Αυτό που συμβαίνει εδώ και λίγες ημέρες στο Κέντρο Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος δε θα αφήσει κανέναν λάτρη της μόδας ασυγκίνητο. Το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, σε συνεργασία με το Πελοποννησιακό Λαογραφικό Ίδρυμα «Β. Παπαντωνίου», διοργανώνουν την έκθεση «Ελληνική Μόδα – 100 χρόνια έμπνευσης και δημιουργίας» και το Infowoman.gr δε θα μπορούσε να μη την επισκεφθεί.



Μπαίνοντας στον εκθεσιακό χώρο νιώθεις δέος μπροστά στα 137 φορέματα της συλλογής. Χρώματα, patterns και στυλ από διαφορετικές δεκαετίες, όλα περνούν από μπροστά σου, σα να παρακολουθείς ένα fashion show με επιρροές 100 ετών! Ξεκινήσαμε να περιηγούμαστε στον χώρο, προσέχοντας να μην παραλείψουμε κανένα από τα κομμάτια, και σου δίνουμε 5 λόγους για να το κάνεις κι εσύ.

1. Η έκθεση είναι χωρισμένη σε δεκαετίες, από το 1920 μέχρι σήμερα.

Ο σχεδιασμός του μόνιμου συνεργάτη του ΠΛΙ, Σταμάτη Ζάννου, είναι τέτοιος που σε κατευθύνει μέσα στο χώρο χωρίς να σου προκαλεί σύγχυση, ενώ τα κείμενα του ενδυματολόγου-σκηνογράφου Νίκου Σαριδάκη, που έχει αναλάβει την επιμέλεια της έκθεσης, είναι άκρως κατατοπιστικά.

Φόρεμα μάξι του οίκου “Mavropoulos” από υπόλευκο κρεπ με ιδιαίτερης τεχνικής σχέδια (Αθήνα: Δεκαετία 1970)

2. Σε κάθε δεκαετία υπάρχει τουλάχιστον ένα κομμάτι που θα μπορούσαμε άνετα να φορέσουμε και σήμερα, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μία φορά ότι μόδα είναι και… γυρίζει!


Εκτός από τα ενδύματα παρατηρήσαμε ότι σε αρκετές δεκαετίες υπήρχαν αξεσουάρ, όπως η τσάντα της φωτογραφίας, που σήμερα θα αποτελούσε statement!

3. Θα έχεις την ευκαιρία να θαυμάσεις τις υπέροχες δημιουργίες του Γιάννη Τσεκλένη τις οποίες εμείς προσωπικά ξεχωρίζουμε.

Είναι ο μόνος σχεδιαστής της έκθεσης που υπάρχει σε τρεις δεκαετίες (’60, ’70, ’80). Θεωρείται ως ο κορυφαίος Έλληνας σχεδιαστής μόδας του δεύτερου μισού του 20ού αιώνα, ο οποίος εισήγαγε την ελληνική μόδα στο σύγχρονο διεθνή κόσμο. Οι δημιουργίες του από το 1965 έως το 1991, πωλήθηκαν παγκοσμίως από τα κορυφαία καταστήματα, σε περισσότερες από 30 χώρες.

Σύνολο του Γιάννη Τσεκλένη από ζέρσεϊ βελούρ και βελούδο. Συλλογή Βυζαντινά Χρόνια (Αθήνα: 1970)

4. Πρέπει να δεις από κοντά το λευκό μεταξωτό φόρεμα της Σοφίας Κοκοσαλάκη.

