο οικεία και για το αρχικό αλλά και για το σημερινό τους κοινό.

%cf%84%ce%bf-21-%cf%84%cf%89%ce%bd-%cf%83%cf%85%ce%bb%ce%bb%ce%b5%ce%ba%cf%84%cf%8e%ce%bd-%ce%bd%ce%ad%ce%b1-%ce%ad%ce%ba%ce%b8%ce%b5%cf%83%ce%b7-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b72
Δίσκος σερβιρίσματος με παράσταση Ο θάνατος του παλληκαριού . Γαλλία, δεκαετία 1820

Ο επισκέπτης καλείται να αποφασίσει, μελετώντας τα αντικείμενα, κατά πόσο η εικονογράφηση της Επανάστασης στην καθημερινότητα της Δύσης ήταν απλά μια μόδα της εποχής ή κάτι βαθύτερο, το οποίο εξέφρασε την έμπρακτη στήριξη προς τον αγώνα των Ελλήνων για ελευθερία. Την επιμέλεια και τον συντονισμό ανέλαβε η Μάρα Βερύκοκου, επιμελήτρια της Βυζαντινής και μεταβυζαντινής συλλογής του Μουσείου Μπενάκη, ενώ το συντονισμό των συλλεκτών ανέλαβε ο Νικήτας Σταυρινάκης. Τον μουσειογραφικό σχεδιασμό της έκθεσης επιμελήθηκε ο Σπύρος Νάσαινας.

%cf%84%ce%bf-21-%cf%84%cf%89%ce%bd-%cf%83%cf%85%ce%bb%ce%bb%ce%b5%ce%ba%cf%84%cf%8e%ce%bd-%ce%bd%ce%ad%ce%b1-%ce%ad%ce%ba%ce%b8%ce%b5%cf%83%ce%b7-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b74
Σωτήρης Χρηστίδης (1858 – 1940), Κατσαντώνης , έργο σε τέσσερις εικόνες, τέλη 19ου αιώνα. Έγχρωμη λιθογραφία

%cf%84%ce%bf-21-%cf%84%cf%89%ce%bd-%cf%83%cf%85%ce%bb%ce%bb%ce%b5%ce%ba%cf%84%cf%8e%ce%bd-%ce%bd%ce%ad%ce%b1-%ce%ad%ce%ba%ce%b8%ce%b5%cf%83%ce%b7-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b76
Δίσκος σερβιρίσματος με παράσταση Ο Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος καταλαμβάνει ένα ύψωμα Γαλλία, δεκαετία 1820
%cf%84%ce%bf-21-%cf%84%cf%89%ce%bd-%cf%83%cf%85%ce%bb%ce%bb%ce%b5%ce%ba%cf%84%cf%8e%ce%bd-%ce%bd%ce%ad%ce%b1-%ce%ad%ce%ba%ce%b8%ce%b5%cf%83%ce%b7-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b78
Εφοδιαστικό έγγραφο γραμμένο σε κώδικα (μυστική ταυτότητα), του εμπόρου Νικολάου Ελευθερίου με το οποίο αναγνωρίζεται ως μέλος της Φιλικής Εταιρείας. Ύδρα , 21 Μαρτίου 1827 χειρόγραφο, κρυπτογραφία
%cf%84%ce%bf-21-%cf%84%cf%89%ce%bd-%cf%83%cf%85%ce%bb%ce%bb%ce%b5%ce%ba%cf%84%cf%8e%ce%bd-%ce%bd%ce%ad%ce%b1-%ce%ad%ce%ba%ce%b8%ce%b5%cf%83%ce%b7-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b710
Κοσμηματοθήκη. Γαλλία ή Ιταλία, β μισό 19ου αιώνα Επιχρυσωμένος μπρούντζος Τα εννέα πλακίδια είναι κατασκευασμένα με την τεχνική του μικροψηφιδωτού και εικονίζουν μορφές από την έκδοση του OttoMagnus Baron von Stackelberg, Κοστούμια και έθιμα των λαών της σύγχρονης Ελλάδας, Ρώμη 1825

Σχετικά Άρθρα
%ce%b5%ce%b9%ce%ba%ce%ac%ce%b6%ce%bf%ce%bd%cf%84%ce%b1%cf%82-%ce%b5%ce%b9%ce%ba%ce%bf%ce%bd%ce%af%ce%b6%ce%bf%ce%bd%cf%84%ce%b1%cf%82-%cf%84%ce%b7-%cf%83%ce%b1%ce%bc%ce%bf%ce%b8%cf%81%ce%ac%ce%ba0
Εικάζοντας/Εικονίζοντας τη Σαμοθράκη: Από τον Όμηρο στο HoloLens
%ce%bc%cf%80%ce%bb%ce%b5-%cf%84%ce%bf%cf%80%ce%af%ce%b1-%ce%bc%ce%af%ce%b1-%ce%b4%cf%85%ce%b1%ce%b4%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%ad%ce%ba%ce%b8%ce%b5%cf%83%ce%b7-%ce%b1%cf%80%cf%8c-%ce%b40
“Μπλε Τοπία”: Μία δυαδική έκθεση από δύο Ελληνίδες ζωγράφους
%cf%83%cf%84%ce%bf-%cf%89%ce%bd%ce%ac%cf%83%ce%b5%ce%b9%ce%bf-%ce%bd%ce%bf%cf%83%ce%bf%ce%ba%ce%bf%ce%bc%ce%b5%ce%af%ce%bf-%ce%b7-%cf%84%ce%ad%cf%87%ce%bd%ce%b7-%ce%b3%ce%af%ce%bd%ce%b5%cf%84%ce%b10
Στο Ωνάσειο Νοσοκομείο η τέχνη γίνεται ανάσα ζωής
%cf%86%cf%85%cf%83%ce%ac%ce%b5%ce%b9-o-%cf%87%cf%81%cf%8c%ce%bd%ce%bf%cf%82-%cf%83%cf%84%ce%b1-%cf%8c%ce%bd%ce%b5%ce%b9%cf%81%ce%b1-%cf%84%ce%b1-%ce%bd%ce%ad%ce%b1-%ce%ad%cf%81%ce%b30
«Φυσάει o Χρόνος στα Όνειρα»: Τα νέα έργα της ζωγράφου Κάτιας Βαρβάκη στην γκαλερί Αστρολάβος
%ce%ad%ce%ba%ce%b8%ce%b5%cf%83%ce%b7-50-women-over-50-%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%b2%ce%ac%ce%bd%ce%b9%ce%b1%cf%82-%cf%84%ce%bb%ce%bf%cf%8d%cf%80%ce%b1-%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%b5%ce%bb0
Έκθεση “50 women over 50” της Βάνιας Τλούπα στην Ελληνοαμερικανική Ένωση
%ce%b5%ce%b9%ce%ba%ce%b1%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ac-%ce%b1%ce%b3%ce%ba%ce%b1%ce%bb%ce%b9%ce%ac%cf%83%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b1-%cf%83%cf%84%ce%b7-%cf%87%cf%8e%cf%81%ce%b1-%cf%84%ce%b70
«Εικαστικά Αγκαλιάσματα» στη Χώρα της Άνδρου με άρωμα γυναίκας

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του