Αν πιάνετε τον εαυτό σας να στριφογυρίζει στο κρεβάτι τα βράδια, θα μπορούσαν να υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους διακόπτεται ο ύπνος σας. Ίσως ευθύνονται ορισμένες καθημερινές συνήθειες, όπως η κατανάλωση καφέ πολύ αργά μέσα στην ημέρα ή άλλα ζητήματα που χρειάζεται να εξετάσετε.



Ανεξάρτητα από αυτό που σας εμποδίζει να απολαύσετε μια ξεκούραστη νύχτα, είναι σημαντικό να θεωρήσετε τον ύπνο ως ένδειξη υγείας και όχι ως έναν τρόπο απλά για να τελειώσει η μέρα σας. Η νοσηλεύτρια και ειδικός σε θέματα ύνου Terry Cralle, συμβουλεύει τι πρέπει να κάνετε για να μην ξυπνάτε κατά τη διάρκεια της νύχτας.

1. Περιορίστε την καφεΐνη

Αν εργάζεστε καθημερινά 9 με 5, ένας καλός κανόνας είναι από το μεσημέρι κι έπειτα να επιλέγετε ροφήματα που δεν περιέχουν καφεΐνη. Για πολλούς από εμάς, αυτό δεν είναι εφικτό, ειδικά όταν η απογευματινή κούραση αρχίζει να εμφανίζεται. Όμως, η καφεΐνη μπορεί να παραμείνει στον οργανισμό μας για πολλές ώρες μετά την κατανάλωσή της. Μήπως λοιπόν να το ξανασκεφτείτε πριν πιείτε ένα τρίτο φλιτζάνι καφέ;

2. Περιορίστε το αλκοόλ


Ένα ποτήρι κρασί λίγο πριν κοιμηθείτε μπορεί να σας βοηθήσει να χαλαρώσετε αλλά συνήθως οδηγεί σε έναν ανήσυχο ύπνο. Αν ξυπνήσετε στη μέση της νύχτας θα σας πάρει αρκετό χρόνο για να ξανακοιμηθείτε, τόσο που θα επηρεάσει την ποιότητα του ύπνου της υπόλοιπης βραδιάς. Η κατανάλωση αλκοόλ πριν από τον ύπνο είναι σίγουρο ότι θα διαταράξει τη νύχτα σας, με αποτέλεσμα να έχετε ανάγκη από καφεΐνη την επόμενη μέρα με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένας φαύλος κύκλος. Αντ’ αυτού, προτιμήστε τσάι βοτάνων ή ζεστό γάλα.

3. Προσέξτε το κρεβάτι σας

Αν υπάρχει ένα έξοδο που μπορείτε να δικαιολογήσετε, αυτό είναι το στρώμα και το μαξιλάρι που κοιμάστε. Λαμβάνοντας υπόψη ότι περνάμε περίπου το ένα τρίτο της ζωής μας ενώ κοιμόμαστε, είναι σημαντικό να επενδύσετε στην ξεκούρασή σας. Θέλετε να σιγουρευτείτε ότι βελτιώνετε τον ύπνο σας με όλους τους δυνατούς τρόπους; Ο καλός ύπνος ισούται με ένα καλό πρωινό ξύπνημα!

4. Αλλάξτε περιβάλλον ύπνου

Μερικές φορές, ένα αναπαυτικό κρεβάτι δεν είναι αρκετό. Είναι επίσης σημαντικό να ελέγξετε το περιβάλλον της κρεβατοκάμαράς σας. Όπως ακριβώς θα αλλάζατε το γραφείο σας για να έχετε μεγαλύτερη παραγωγικότητα και συγκέντρωση, έτσι πρέπει να προσέξετε και το υπνοδωμάτιο για να έχετε έναν καλό ύπνο. Κρατήστε όσο το δυνατόν το φως έξω το δωμάτιο τη νύχτα και σκεφτείτε να βάψετε τους τοίχους σας με ένα χαλαρωτικό χρώμα.

5. Ελέγξτε για τυχόν διαταραχές ύπνου

Για να εντοπίσετε πραγματικά τον λόγο που ξυπνάτε στη μέση της νύχτας, καταγράψτε την ποιότητα του ύπνου σας σε ένα ημερολόγιο μόλις ξυπνήσετε το πρωί. Σύμφωνα με την Cralle, υπάρχουν πάνω από 88 διαταραχές ύπνου και οι περισσότεροι άνθρωποι τις αγνοούν, χωρίς να συνειδητοποιούν πόσο σημαντικός είναι ο ύπνος για την υγεία.

από Μαρία Ιωαννάτου