Η καταξιωμένη σχεδιάστρια έφυγε από τη ζωή στις 14 Οκτωβρίου 2019. Η Vogue τίμησε τη σχεδιάστρια που έκανε την Ελλάδα γνωστή στα πέρατα του κόσμου με ένα άρθρο ύμνο στην καριέρα της:

Φόρεμα πτυχωτό από λευκό μεταξωτό ύφασμα της Σοφίας Κοκοσαλάκη (Λονδίνο 2005)

«Το γεγονός ότι είδα τον Alexander McQueen να προσπαθεί να περάσει μέσα από το πλήθος έξω από το σόου της Σοφίας Κοκοσαλάκη στις 20 Φεβρουαρίου του 2002 είναι μια απόδειξη του αντίκτυπου που είχε ως το indie κορίτσι από την Ελλάδα που διαμόρφωσε ένα νέο κύμα φεμινιστικής ματιάς στη μόδα», έγραψε η κριτικός μόδας Sarah Mower.
Αυτός είναι και ο λόγος που θα προτιμούσαμε η έκθεση να κλείσει με τη δημιουργία της Σοφίας Κοκοσαλάκη αντί για το σύνολο από την επερχόμενη συλλογή του brand Zeus + Δione.

Φούστα “Acropolis” από μπλε λινό και μπλούζα από σκούρο μπλε σιφόν της Zeus & Dione (Συλλογή: Χειμώνας 2020)

5. Το φόρεμα του σχεδιαστή του Jean Dessès, που φόρεσε η τέως βασίλισσα Άννα-Μαρία, βρίσκεται σε περίοπτη θέση στην αρχή της έκθεσης.

Το φόρεμα από κίτρινη μουσελίνα, το σχέδιο του οποίου παραπέμπει σε καρυάτιδα, βρέθηκε το 2005 στο Ανάκτορο Τατοΐου Είναι η πρώτη φορά που εκτίθεται στο ευρύ κοινό αντικείμενο από το Τατόι, ύστερα από τη θετική ανταπόκριση του Υπουργείου Πολιτισμού στο αίτημα του Νίκου Σαριδάκη.

Φόρεμα από κίτρινη μουσελίνα του Jean Desses για την τέως βασίλισσα Άννα-Μαρία (Παρίσι 1964-1967)

Ο Jean Dessès δημιούργησε αυτό το φόρεμα για την Άννα-Μαρία, με την ευκαιρία της παρουσίας του βασιλικού ζεύγους στους γάμους της Πριγκίπισσας Βεατρίκης της Ολλανδίας, τον Μάρτιο του 1966 στο Άμστερνταμ. Επτά μήνες αργότερα, το είδαμε σε φωτογράφιση του περιοδικού Life που έλαβε χώρα στα Ανάκτορα Τατοΐου.

Μοναδική ένσταση:

Ο φωτισμός που ήταν πολύ αδύναμος και δημιουργούσε πολλή… σκιά. Θα περιμέναμε έναν φωτισμό πιο λαμπερό, που να αναδεικνύει τις δημιουργίες των σπουδαίων Ελλήνων σχεδιαστών και τα εντυπωσιακά τους χρώματα.

Δείτε μερικές ακόμα δημιουργίες

Τουαλέτα στράπλες του Γιάννη Ευαγελίδη από πράσινη οργάντζα με κεντημένα άνθη (Νέα Υόρκη 1956)
Φόρεμα από υπόλευκη μουσελίνα με κεντημένα γεωμετρικά σχέδια (Αθήνα: Δεκαετία 1970)
Ολόσωμη φόρμα από μοβ σταμπωτά μαντίλια της “Dozia” (Αθήνα 1980)
Φόρεμα από λευκό βαμβακερό ύφασμα του Άγγελου Μπράτη, βασιμσένο στο αχνάρι του “ντουλαμά” (Αθήνα 2017)

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Ωράριο λειτουργίας

ΔΕΥΤΕΡΑ ΚΛΕΙΣΤΑ
ΤΡΙΤΗ, ΤΕΤΑΡΤΗ, ΠΕΜΠΤΗ 09:00 – 13:30
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 09:00 – 20:00
ΣΑΒΒΑΤΟ 11:00 – 16:00
ΚΥΡΙΑΚΗ 10:00 – 18:00

Είσοδος: 5€

Προπώληση εισιτηρίων: http://tickets.hellenic-cosmos.gr
Τ. 212 254 0000
Υποδοχή Μουσείου, Πειραιώς 254, Ταύρος

από Μαρία Ιωαννάτου